Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Tanulj Tovább Reálisan!
Készítette: Dékány Krisztina II. Rákóczi Ferenc Gimnázium Budapest
2
A tartalomból pozitívumok a reálképzésekben
a természettudomány tárgyköre, alapszakok és mesterképzés műszaki tudományok, szakok informatika tudományterület és szakjai néhány reál pályakör bemutatása
3
Miért jelentkezzek reálpályára?
alacsony pontszámok a természettudományos szakokra (átlag 300 pont) kevés jelentkező több férőhely több pályázat, kutatási lehetőség állami támogatás növekvő munkaerőpiaci igény
4
Várható keresetek (átlagos bruttó jövedelem)
Minél sötétebb a szín, annál nagyobb a szórás a foglalkozási ágonn belül. Forrás: Szerk.: Dékány Krisztina
5
Természettudomány A természettudomány körébe tartoznak: fizika kémia
biológia biotechnológia földrajztudomány geológia meteorológia csillagászat orvostudomány mezőgazdaság-tudomány genetika. az élő és élettelen természet jelenségeinek, objektumainak tanulmányozásával foglalkozó tudományágak gyűjtőneve
6
Természettudományos felsőoktatás
Forrás: alapképzésben: biológia, fizika, földtudomány, földrajz, környezettan, kémia és matematika a képzés első három évében az adott tudományterület közös törvényeit ragadják meg kivétel: tanárképzés (2013. szeptembertől újra osztatlan képzés)
7
Osztatlan képzés: építész
Műszaki tudományok Forrás: Osztatlan képzés: építész
8
Műszaki tudományok Forrás:
9
Informatika tudományterület
Alapkézésben: gazdaságinformatikus mérnökinformatikus programtervező informatikus Mesterképzésben: gazdaságinformatikus info-bionika mérnökinformatikus orvosi biotechnológia programtervező informatikus
10
Pályakörök (forrás: http://eletpalya.munka.hu/tudomanyok )
Mindegyiknél részletes leírás található az alábbiak szerint: rövid leírás a munkaterületről jellemző tevékenységek munkakörnyezet, pszichikai tényezők lehetőségek, változások a közeljövőben foglalkozásjellemzők: képességek, munkamódok
11
Biofizikus felismeri és tanulmányozza és elméleti szinten értelmezi az életfolyamatokban megnyilvánuló fizikai jelenségeket és törvényszerűségeket
12
Biológus, botanikus, zoológus
Feladatok: laboratóriumi és helyszíni kísérletek végzése az élő szervezetekről felhalmozott tudományos ismeretek bővítésére új információk feltárása problémák megoldása: a környezetvédelem, mezőgazdaság és egészségügy területén, a gyógyszerészetben, mezőgazdaságban és környezetvédelemben felhasználható új termékek, eljárások és módszerek kidolgozására
13
Csillagász csillagászok kutatásaik során a matematika és a fizika alapelveinek alkalmazásával a naprendszerről, a bolygókról, a csillagokról és a galaxisokról nyernek új információkat, a légi és a tengeri navigáció számára táblázatokat állítanak össze
14
Fizikus megfigyeli, leírja és kísérletezés útján reprodukálja az anyagi világ jelenségeit, elméleti modelleket alkot, ellenőrzi, alkalmazza az eredményeket
15
Földmérő és térinformatikus
A földfelszínen levő mesterséges vagy természetes alakzatok, tereptárgyak, létesítmények helyének, méreteinek felmérésével, meghatározásával és ábrázolásával foglalkozik.Térképek és egyéb képi ábrázolások készítését, átdolgozását, adatainak tárolását, illetve a tervrajzokon szereplő objektumok terepen történő kitűzését végzi a műholdfelvételek nyújtotta technikai háttér kihasználásával.
16
Gépészmérnök A gépészmérnök új gépeket, berendezéseket, mechanikai szerkezeteket, technológiai eljárásokat, gyártási rendszereket tervez és fejleszt ki. Irányítja és szervezi a gyártási, előállítási, üzemeltetési és javítási folyamatokat.
17
Matematikus matematikai fogalmak alkotásával és alkalmazásával modellezi a természettudományi, társadalomtudományi és gazdasági jelenségek különböző folyamatait
18
Meteorológus időjárási, éghajlati és légköri jelenségekkel és folyamatokkal kapcsolatos megfigyelést, kutatásokat végez, modelleket hoz létre és előrejezéseket készít
19
Szotfverfejlesztő a szoftveres alkalmazásokkal és operációs rendszerekkel kapcsolatos igények kutatása, elemzése és értékelése számítógépes szoftverrendszerekkel kapcsolatos kutatás, tervezés és fejlesztés szoftvertesztelési és jóváhagyási eljárások kidolgozása és irányítása; a szoftverprogramozás és a dokumentációfejlesztés irányítása
20
Táj –és kertépítész mérnök
a táj, a települési környezet, a zöld felületek, a parkok és a kertek rendezésének, tervezésének, fejlesztésének, a környezetminőség javításának építési, kivitelezési, fenntartási, üzemeltetési és értékvédelmi feladatait végzi
21
És végezetül: középiskolai tanár
?
22
Források (tanulmányok, cikkek)
23
Köszönöm a figyelmet és az érdeklődést!
És végül egy vicc: - Mit kérdez a végzett bölcsész a végzett geológustól? Közepes burgonyával, menüben adhatom? (egy magyar szakos tanártól) Köszönöm a figyelmet és az érdeklődést!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.