Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A marketing és a logisztikai költségek közötti kölcsönhatások Lipák Mária BGF, KVIFK, 2009.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A marketing és a logisztikai költségek közötti kölcsönhatások Lipák Mária BGF, KVIFK, 2009."— Előadás másolata:

1 A marketing és a logisztikai költségek közötti kölcsönhatások Lipák Mária BGF, KVIFK, 2009. paccsi@freemail.hu

2 A logisztika 7M-je

3 A logisztika 9M-je (tk:30-34. o.)

4 A raktározás szerepe A marketing és a logisztikai költségek közötti kölcsönhatások- trade off Forrás: Lambert, D. M. – Stock, J. R. (in Szegedi Z., 1998). Termék Helyi „vevőkiszolgálás” szintje Rendelésfeldolgozási és információs költségek Ár Készlettartás költségei Szérianagyság költségei Reklám Szállítások költségei Raktározási költségek Logisztika Marketing

5 A sorozatnagyság költségei - azok a (termék gyártásával, beszerzésével vagy értékesítésével kapcsolatos) költségek, melyek változnak, ha változik a tételnagyság RÉSZKÖLTSÉGEI: -a termelésátállítás költségei, -az átállási idő költségei, -az ellenőrzés költségei, -az átállási selejt költségei, -a gyártásbeindítás kezdeti problémáival összefüggő költségek, -az átállás miatti kapacitáskiesés költségei, -az anyagkezelés, -mozgatás és -szállítás költségei.

6 - azt is megmutatják, mennyibe kerül számunkra, ha eltérő (kisebb vagy nagyobb) mennyiséget vásárolunk (mennyiségi rabatt).

7 Készlettartási költségek azokat a költségeket tartalmazzák, amelyek együtt változnak a készletszinttel -tőkebefektetés költsége, amely a vállalat alternatív költsége a tőkére vonatkozóan, -készletek járulékos költségei, mint a készletre vonatkozó biztosítás és adó, -a készlet kockázatának költsége, beleértve az elavulást, a káreseményt, a lopást és az áthelyezés költségeit, és -a kapcsolódó raktározási költségek.

8 A raktározás szerepe -a marketing célja az, hogy a marketingmix számára erőforrásokat allokáljon oly módon, hogy maximalizálja a cég hosszú távú hatékonyságát; -a logisztika célja viszont az, hogy egy (a marketing által előzetesen meghatározott) vevőkiszolgálási szint mellett minimalizálja a logisztikai összköltséget.

9 A minimum és a maximum elv alkalmazása a logisztikai teljesítmény kialakításában

10 A költségek közötti konfliktusok 1.7 ábra. Példák a költségek közötti konfliktusokra

11 Készletek felhalmozódásának okai szállítók  beszerzés, Alacsony egységköltség beszerzés  gyártás, Alacsony gyárt.ktg. gyártás  elosztás, Közel a vevőhöz, nagy tömegben elosztás  közvetítők (nagy- és kiskereskedők), Többszöri szállítás és magas bérktg. közvetítők  fogyasztók/felhasználók.


Letölteni ppt "A marketing és a logisztikai költségek közötti kölcsönhatások Lipák Mária BGF, KVIFK, 2009."

Hasonló előadás


Google Hirdetések