Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Hipermédia tanulási források az interneten
Komenczi Bertalan Eszterházy Károly Főiskola, Eger, Médiainformatika Intézet
2
A tudásalapú társadalom és a tanulás új perspektívái
A Lisszaboni Stratégia és az Európai iskolai hálózat A tanulási környezetek átalakítása
3
Tudásalapú gazdaság Ipari társadalom Információs társadalom 1900 2000
Az USA termelésének értéke Hozzáadott érték Az USA termelésének tömege Tudásalapú gazdaság Ipari társadalom Információs társadalom 1900 2000
4
Világháló - tudástársadalom?
Multimédia Hipertext Hipermédia W W W Internet Hipertanulás? Hipermédia-pedagógia?
5
Információs társadalom mindenkinek
1999. december 9., Helsinki Információs társadalom mindenkinek A fiatalok beléptetése a digitális korszakba Romano Prodi 2000. március , Lisszabon Lisszaboni Stratégia Európa 2010-ig a világ legversenyképesebb és legdinamikusabb tudásalapú társadalmává válik.
6
Az eLearning akcióprogram
2000. március 9., Brüsszel A jövő oktatásának tervezése Viviane Reding 2001. március 28., Brüsszel Az eLearning akcióprogram Infrastruktúra & felszerelés Az akcióterv négy pillére Képzések és továbbképzések Minőségi tartalmak és szolgáltatások Hálózati együttműködés
7
Versenyképes tudásalapú gazdaság
2002, március , Barcelona Versenyképes tudásalapú gazdaság Minőségi oktatás Könnyen elérhető tanulási lehetőségek Az iskolák kinyitása a világ felé Kiemelt, konkrét célok Korai nyelvoktatás Digitális írástudás Az európai dimenzió a tananyagban Partnerkapcsolatok az európai iskolák között
8
Jó példák, bevált gyakorlat
Európai innovatív iskolák hálózata Jó példák, bevált gyakorlat Számítógéppel segített együttműködő tanulás
9
Comenius partnerkereső az Európai iskolai hálózaton
10
World Wide Web HYPERWORLD Media sphere Gutenberg - galaxy
WORLDS HYPERWORLD MICROWORLD Media sphere Closed learning environment Gutenberg - galaxy Marconi - constellation In organising learning environments we should follow a conscious medium-pluralism model. In the LE with the help of careful selected and organised medium effects, we can achieve a good result. If we design a LE, we should create te conditions of a cultivating communication. In an open learning environment we need whole new forms and methods in the handling of information. The different medium-effects have diverse effect in the personal development of a person, and we should use always the best possible combinations of media, to maximise the effectiveness of the given LE. Prior knowledge Individual experiences Neumann - universe Different learning styles Variable cultural backgrounds World Wide Web Diverse world-views Personal goals and programs
11
HIPERVILÁG World Wide Web Médiaszféra Nyitott tanulási környezet
Helyzetkép HIPERVILÁG MIKROVILÁGOK Médiaszféra MEZOVILÁG Nyitott tanulási környezet Gutenberg - galaxis Marconi - konstelláció Korábbi tudás Megelőző tapasztalatok Neumann - univerzum Különböző tanulási stílusok Eltérő kulturális hátterek World Wide Web Különböző világszemléletek Személyes célok és programok
12
MÉDIAKOMPETENCIA KIT - KOMPETENCIA KÖNYVTÁR MULTIMÉDIA ELŐADÓ TANÁRI
INFORMATIKAI KABINET KIT - KOMPETENCIA
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.