Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Főző Attila László (fozoa@sulinet.hu) főszerkesztő-helyettes.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Főző Attila László (fozoa@sulinet.hu) főszerkesztő-helyettes."— Előadás másolata:

1 Főző Attila László (fozoa@sulinet.hu)
főszerkesztő-helyettes

2 SDT- evolúció SDT 1.0 tesztverzió (2004. szeptember) Web-es lejátszó
9 tananyag módszertani információk, gráfok SDT 2.0 éles rendszer (2006. január) új tananyagok új objektumok tanterv, tanmenet foglalkozásvázlat, tananyagvázlat tevékenységek új pedagógiai tulajdonságok kimeneti követelmények kompetencia területek

3 Az SDT rendszer Web-es lejátszó Munkafolyamat modul Tananyagszerkesztő
Objektum tár Publikációs modul Munkafolyamat modul Web-es lejátszó Web-es lektor felület Tananyagszerkesztő Az SDT alapja az Obejuktumtár. Az objektumtár és a munkafolyamatok között különböző publikációk tartják a kapcsolatot. Az SDT-hez több munkafolyamat készül, melyeket a felhasználó különböző eszközökkel tud elérni. Ezek közül most kettő van készen: web-es kliens SDTEditor lesz web-es lektor felület és különböző külső szerzői eszközöket is támogatni fogunk (pl. word)

4 Korábban létrehozott lap, foglalkozás, téma
A tananyag felépítése Elemek Lap Foglalkozás Tevékenység Téma Az SDT-ben tárolt elemek logikailag először lapokra „szerveződnek” melyek mondjuk egy web-es html oldalnak felelnek meg. A lapok az elemek egymáshoz viszonyított elrendezését testesítik meg. A lapokat foglalkozásba, míg a foglalkozást témákba lehet szervezni. A legfontosabb jellemzője a tananyagoknak az útvonalak létrehozása, melynek segítségével meghatározható a lapok, foglalkozások közötti bejárás sorrendje. A útvonal a későbbiekben akár adott feladat megoldásához, annak kiértékeléséhez is kapcsolható, így akár a differenciált bejárás is automatizálható. Érdemes kiemelni, hogy új foglalkozás, téma (vagy bármilyen tartalom) létrehozásánál fel lehet használni a korábban létrehozott tananyagokat. Korábban létrehozott lap, foglalkozás, téma

5 Részlet a tankönyvből

6 Tananyagelemek Újrafelhasználható elemek
Karthágót a föníciai Türosz város telepesei alapították, a leírások szerint Kr. e. 814-ben. (A régészeti anyag alapján is elfogadják a 9. századot.) Lakói sémi eredetű punok, akik elsősorban a földközi - tengeri kereskedelemből éltek. Az utak, raktárhelyek biztosítására hoztak létre településeket egészen Szicíliáig, amelyek lassan önálló városokká fejlődtek. Terjeszkedésük révén Észak-Afrikában a rabszolgamunkára alapozott ültetvényes gazdálkodást is bevezették. Államformájuk arisztokratikus köztársaság volt. A vezetésben két csoport érdekei jeletek meg (hol ütköztek egymással), a kereskedelmet kézbentartó és ezért a tengeri uralmat fenntartani és erősíteni kívánó gazdag kereskedőké és a szárazföldi terjeszkedést igenlő nagy földbirtokosoké. Róma és Karthagó versengése az első pun háborúval nem ért véget: Karthágó hamar kiheverte a megaláztatást. Hispánia területének elfoglalásával ásványkincsekhez jutott , majd amikor a 25 éves Hannibál, Róma kérlelhetetlen ellensége elnyerte a fővezéri címet, felkészültek egy újabb háborúra. A második pun háború Kr. e között zajlott. A történelem egyik legkiválóbb hadvezérének tartott Hannibál Itáliában kívánta térdre kényszeríteni Rómát. (A rómaiak szintén idegen földön, Hispaniában és Afrikában kívánták megvívni a döntő csatákat.)

7 A Földközi-tenger medencéjének meghódítása c. foglalkozás az SDT-ből

8 Az SDT továbbfejlesztése
Új webes felület új lejátszó, új lapszerkezet mentési lehetőség Új szövegszerkezet Fogalomjelölések Tananyagszerkesztő alkalmazás Tesztlejátszó lejátszás és kiértékelés (kliens oldalon) Új keresőmodul pontosabb keresés és sokkal funkcionálisabb tallózás témacentrum

9 Új lapszerkezet Spec. egység a feladat. Jelenleg csak klien oldalon történik kiértékelés, de tervezzük a szerver oldali kiértékelést is (eredmények tárolása), illetve a feladatokhoz köthető dinamikus útvonalakat is (pl. megoldástól függő továbbhaladás).

10 Bejárási lehetőségek tallózó – műveltségi területek fája
előre definiált lépések a tananyagegységen belül foglalkozás gráf csomópont útszakasz (él) A téma és a foglalkozás esetében a csomópontokba (állomás) helyezett tartalomhoz, útvonalak (útszakasz) definiálható.

11

12 Foglalkozásvázlat

13 Fogalmak

14 Tananyagvázlat

15 Fogalomgráfok

16 gyűjtemények linkgyűjtemény szöveggyűjtemény médiagyűjtemény adatok kísérletek bibliográfia fogalomtár

17 Tevékenységek Típusai:
Példa Kísérlet Feladat Csomópontokból álló speciális egység (mint a foglalkozás) nincs tanári- és tanulói utasítás

18 Digitális tananyagfejlesztés
IKT alap és középfokon - digitális tananyagfejlesztés kb. 660 foglalkozás A komponens: Informatika 1-6. évfolyam Informatika évfolyam B komponens: IKT más műveltségi területeken

19 Digitális tananyagfejlesztés
Külföldi és hazai jó gyakorlatok adaptációja Digitális tananyagok készítése I. – kb. 330 foglalkozás Földtani adatbázisok Interaktív emberi test Interaktív növényhatározó Felfedezők, expedíciók, a világ városai, Magyarország városai Digitális tananyagok készítése II. – kb. 330 foglalkozás Fizika, kémia, biológia példatár, kísérlet gyűjtemény és honosítása

20 Digitális tananyagfejlesztés
Külföldi és hazai jó gyakorlatok adaptációja Sulinet Digitális Könyvtár Mindentudás Egyeteme – 100 db filmből álló video-tár MTI képadatbázis – db kép adatbázisba rendezve

21 Digitális tananyagfejlesztés
IKT alapú alapfokú közismereti és idegen nyelvi tartalomfejlesztés Tananyagfejlesztés 1-8. évfolyam számára Matematika digitális tananyagok – kb. 350 foglalkozás Anyanyelv és irodalom digitális tananyagok – kb. 330 foglalkozás Ember a természetben digitális tananyagok – kb. 200 foglalkozás Idegen nyelvi tartalomfejlesztés szakmai előkészítés alatt

22 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "Főző Attila László (fozoa@sulinet.hu) főszerkesztő-helyettes."

Hasonló előadás


Google Hirdetések