Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaLőrinc Illés Megváltozta több, mint 10 éve
1
Prototípus készítés Verilog nyelven VGA – PROM számláló Készítette: Fazekas Gergő, 2012.05.17
2
Mit is takar jelen esetben a PROM Egy paraméterként definiált „ROM”, mely 16 darab, 32 betűs szót takar. (32X16-os mátrixként felfogható) Egyfajta módszer arra, hogy megadjuk, hogy a képernyőn egy adott pixelt kivilágítsunk, vagy sem. Minden mátrix érték egy pixelt fog szimbolizálni. Ahol a mátrixban az érték 0, ott a pixel nem fog „világítani”, ahol 1-es ott pedig igen. Ezzel a módszerrel bármilyen alakzatot beleírhatunk a mátrixunkba, ami feltöltés után meg fog jelenni a képernyőnkön.
3
A program működése A VGA kimeneten keresztül a képernyőn megjelenő egyszerű számláló, minden számjegy egy 32X16-os mátrixban van eltárolva. Ilyen elven pl. egy digitális órát könnyen meg lehet valósítani.
4
A program felépítése 5 modult tartalmaz: – Vga_sprite_top : A topmodul – CLKDIV: 25 MHz-es órajeladó – CLK1Hz: 1 Hz-es órajeladó – Vga_640x480: A képernyőt definiáló modul – Vga_sprite: A képernyőn alakzatok megjelenítésére szolgáló modul – Prom: A ROM-ot definiáló modul
5
Fontosabb Modulok bemutatása: A PROM modul Bemenete: – Addr : 4 bites, a mátrix sorát jelöli. Kimenete: – M: 32 bites, a mátrix Addr által meghatározott sorát fogja tartalmazni. Paraméterként meg vannak adva a mátrixok, amik a számokat formáját tartalmazzák. Majd egy 1 mp-ként váltó multiplexer határozza meg, hogy az M-be melyik szám alakzata kerüljön be.
6
Fontosabb Modulok bemutatása: A vga_sprite modul Bemenetei: – Vidon: A Vga_640x480 modultól kapja, és 1-es, ha a hc(horizontal counter) és vc(vertical counter) a képernyő látható részén jár. (Azaz olyan pixelre mutatnak, ami a képernyőn van). – Hc,vc: Horizontal- Vertical counter – M: A ROM egyik mátrixának egy sorát tartalmazza
7
Fontosabb Modulok bemutatása: A vga_sprite modul Kimenetei: – Rom_addr4: Ő jelöli meg a PROM modul számára, hogy a mátrix mely sorát töltse be az M-be. – Red,Green,Blue: Közvetlenül a VGA portra kapcsolódó kimenetek, a Red és Green 3, a Blue 2 bites, így összesen 8 bites színmélység, azaz 256 féle színárnyalat érhető el.
8
Fontosabb Modulok bemutatása: A vga_sprite modul C1,R1: Eltolás a képernyő (1,1) pontjához képest. Rom_addr4: Ő jelöli meg a PROM modul számára, hogy a mátrix mely sorát töltse be az M-be. Rom_pix: Oszlopazonosító, így a rom_addr4-el közösen meghatározzák egy adott sor adott pixelét. Spriteon: 1, ha a (hc,vc) látható sprite régión belül tartózkodik, különben 0.
9
Köszönöm a Figyelmet!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.