Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaMariska Vargané Megváltozta több, mint 10 éve
1
Az ÚMFT SLA rendszere - a független értékelő szemszögéből -
Cserneczky Tamás EU üzletágvezető
2
Tartalom Az SLA rendszer jellemzése; Megfelelő eszköz-e az SLA? Legfontosabb megállapítások; Értékelési módszerek, tapasztalatok
3
Mit várunk az intézményrendszertől?
4
Miért érdekes az SLA? Mert egy újszerű menedzsment eszköz a közigazgatásban; Mert Magyarország úttörő módon alkalmazta; Mert a gyakorlati alkalmazása sok megoldandó problémát felszínre hozott; Mert ez a szerződéses forma szabályozza a Technical Assistance források nagy részét;
5
Mi is az SLA? Az SLA-k (Service Level Agreements vagy Szolgáltatási Szint Megállapodások) olyan a Szolgáltató és a Megrendelő között létrejött megállapodások, melyben a felek rögzítik: a nyújtott szolgáltatásra, annak minőségére/teljesítményszintjére, az együttműködés körülményeire és a pénzügyi elszámolásra (díj vagy kötbér) vonatkozó feltételeket.
6
Megállapodások rendszere
7
Tények és adatok, ÚMFT SLA-k
Σ 7 IH, 15 KSZ, 32 SLA Σ elszámolt (díj)tétel* Σ Σ m Ft. díjazás* *Csak a felülvizsgálatba vont 19 SLA-ban, 2008-ban
8
Tények és adatok, ÚMFT SLA-k
Az SLA rendszer még mindig „bejáratós”: 2007-ben indult; első érdemi év: 2008; komolyabb terhelés: 2009; felülvizsgálat: 2009; továbbfejlesztés: 2010? Eközben az intézményrendszer, az elvárások is változtak, fejlődtek.
9
Néhány gondolat A tiszta közigazgatás-közigazgatás SLA illúzió; Minden esetben a profit és a verseny sem jelent megoldást; Az SLA felszínre hozza a problémákat, de megoldást az intézményirányítás szintjén lehet találni.
10
Legfontosabb megállapítások
A konkrétumok előtt: Szinte minden IH-KSZ reláció más; Zrt. – közigazgatási szerv, partneri típusú kapcsolattól, az üzleti típusúig; A gazdálkodási formát kell igazítani az intézmény-irányítási koncepcióhoz; Ennek megfelelőek a megoldások, attitűdök, tapasztalatok is; A finanszírozáson keresztül közvetített elvárások sem egységesek; Az értékelés rendszerszintet vizsgált, a jellemző gyakorlatot értékelte, ezért egyes megállapítások nem minden egyes SLAra érvényesek;
11
Legfontosabb megállapítások
A jelenlegi rendszer (elvi) előnyei: Nincs valós alternatívája; Teljesítményorientált szemléletet erősíti; Magában hordozza a hatékony menedzsment lehetőségét A jelenlegi rendszert fejleszteni érdemes, mert: A beszállítói menedzsment (felügyelet) alulreprezentált Nem valós „Service Level Agreement”: A struktúra hordozza a problémákat:
12
A módszertanról VÁTI modell Rendszer-szintű válaszok
Kapacitás felhasználás kérdésköre Eredmények VÁTI adatbázis elemzése Mérés Becslés KSz vezetői interjúk VÁTI modell IH Fókuszcsoport Rendszer-szintű válaszok Tapasztalatok, tények 22 konstrukció mért értékei IH fókuszcsoport Minőségi szempontok Adatbázisok elemzése Dokumentum-elemzés IT eszközök vizsgálata KSz vezetői interjúk IH fókuszcsoport Dokumentum-elemzés Lehetőségek feltérképezése
13
A finanszírozási rendszer víziója
14
Köszönöm a figyelmet!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.