Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
„Legyél te is természettudós!” TÁMOP
Szerkezeti átadás: január 31. A laboratórium átadása várhatóan: 2012. március-április
2
A pályázat rövid bemutatása
A TÁMOP /2 számú pályázat célja: modern természettudományos laboratóriumok kialakítása. Az országban 11 ilyen laboratórium kialakítására nyílt lehetőség. Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata nyert a pályázaton. A megvalósulás helyszíne a Széchenyi István Gimnázium.
3
A projekt kezdete: 2011. június 1.
A projekt vége: május 31. Fenntarthatóság: 5 év
4
A labor céljai A természettudományos gondolkodásmód fejlesztése
A természettudományos oktatás feltételeinek, eszközrendszerének javítása A tanulók érdeklődésének, kíváncsiságának felkeltése a természettudományos ismeretek iránt A gyakorlati megközelítés szemléletének kialakítása
5
Számszerűsített adatok
243 millió Ft-ot nyert Szolnok Város Önkormányzata a laboratóriumra 14 iskola és 71 pedagógus vesz részt a programban (6-12. évfolyam)
6
Egy tanév során összesen 476 órát kell megtartani, ebből 317 órát a délelőtti, 159 órát a délutáni időszakban A laboratórium 2300 tanuló korszerű természettudományos oktatását teszi lehetővé 500 tételből álló eszközlista és 270 tételből álló vegyszerlista áll rendelkezésre
7
A programban résztvevő általános iskolák
Belvárosi Általános Iskola Szent-Györgyi Albert Általános Iskola Kodály Zoltán Ének-zenei Általános Iskola II.Rákóczi Ferenc Általános Iskola Fiumei Úti Általános Iskola Széchenyi Körúti Általános Iskola Kassai Úti Általános Iskola Szent Tamás Általános Iskola
8
A programban résztvevő középiskolák
Széchenyi István Gimnázium Tiszaparti Római Katolikus Általános Iskola és Gimnázium Varga Katalin Gimnázium Verseghy Ferenc Gimnázium Szolnoki Műszaki Szakközép- és Szakiskola Bercsényi Miklós Gimnázium és Kollégium (Törökszentmiklós)
9
Tananyagfejlesztés A pályázatban kötelezően megvalósítandó tevékenység kifejleszteni a tanulói munka irányításához, a megfigyelések, mérési adatok rögzítéséhez szükséges tanulói munkafüzeteket. Az együttműködési megállapodások alapján az oktatási intézmények összesen 5 tantárgy (kémia, biológia, fizika, földrajz, természetismeret) oktatásához nyújtottak be laborhasználati igényt, így ezekhez készül oktatási segédanyag.
10
Tervezett munkafüzetek és szerzőik Általános iskola
Természetismeret 6.: Dr.Jakabné Illés Nikoletta Ráczi Ágnes Földrajz 7. 8.: Barta Tünde, Glodeák Miklós Biológia 7.: Dr.Jakabné Illés Nikoletta Biológia 8.: Turcsányi Istvánné Kémia 7.: Ember Tünde Kémia 8.: Kondor Ferencné, Végsőné Márkus Erika Fizika 7.8.: Sebők Péter
11
Tervezett munkafüzetek és szerzőik Középiskola
Földrajz 9. emelt csoport (11-12.):Barta Tünde, Glodeák Miklós Biológia 10. emelt csoport (11-12.) :Bodor Tiborné Biológia 11.: Tóth Tibor Biológia 12.: Srankó Anna Biológia szakkör, verseny: Bodor Tibor Biológia érettségi: Borosné Szlávik Mária Kémia 9. emelt csoport (11-12.): Igrinyi Krisztina Kémia 10.: Ember Tünde Kémia érettségi: Terjékiné Tóth Edit
12
Tervezett munkafüzetek és szerzőik Középiskola
Fizika 9.: Lukács-Bartha Róbert Fizika 10. : Fizika 11.: Mátyási Józsefné, Balogné Tugyi Mária, Ládiné Mészáros Csilla, Szabó Marianna, Nagy Tamás Fizika emelt csoport (11-12.): Nagy Tibor Fizika érettségi: Nagyné Bíró Kornélia Fizika szakkör, verseny: Darócziné Kéri Mária
13
A munkafüzet fedőlapja: Laboratóriumi gyakorlatok
….évfolyam ….tantárgy Készítették: … 2011. A munkafüzet felépítése: I. Balesetvédelem II. Eszközlista III. Témakörönkénti vizsgálatok leírása IV. Felhasznált irodalom
14
A labor kiépítésének folyamata:
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.