Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaErzsébet Tamásné Megváltozta több, mint 10 éve
1
Pedagógusok az együttnevelésről Keller Magdolna Eszterházy Károly Főiskola Neveléstudomány Tanszék Eger
2
Az adatfelvételek 2000. március kérdőív, 100 tanár (különböző iskolatípusok) és 100 főiskolai hallgató 2006 őszi félév strukturált interjúk 243 db kvantifikálható többletinformációk a nyitott kérdések révén
3
Kérdések Tanult-e gyógypedagógiát Szervezett képzésen belül (alapképzés, továbbképzés) Más formában hallott-e róla Szakirodalom, más olvasmányai, kollégákkal beszélgetve... Van-e tapasztalata, milyen (saját, intézményen belül, hallomásból...) Mi a véleménye az együttnevelésről? Melyik megoldást támogatja? Milyen fogyatékossággal élő oktatását vállalná, melyiket nem – miért? Milyen segítségre lenne szüksége, ha vállalná az együttnevelésben való részvételt? Milyen nehézségek akadályoznák? Alkalmasnak tartja-e magát jelenleg a feladatra – miért igen, miért nem?
4
Következtethetünk... Általános szakmai tájékozottságra Az ismeretek forrására, alaposságára A témával kapcsolatos (és az általános szakmai) érdeklődésre, nyitottságra, tanulási hajlandóságra Az elsősorban deklarált álláspont hitelességére Pedagógusi szerepértelmezésre, elköteleződésre, attitűdökre Szakmai-módszertani felkészültségre (egyéni és intézményi) Képzési hiányterületekre
5
Eltérő értelmezések, fogalmi zavarok, bizonytalanságok roma tanulók "más fogyatékosok", részképességzavarosak viselkedészavarosak alacsonyan motiváltak, rosszul teljesítők Beteg gyerekek A „normálistól” eltérők ide tartozik-e...
16
2000/2006
19
Nehézségek Képzettség hiánya Eszközök, feltételek hiánya Személyiségvonások, adottságok (elszántság, kor) Anyagiak Szakmai környezet Egyéb okok (diákok, szülők elutasítása)
20
A támogatás mértéke A szaktudás jellege Önképzés Meglévő tapasztalat Település
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.