Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Információs Társadalom Szakmai Napok 2004.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Információs Társadalom Szakmai Napok 2004."— Előadás másolata:

1 Információs Társadalom Szakmai Napok 2004.
Tartalom: Információs Társadalom Szakmai Napok 2004. A kutatás háttere, módszertana Fontosabb eredmények Következ-tetések Az online marketing kommunikáció megítélése a magyar vállalatok körében Pái Attila, Ph.D hallgató Kapcsolat 2004. november Budapest

2 A kutatás háttere, módszertana
Tartalom: A kutatás háttere, módszertana A kutatás azt vizsgálta, hogy az interneten elérhető vállalatok milyen ismeretekkel rendelkeznek az online marketingről, milyen online marketingkommunikációs eszközöket alkalmaznak, és hogyan ítélik meg ezt a kommunikációs csatornát. A kutatás módszertana:  Minta célcsoportja: interneten elérhető vállalatok  Minta elemszáma: véletlenszerűen kiválasztott 1000 vállalat körében készült ezen belül a kiemelten vizsgált célcsoport 300 vállalat volt.  A minta összetétele: kis, közép-és nagyvállalatok (mikrovállalkozások nem) marketing-, PR-, kereskedelmi vezetői, egyes esetekben pedig IT vezetői voltak.  Adatfelvétel módja: online kérdőíves megkérdezés (CAWI)  Az adatfelvétel időpontja: december 10. és január 10. között  Súlyozás: A kutatás adatai nem kerültek súlyozásra, így a kutatás eredményei irányadóak, valamelyest eltérhetnek a tényleges alapsokaságban (interneten elérhető vállalatok). A kutatás háttere, módszertana Fontosabb eredmények Következ-tetések Kapcsolat 2

3 A kutatás háttere, módszertana
Tartalom: Fontosabb eredmények Megítélés Üzleti cél Alkalmazás Hatékonyság mérés Eredmények, tervek A kutatás háttere, módszertana Általánosságban elmondható, hogy a vállalatok nem ismerik kellően az interneten elérhető célcsoportot, nem használják megfelelően az online kommunikációs lehetőségeket, és ennek következtében gyakran elmarad a várt eredmény, amely az alábbiakban mutatkozik meg: Túlbecslik:  a gyakori internetezők számát  a diákok arányát  a felsőfokú végzettségűek arányát  és budapesti lakosok arányát Alulbecslik:  online módon vásárlók számát  az egyes online szolgáltatásokat igénybevevők arányát Fontosabb eredmények Következ-tetések Kapcsolat 3

4 Fontosabb eredmények Tartalom:
Megítélés Üzleti cél Alkalmazás Hatékonyság mérés Eredmények, tervek A kutatás háttere, módszertana Teljesen meglepő, hogy a bannerreklámoknak a reálisnál nagyobb direkt hatékonyságot tulajdonítanak, hiszen a megkérdezettek közel 50%-a szerint az átlagos átkattintási arány meghaladja az 5%-ot (a tényleges átlagos átklikkelési arány: 0,25%-0,5% között van). Fontosabb eredmények Következ-tetések Kapcsolat Forrás: saját információgyűjtés; N=300

5 A kutatás háttere, módszertana
Tartalom: Fontosabb eredmények Megítélés Üzleti cél Alkalmazás Hatékonyság mérés Eredmények, tervek A kutatás háttere, módszertana A vizsgált vállalatok jellemzően három szempont miatt döntöttek az internet alkalmazása mellett:  marketingszempontok és az értékesítés támogatása  kapcsolattartás ügyfelekkel ill. partnerekkel  piaci információk gyűjtése A vállalti honlap elkészítésének célja elsősorban:  információközlés  image illetve reklámszempontok  értékesítés ösztönzése Fontosabb eredmények Következ-tetések Kapcsolat 4

6 A kutatás háttere, módszertana
Tartalom: Fontosabb eredmények Megítélés Üzleti cél Alkalmazás Hatékonyság mérés Eredmények, tervek  Az online marketingeszközöket a megkérdezett vállalatok közel fele még nem alkalmazta, de harmaduk tervezi kipróbálásukat.  A megkérdezett vállalatok elsősorban információközlésre, másodsorban pedig az értékesítés ösztönzésére használják az online reklámeszközöket. A márkaépítés mint cél mindössze minden 10. vállalat esetében merül fel.  A vállalati honlap mellett a leginkább alkalmazott marketingkommunikációs eszköz a hirdetési célú cikk, ezt követi szorosan egymás után az marketing és a banner.  Megfigyelhető az is, hogy a vállalatok jelentős része nem azokat az eszközöket alkalmazza, amelyeket a leghatékonyabbnak ítél. A jelenleg elzárkózók több mint fele alkalmazná ezeket, ha:  nagyobb és differenciáltabb lenne a megcélozható célcsoport  olcsóbb lenne a kommunikációs csatorna  hatékonyság alapján kellene fizetni  a jelenleginél kedvezőbb áron lennének elérhetőek a piaci információk  A leghatékonyabb marketingeszköznek a vállalatok az online ügyfélszolgálatot és PR-t tartják. A reklámeszközök tekintetében pedig a két leghatékonyabbnak ítélt eszköz a honlap és az marketing. A kutatás háttere, módszertana Fontosabb eredmények Következ-tetések Kapcsolat 5

7 Fontosabb eredmények Tartalom: Megítélés Üzleti cél Alkalmazás
Hatékonyság mérés Eredmények, tervek A kutatás háttere, módszertana Fontosabb eredmények Következ-tetések Kapcsolat Forrás: saját információgyűjtés, 2004

8 A kutatás háttere, módszertana
Tartalom: Fontosabb eredmények Megítélés Üzleti cél Alkalmazás Hatékonyság mérés Eredmények, tervek A kutatás háttere, módszertana  Az alkalmazott eszközök hatékonyságát a vállalatok 1/3 része nem tudja megítélni, közel 20%-uk nem elégedett, és közel 50%-uk legalább átlagosan elégedett eredményességükkel.  A hatékonyság mérését döntően a cégen belül vizsgálják (közel 70%), és csak másodsorban bíznak meg reklámügynökségeket, piackutató, webdesigner, tanácsadó stb. cégeket.  A hatékonyság mérése általában az alábbi módszerekkel illetve szempontok figyelembe vételével történik: visszajelzések, érdeklődések száma CTR (átklikkelési arány) és látogatói statisztikák új partnerek, vásárlók száma ráfordított költség- /bevételnövekedés megrendelések száma, árbevétel-növekedés piaci felmérések Fontosabb eredmények Következ-tetések Kapcsolat 6

9 A kutatás háttere, módszertana
Tartalom: Fontosabb eredmények Megítélés Üzleti cél Alkalmazás Hatékonyság mérés Eredmények, tervek A kutatás háttere, módszertana  Az internetes megjelenés minden ötödik vállalat szerint semmilyen plusz bevételt nem jelent, míg 43%-uk a bevételek mindössze 1-5%-át tulajdonítja az online jelenlétnek, 1/3 részénél viszont már számottevően bevételnövelő tényező az online jelenlét.  A világhálón elérhető vállalatok 63%-a tervezi fejleszteni vagy jelentősen megújítani website-ját az elkövetkező egy évben, és 50%-uk szeretné növelni online reklámeszközökre fordított költségvetését 2004-ben.  A megkérdezett cégek 65%-a az online hirdetésekkel nem kívánja helyettesíteni egyik alkalmazott hagyományos hirdetési formáját sem. Fennmaradó részük pedig az újsághirdetéseket és szórólapokat kívánja helyettesíteni az online eszközökkel. Fontosabb eredmények Következ-tetések Kapcsolat 7

10 A kutatás háttere, módszertana
Tartalom: Következtetések A kutatás háttere, módszertana  Az eredményekből jól látszik, hogy a vállalatok nem rendelkeznek kellő ismeretekkel az internetről, mint médiacsatornáról. Ezzel magyarázható elsősorban a csatorna alkalmazásától való távolmaradás.  A negatív attitűdök kialakulásának elsődleges oka a csatorna nem megfelelő használata továbbá a kapott eredmények rossz megítélése.  A vállalatok jelentős része megragadt az „internet boom” előtti állapotban és nem követték nyomon a változásokat.  Napjainkra a helyzet megváltozott, ami közel sem jelenti, hogy az internet kevésbé lenne hatékony. Fontosabb eredmények Következ-tetések Kapcsolat 8

11 A kutatás háttere, módszertana
Tartalom: A kutatás háttere, módszertana Kapcsolat Fontosabb eredmények Következ-tetések Név: Pái Attila, Ph.D hallgató Telefon (mob.): ( ) Kapcsolat


Letölteni ppt "Információs Társadalom Szakmai Napok 2004."

Hasonló előadás


Google Hirdetések