Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Minőségmenedzsment 1. előadás
A termékek minőségi sajátosságai
2
Minőség a TERMÉKEK értelmezésében
3
Garvin (1984) – Harvard Busienss School
Transzcendens megközelítés Termék alapú megközelítés Termelés alapú megközelítés Felhasználói alapú megközelítés Érték alapú megközelítés
4
Transzcendens Művészeti alkotások
5
Termék alapú Tulajdonságok megléte vagy hiánya
6
Termelés alapú Előre meghatározott kritériumok/specifikációk
7
Fogyasztó alapú A fogyasztói igényeknek való megfelelés
8
Érték alapú megközelítés
A minőség mértéke és a termék árának aránya A vevő értéket kapjon a pénzéért
9
Termék minőség 8 dimenziója
Teljesítmény – az a hatékonyság, amivel a termék eléri alkalmazásának célját, pl beruházásoknál megtérülési ráta, Különleges tulajdonságok Megbízhatóság – a meghibásodás valószínűsége a hasznos élettartam alatt Megfelelés – az előre meghatározott specifikációknak való megfelelés, valamekkora tűréshatár megengedett Tartósság - élettartam Szervizelhetőség – idő és költség Esztétika – külső megjelenés, illat, íz, stb. Észlelt minőség (pl. márkanév) – számos tényező, korábbi tapasztalat, reklám, márkahírnév befolyásolhatja.
10
KANO-modell Vízszintes tengely: kifejezett vagy ki sem fejezett elvárások teljesítési foka Függőleges tengely: kiváltott lelkesedés Alapelvárások Extrák Teljesítmény jellemzők
11
Minőség szintjei-Japán
1. szint: Szabványnak való megfelelés 2. szint: A vevők ismert igényének való megfelelés 3. szint: Megfelelő ár / költség viszony 4.szint: A felhasználók látens, ki nem mondott igénye
12
A minőség funkcionális megközelítései
Ellátási lánc megközelítés Mérnöki megközelítés Termelési szempont megközelítés Stratégiai szempontú megközelítés Marketing szempontú megközelítés Pénzügyi szempontú megközelítés Humán szempontú megközelítés
13
Ellátási lánc Beszerzési folyamatok – szállítóval való kapcsolattartás
Szállító értékelés Szállító fejlesztés Mintavételes ellenőrzés Termelési főfolyamatok Értékáram Six Sigma Értékesítési folyamatok – kiszállítás, vevőtámogatás, eladás utáni szolgáltatások
14
Mérnöki Termék és folyamattervezés Párhuzamos tervezés Megbízhatóság
SPC Technika orientált megközelítés
15
Termelési SQC Rendszer szemlélet Demeyer – homokkúp modell
Költséghatékonyság Gyorsaság Megbízhatóság Minőség
16
Stratégiai szempont Misszió, érékek, kultúra és a minőség kapcsolata
Hosszú távú szemlélet A versenytársaktól való megkülönböztetés alapja lehet a minőség
17
Marketing Vevő elégedettsége vs. Eladási mennyiség
Vevőszolgáltatások, eladás utáni szolgáltatások Észlelt minőség – ár, hirdetés Terméktervezés Egyedi igények standardizált termelés
18
Pénzügyi szemlélet Ráfordítások vs. Hasznok Deming értéklánc
Csökkenő határhozadék elve vs. Folyamatos javítás elve A minőség fejlesztése Költség csökkentés Termelékeny-ség javulása A piacra lépés Piacon maradás Munkahely teremtés
19
Humán szempont Empowerment Szervezet kialakítása Munkakör elemzés
Kiválasztás Teljesítmény értékelés – 360 fokos értékelés
20
Köszönöm a figyelmet!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.