Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaÉva Molnárné Megváltozta több, mint 10 éve
1
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP-4.1.2-08/1/A-2009-0030 Interdiszciplináris és komplex megközelítésű digitális tananyagfejlesztés a természettudományi képzési terület alapszakjaihoz Projekt konferencia, Debrecen–Nyíregyháza, 2010. október 1–2. A PTE TTK hat alapszakjának rövid áttekintése a többciklusú képzés szempontjából Erostyák János – Fábián Szabolcs Ákos
2
Bevezető gondolatok 1088–1999–2006–? EEFT (46 ország) “Szép” elvek Kötelező feladat Magyar megvalósítás Pécs TTK 2006/07 2 A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP-4.1.2-08/1/A-2009-0030 2
3
A ciklusos képzés kialakítása 3 A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP-4.1.2-08/1/A-2009-0030 3 szintszakok száma felsőfokú szakképzés3 alapképzés10 mesterképzés7+1 szakirányú továbbképzés4 doktori programok4
4
Fejlesztendő területek Ismeret Képességek Attitűdök 4 A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP-4.1.2-08/1/A-2009-0030 4
5
Learning outcomes “… olyan biológusok képzése, akik természettudományos, matematikai, kémiai, fizikai és informatikai alapismereteik birtokában képesek a biológia legfontosabb összefüggéseinek az elemzésére, új biológiai ismeretek megszerzésére. Ismerik tudományterületükön a legfontosabb kutatási módszereket. Gyakorlati és laboratóriumi ismereteik alapján alkalmasak biológiai feladatok megtervezésére, megoldására és értékelésére, továbbá kello ̋ mélységu ̋ elméleti ismeretekkel rendelkeznek a képzés második ciklusban történo ̋ folytatásához.”
6
Learning outcomes “... olyan geográfusok képzése, akik korszeru ̋ természettudományos szemléletmódjuk, valamint idegen nyelvtudásuk birtokában képesek a szakterületükön önálló ismeretszerzésre. Elsajátítják a természeti, társadalmi-gazdasági és települési környezet megértéséhez szükséges elméleti és módszertani alapokat, ismereteket szereznek a környezet mu ̋ ködéséro ̋ l, a természeti és társadalmi-gazdasági környezetro ̋ l. Továbbá kello ̋ mélységu ̋ elméleti ismeretekkel rendelkeznek a képzés második ciklusban történo ̋ folytatásához.”
7
KKK törzsanyag kreditek 7 A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP-4.1.2-08/1/A-2009-0030 7 Szak Alapozó ismeretek Szakmai törzsanyag Differenciált szakmai ismeretek MinMaxMinMaxMinMax Biológia 284630605060 Fizika 2030407050110 Földrajz 365836645575 Kémia 1424829250 Környezettan 203560855075 Matematika 1520152550100
8
Input/output szak (BSc nappali) felvett hallgatók száma (fő) végzett hallgatók száma (fő) 2006200720092010 biológia88862734 fizika383568 földrajz79812729 kémia162002 környezettan434049 matematika232774
9
Alapképzés kialakítása 5=3+2 (fizika) 5≈3 (biológia, földrajz) 4≈3 (kémia, matematika) 9 A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP-4.1.2-08/1/A-2009-0030 9
10
Alapozó kurzusok ISMERETKÖRÖK ÉRINTETT SZAKOK MATEMATIKA6 INFORMATIKA6 FIZIKA4 EU ISMERETEK4 KÉMIA3 BIOLÓGIA3 ÁLTALÁNOS GAZDASÁGI- ÉS MENEDZSMENT ISMERETEK3 MINŐSÉGÜGYI- ÉS KÖRNYEZETÜGYI ISMERETEK3 TERMÉSZETTUDOMÁNYI ALAPISMERETEK2 FÖLDTUDOMÁNY1 ELEKTRONIKA1 KÖZISMERET1 KÖZGAZDASÁGTAN1 SZOCIOLÓGIA1 DEMOGRÁFIA1 FÖLDTAN1 TERMÉSZETFÖLDRAJZ1
11
11 A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP-4.1.2-08/1/A-2009-0030 Szakirányok 11 szakszakirány biológia biológus kutató kísérletes biológia szupraindividuális tanári fizika fizikus informatikus fizika tanári földrajz település- és területfejlesztés turizmus táj- és környezetföldrajz térképészet- és geoinformatika tanári kémia vegyész VFLOP tanári környezettan környezetkutató tanári matematika szakirány nélkül tanári
12
Földrajz modulismeretekkredit alap (41) természettudományi6 társadalomtudományi6 földtudományi17 földrajzi12 törzs (59) természetföldrajzi17 társadalomföldrajzi18 regionális földrajz24 differenciált (90) szakirány33 tanári10 kötelezően választható27 szakdolgozat10 szabadon választható10
13
A kredit (ECTS) “… a tanulmányi teljesítmények értékelésére, mérésére, leírására és összehasonlítására szolgál. Maguk a kreditek valamely tanulási eredmény eléréséhez és a hozzájuk kapcsolódó munkaterhelés teljesítéséhez szükséges tanulmányi munkamennyiségének kifejezésére szolgáló méro ̋ számok. A kreditek és a szintek a tanulmányi munkamennyiség megjelenítésére és mérésére szolgáló eszközök… ” 1 ECTS-kredit = 30 hallgatói munkaóra 45 min = 1 kr hallgatói munkaterhelés ≠ kredit 13 A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP-4.1.2-08/1/A-2009-0030 13
14
BSc v.1.2 Miért? Hogyan? Az előfeltételi rendszerek egyszerűsítése (előfeltételek eltörlése) A szigorlatok eltörlése A vizsgák számának csökkentése A szemeszterek közötti egyenletesebb kreditterhelés kialakítása 14 A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP-4.1.2-08/1/A-2009-0030 14
15
Oktatás- és tanulásszervezés Hagyományos alapokon IT (COOSPACE, MOODLE) VIZSGA/KOLLOKVIUM Ki a jó oktató? Hogyan mérhető ez? Impaktok bűvölete 15 A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP-4.1.2-08/1/A-2009-0030 15
16
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP-4.1.2-08/1/A-2009-0030 Interdiszciplináris és komplex megközelítésű digitális tananyagfejlesztés a természettudományi képzési terület alapszakjaihoz Projekt konferencia, Debrecen–Nyíregyháza, 2010. október 1–2. Köszönjük a figyelmet!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.