Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Reklámpszichológia Kutatási módszerek
2
A kvalitatív versus kvantitatív módszerek
Miért? Hogyan? Milyen? Kis minta Több, rugalmas módszer Mélységek, megértés A moderátor készségeitől függ Kvantitatív Mennyi? Nagy minta Kisszámú egységes módszer Számszerűsít, előrejelez A kivitelezőtől kevéssé függ
3
Kvalitatív módszerek Mire használjuk? Pl. Változó piacstruktúra
Új piacok Új termékek Márkákat megkülönböztető dimenziók feltárása Fajtái: Csoportos interjú Egyéni mélyinterjú Megfigyelés
4
Csoportos interjú Mikor ne használjuk? Nagyon bizalmas téma
Erős társadalmi nyomás Önéletrajz fontos Komplex pszichoszociológiai kérdés Célminta nehezen összeszervezhető
5
Csoportos interjú: előnyök és hátrányok
Kevesebb szorongást okoz mint az egyéni helyzet Sok spontán válasz Demonstrálja az egyéni különbségeket Kreativitást növeli Szóhasználat, sajátos attitűd megfigyelhető Trs., kulturális nyomás megfigyelhető Hátrányok Megdermedhet a légkör Öszinteség csökken Kissebbségi álláspont elsikkadhat Perspektívát veszíthet
6
Csoportos interjú: moderátor szerepe
Lényegi kérdések felé terel Elmélyedést segíti Megfigyeli a csoportdinamikát Megfigyeli a non-verbális kommunikációt Megfelelő légkört teremt Felmerülő problémák Domináns válaszadó Anekdotázás Semmitmondó tömör válaszok
7
Speciális interjú csoportok
Minicsoport (3-4 fő) Bizalmas téma Életpálya fontos Serdülők Hosszú csoportos interjú (3-4 óra) Fontos a csoporttá alakulás Időigényes projektív módszerek Komplex kérdések mélységekben Sok stimulusanyag Visszahívott csoport Tapasztalatszerzés Először általános attitűd, aztán fókuszálás
8
Speciális interjú csoportok
Sensitivity panel Technikailag kiképzett Csoport Őszinte reakciók Feltárás, felfedezés, diagnózis 6 alkalom után nem használható Brainstorming Szabályok tisztázása Stimulusanyag
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.