Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Marketingkommunikáció
Fodor Mónika
2
Kötelező irodalom 1. 20. fejezet: A marketingkommunikáció tervezése
P. Kotler: Marketing menedzsment 20. fejezet: A marketingkommunikáció tervezése 21. fejezet: A reklámprogramok tervezése
3
A KOMMUNIKÁCIÓS FOLYAMAT
4
A marketingkommunikáció folyamata
Kibocsátó Kódolás Üzenet Dekódolás Befogadó ZAJ Visszacsatolás Válasz
5
A hatékony marketingkommunikáció tervezése
6
A hatékony marketingkommunikáció 8 lépése
Célközönség Célok Üzenet Kommunikációs csatornák Költségvetés Promóciós mix Mérés Irányítás
7
1. Célközönség meghatározása
8
1. Célközönség Image-a Image elemzés ismertségi skála
kedveltségi skála ismertség-kedveltség elemzés Image tartalma kívánt Image meghatározása
9
Ismertségi skála Kedveltségi skála Sose hallott róla Már hallott róla
Kicsit ismeri Elég jól ismeri Nagyon jól ismeri Kedveltségi skála Nagyon kedvezőtlen Kicsit kedvezőtlen Közömbös Kicsit kedvező Nagyon kedvező
10
Ismertség-kedveltség elemzés
Pozitív attitűd B A Sokan ismerik Alig ismerik C D Negatív attitűd
11
Image tartalma (szemantikus differenciál)
releváns jellemző csoportok kérdezési eszközök elrendezése Image profil készítés (példa)
12
Három élelmiszerbolt imázsprofilja
Szűk áruválaszték Kedvezőtlen árak Rossz minőségű áruk Kifogásolható higiénia Rossz áruelrendezés Kis áteresztőképesség Nehezen megközelíthető Személytelen kiszolg. Kevés promóciós eszköz Széles áruválaszték Kedvező árak Jó minőségű áruk Kifogástalan higiénia Jó áruelrendezés Nagy áteresztőkép. Jól megközelíthető Barátságos kiszolg. Sok promóciós eszköz TAMI SPAR JULIUS MEINL
13
Kívánt Image meghatározása
Szempontok Melyik rést szűkítse? Milyen stratégiát alkalmazzon? Milyenek a költségek? Mennyi időt vesz igénybe?
14
2. Kommunikációs célok meghatározása
15
2. Kommunikációs célok meghatározása
Kívánatos cél Válaszhiearchia modellek Konkrét célok meghatározása
16
Kívánatos cél A célközönség eljuttatása a vásárlási készség magasabb
fokozatába: kognitív (elültetni a vásárló fejében) affektív (megváltoztatni a magatartását) konatív (cselekvésre bírni)
17
Válaszhiearchia modellek
AIDA modell Figyelem Attention Érdeklődés Interest Vágy Desire Cselekvés Action Szakaszok Kognitív Affektív Affektív Konatív
18
Konkrét célok meghatározása
termék, szolgáltatás ismertségének növelése eladások növelése piaci részesedés növelése
19
3. Üzenet megtervezése
20
3. Üzenet megtervezése Üzenet tartalma szerkezete forrása
21
Vonzó tényező (appeal)
Az üzenet tartalma Vonzó tényező (appeal) keresése téma, ötlet USP (Unique Selling Proposition) egyedi összetéveszthetetlen ajánlat
22
Appeal formái 1. racionális emocionális tárgyilagos, tényeken alapuló
szervezeti, fogyasztói piac? emocionális érzelmi, hangulati elemek pozitív öröm, azonosulás vágya negatív félelmet, bűntudatot kelt
23
Az üzenet szerkezete Bemutatás sorrendje Következtetés levonása
Érvelés milyensége
24
Bemutatás sorrendje elején végén ha lanyha az érdeklődés,
legfőbb érv az elején! végén ha élénk az érdeklődés, legsúlyosabb érv a végén!
25
Következtetés levonása
a jó reklám kérdéseket tesz fel! kommunikátor negatív reakciót válthat ki! közönség a közönségre bízzák a következtetést
26
Érvelés milyensége egyoldalú kétoldalú csak az előnyökről szól,
egyoldalúan dicséri a terméket kétoldalú a hátrányokról is szól!
27
Az üzenet forrása
28
Az üzenet forrása Hitelességet meghatározza
szakértelem: tudás, tapasztalat megbízhatóság: ismertség rokonszenv: nyíltság, humor Kongruencia (egybeesés) fellépése!
29
A KOMMUNIKÁCIÓS ESZKÖZÖK
30
A marketingkommunikáció eszközrendszere 1. (SÁNDOR I)
31
A marketingkommunikáció eszközrendszere 1. (SÁNDOR I)
32
Marketingkommunikáció eszközrendszere 2
Marketingkommunikáció eszközrendszere ABOVE THE LINE – BELOW THE LINE (FAZEKAS I. - HARSÁNYI D.)
33
klasszikus, hagyományos reklám BELOW THE LINE (BTL) által lefedett
Marketingkommunikáció eszközrendszere ABOVE THE LINE – BELOW THE LINE (FAZEKAS I. - HARSÁNYI D.) ABOVE THE LINE (ATL) klasszikus, hagyományos reklám BELOW THE LINE (BTL) nem tartoznak az ATL által lefedett klasszikus médiahirdetések körébe
34
BELOW THE LINE eszközei
35
BTL jellemzői Jobb irányíthatóság Költséghatékonyság Interaktív
36
4. Kommunikációs csatorna kiválasztása
37
Személyes kommunikációs csatornák
képviselői ügynök, eladó szakértői független szakértők
38
Nem személyes csatornák
reklámeszközök, hordozók auditív, vizuális, audovizuális események PR hangulati elemek csomagolt környezet
39
5. Promóciós költségvetés
40
5. Promóciós költségvetés
Formái lehetőségek módszere (maradványelv) forgalomarányos módszer előző évi kts. + infláció versenytársakhoz igazodó cél - feladat módszer
41
6. Promóciós mix kialakításának szempontjai
42
Szempontok Termék-piac jellege PUSH vagy PULL stratégia
Vásárlói készenlét állapota Termék-életgörbe szakasza
43
Termék-piac jellege FOGYASZTÁSI CIKKEK TERMELŐ ESZKÖZÖK
Reklám Sales Promotion Személyes eladás PR FOGYASZTÁSI CIKKEK TERMELŐ ESZKÖZÖK PÉNZÜGYI SZOLGÁLTATÁSOK
44
PUSH – PULL stratégia PUSH - Sales Promotion
Gyártó erőszakosan ösztönöz Nagykereskedő erőszakosan ösztönöz Kiskereskedő erőszakosan ösztönöz Fogyasztó
45
PUSH – PULL stratégia PULL - reklám PUSH - Sales Promotion
Gyártó erőszakosan ösztönöz Nagykereskedő erőszakosan ösztönöz Kiskereskedő erőszakosan ösztönöz Fogyasztó PULL - reklám Gyártó erőszakosan ösztönzi... nagykereskedőt kiskereskedőt fogyasztót
46
Vásárlói készenlét állapota
A promóciós költséghatékonyság Tudatosítás Megértetés Meggyőzés Rendelés Újrarendelés Értékesítés ösztönzés Személyes eladás Reklám és propaganda Vásárlói készenlét állapota
47
Termék életgörbe szakasza
A promóciós költséghatékonyság Bevezetés Növekedés Érettség Hanyatlás Értékesítés ösztönzés Személyes eladás Reklám és propaganda
48
7. Promóció eredményének mérése
49
Mérés ismertség kipróbálás elégedettség
50
„A” márka A piac 100%-a 80 %-a tud róla 80 %-a elégedetlen
20 %-a nem tud róla 40 %-a nem próbálta A piac 100%-a 80 %-a tud róla 80 %-a elégedetlen 60 %-a kipróbálta 20 %-a elégedett Összes Tud róla Akik kipróbálták Elégedettség
51
„B” márka 60 %-a nem tud róla A piac 100%-a 20 %-a elégedetlen
70 %-a nem próbálta ki 40 %-a tud róla 80 %-a elégedett 30 %-a kipróbálta Összes Tud róla Akik kipróbálták Elégedettség
52
8. A FOLYAMAT IRÁNYÍTÁSA ÉS KOORDINÁLÁSA
Kommunikációs tervek kidolgozása Költségvetés Kontaktuspontok a vállalat egységei között SWOT analízis Visszacsatolás
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.