Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Közönségkapcsolat (public relations)
A kommunikációs mix elemei
2
Marketingkommunikációs mix
reklám (advertising) személyes értékesítés (personal selling) vásárlásösztönzési eszközök (sales promotion) közönségkapcsolat (PR) direkt marketing (DM)
3
Közönségkapcsolat intézményi marketingkommunikáció, ami nem eladási célú üzeneteket, eszközöket, tevékenységeket tartalmaz a külső PR céljai: ismertség, bizalomkeltés, elfogadás, kedvező imázs az érintettek körében a belső PR céljai: a szervezet és munkatársai, tulajdonosai jó viszonyának elősegítése előnyei a közönség objektívebbnek tekinti más információknál (főként a tömegkommunikációnál) a legolcsóbb kommunikációs eszköz Vágási (2007): Marketing- stratégia és menedzsment, Aliena oldal
4
Érintettek (stakeholder)
vevők szállítók kereskedők más üzleti partnerek potenciális befektetők sajtó tágabb közvélemény ...
5
A szervezeti imázs a külső és a belsőérintettek, a „közönség” tudatában élő kép vélemények értékítéletek szervezeti törekvés ismertség számukra kívánatos kép kialakításának elősegítése > elsősegíti a vásárlók megnyerését, megtartását
6
Imázsvizsgálat helyzetelemzés milyen kép él a közönségben rólunk
mennyire ismert sose hallottam róla valamit hallottam róla kicsit ismerem elég jól ismerem nagyon jól ismerem mennyire kedvelik (utóbbi 3 esetén) egyáltalán nem kedvelem nem nagyon kedvelem közömbös valamelyest kedvelem nagyon kedvelem
7
Imázs kialakítása formális eszközökön keresztül
nem formális eszközökkel szolgáltatások kiváló minősége innovációra törekvés vevői problémákra figyelés törvénytisztelő magatartás környezetvédelmi követelményekhez való pozitív viszony...
8
A szervezeti arculat szervezeti imázs része
CI = egyedi arculat kialakítása (CI - Corporate Identity) vizuális elemei logó (emléma) tárgyi tartozékok épület, levélpapír, névjegykártya... személyzet öltözködés, stílus rögzíthető az ún. arculati kézikönyvben
9
A PR eszközei kommunikációs anyagok és elektronikus kommunikáció
éves jelentés, cégújság, brosúra, honlap... rendezvények, események sajtótájékoztató, szeminárium, bemutató, kiállítás, évfordulós ünnep hírek a sajtóban szervezetről, vezetőiről szóló rendszeres társadalmi elvárásoknak való megfelelés szponzorálás (reklám), mecenatúra (támogatás), jótéonyság, környezetvédő magatartás, lobbizás eseménymarketing különleges rendezvények: művészeti, szórakoztató, jótékonysági, sportrendezvények belső vagy külső közönség számára
10
Példák a konzultáción Arculati kézikönyv bemutatása
Elektronikus bemutató a Balaton új imázsának kialakításáról
11
Gyakorló feladat
12
Csoportmunka Az előzetes felmérések szerint Egerben és környékén csak nem ismerik a folyóirat olvasó szolgáltatást. Tervezze meg a kedvező imázs kialakításnak lépéseit az elkövetkezendő 2 évben! Érveljen a lépések mellett!
13
Felhasznált irodalom Forgó Sándor (2001): Kommunikációelmélet. Üzleti kommunikáció. Médiainformatikai kiadványok. EKF Líceum Kiadó, Eger. Lackó L. Balázs - Zsom László (2004): Sales&Marketing Szakszótár. Angol - magyar - angol. KJK-KERSZÖV Jogi és Üzleti Kiadó Kft., Budapest. Sándor Imre (2006): A marketingkommunikáció kézikönyve. Aula, Budapest. Veres Zoltán (2003): Szolgáltatásmarketing. KJK-KERSZÖV Jogi és Üzleti Kiadó Kft., Budapest. Vágási Mária (2007): Marketing - stratégia és menedzsment. Alinea, Budapest.
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.