Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Marketingkommunikáció
Susányi Tamás V.: 1.0.
2
Marketingkommunikáció
Az eladótól a vevő felé irányuló információ kibocsátás, a vevő attitűdjének, magatartásának befolyásolása, megváltoztatása érdekében. Az aktív marketingeszközök egyik eleme, a marketingmix része.
3
Visszacsatolás, válasz
A kommunikáció folyamata Üzenet Média Kibocsátó Kódolás Dekódolás Befogadó Zaj Visszacsatolás, válasz
4
Részterületek 1. Reklám, hirdetés: személytelen üzenet, amelyért a megrendelő fizet és tömegkommunikációs eszközök segítségével jut el a befogadóhoz. 2. Public Relations: nem kimondottan eladási célzatú kommunikáció főleg tömegkommunikációs eszközök felhasználásával. 3. Személyes eladás: eladási célzatú személyes kommunikáció az eladó és vásárló vagy csoportjaik között 4. Bellow-the-line (Eladásösztönzés): ami nem hirdetés, nem PR és nem személyes eladás, hanem versenyek, akciók szervezése, ingyenes minták nyújtása, közvetlen marketing (a vevőhöz személy szerint szóló és mérhető, közvetlen választ váró eszközök)
5
A kommunikációs tevékenység tervezése
1. Célközönség Információ Kommunikáció piac kommunikációs profil vevők, vásárlási folyamat 2. Kommunikációs cél kognitív affektív magatartási - életgörbe - vásárlás típusa
6
3. Üzenet racionális - tartalom emocionális – érzelmi hatásokkal többletérték (félelemkeltés is) - stílus 4.. Csatorna személyes személytelen (médiumok)
7
115. 5. költségvetés hagyományos értékvezérelt - különböző kiadási szintek hatáskülönbség - más bevételnövelő beruházások 6. kommunikációs-mix Az egyes csatornák kiválasztása (költségvetés) Előnyök, hátrányok mérlegelése
8
7. eredményesség Forgalmi hatás Kommunikációs hatás (a reklámköltségvetés 1%-os emelése az értékesítést 0.2%-al növeli)
9
Kulcsszavak Reklám Kreatív kifejezés (érzelmi és funkcionális előnyök)
Imázsépítés (egyéni jelleg) Gazdaságos (de kisebb hatékonyságú) Legitimálja a márkát (bizalomépítés) Értékesítés ösztönzés Hatékony (nagyobb keresleti rugalmasság) Kipróbálásra ösztönző Drága Imázscsökkentő
10
Public Relations Személyes eladás Hitelesség Kétirányúság Nem pontos (célpiac) Eredményes befejezés Csekély költség Kapcsolatok Költségesség Direkt marketing Személyre szabott Reakciót vált ki Interaktív Célzott (célpiac)
11
Célpiac (méret, homogenitás)
Célok és források Termék Kommunikációs-mix Célpiac (méret, homogenitás) Push /pull Életgörbe
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.