Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaVeronika Kozmané Megváltozta több, mint 10 éve
1
A NAT és az élő idegennyelvek 2012. 10.06.
2
Az új NAT szükségessége Köznevelés tartalmi egysége Kulturális javak: minden tanuló férhessen hozzá Közös műveltséganyag, közös nyelv A kompetenciák és az közműveltségi elemek összhangjának megteremtése
3
Idegennyelv: alapelvek, célok Egységes terület Alapcélok: kultúrák értelmezése, nyitottság interkulturális készségek és ismeretek pozitív attitűd és motiváció kialakítása valóságos helyzetek megoldása
4
Alapelvek, célok: a kommunikatív kompetencia kialakítása = nyelvi + szociokulturális + szociolingvisztikai + szövegkompetencia
5
Alapelvek, célok Esélyegyenlőség: emelt szintű érettségi vs. nyelvvizsga Fejlesztési feladatok: IKT eszközök minimumszintek (ill. emeltebb képzés!) nemzetközi mérce (KER)
6
A KER Eddigi felhasználása: h elyi tanterv problematika érettségi problematika Mostantól: a pedagógusképzésben a már pályán lévők esetében Haszna: az ötletszerű értékelés arányának csökkenése szakmai hitelesség erősödése Jelentősége: egységes szakmai alap kialakulása
7
A NAT és a kerettantervek Az egyes iskolatípusokra és oktatási szakaszokra lebontva: nevelési és oktatási célok témakörök és tartalmak a tantárgyközi tudás- és képességterületek fejlesztési feladatai időkeret – nyelv1, nyelv2, (nyelv3), tagozat évfolyamonkénti követelmények
8
Minimumszintek Első élő idegen nyelv: 4. évfolyam: KER szintben nem megadható 5 ‑ 8. évfolyam: A2 9 ‑ 12. évfolyam: B1 Második élő idegen nyelv: 9-12 évfolyam: A2
9
Emeltebb szint Első élő idegen nyelv: 8. évfolyam: A2-B1 10. évfolyam: B1-B2 12. évfolyam: B2-C1 Második élő idegen nyelv 8.évfolyam: A1 10.évfolyam: A2 12. évfolyam: B1-B2
10
Kerettanterv és önállóság Szakmai önállóságunkat biztosítja: a kerettantervekben szabadon hagyott időkeret a módszertani szabadság az engedélyezett kerettantervek (?) tankönyvek???
11
Összegzés a KER fogalom- és szintrendszerében világos célok minimum követelmények emelt szintű érettségi összhang az érettségivel ill. a nemzetközi vizsgakövetelményekkel
12
Linkek Törvények / háttéranyagok: A 2011. évi CXC. számú tv. a köznevelésről: 2012. évi CXXIV. törvény a nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény módosításáról A nemzeti köznevelésről szóló törvény végrehajtásáról szóló 229/2012. (VIII. 28.) Korm. rendelet EMMI tanévkezdő kiadvány a 2012/2013-as nevelési évre KER: http://www.coe.int/t/dg4/Linguistic/Source/Framework_EN.pdf http://www.nyak.hu/nyat/doc/ker_2002.asp www.nyak.hu magyarul:www.keronline.huwww.keronline.hu English: http://www.coe.int/t/dg4/linguistic/CADRE_EN.asphttp://www.coe.int/t/dg4/linguistic/CADRE_EN.asp Deutsch: http://www.goethe.de/Z/50/commeuro/i4.htmhttp://www.goethe.de/Z/50/commeuro/i4.htm NAT: www.ofi.hu / tantárgyak www.ofi.hu Szálka Márti és Einhorn Ágnes előadásai az OFI és NYESZEkonferenciákon
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.