Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
TIMSS 2007
2
Mi a TIMSS? Trends in International Mathematics and Science Study – Nemzetközi Matematika és Természettudomány Vizsgálat Négyévente végzett felmérés (1995, 1999, 2003, 2007) Negyedik és nyolcadik évfolyamos tanulók matematikai és természettudományi képességét vizsgálja 2007-ben összesen 59 ország és 8 kiemelt oktatási rendszer vett részt benne Az 59 ország közül 36 vett részt a 4. évfolyamon, 49 a 8. évfolyamon. Magyarország mindkét évfolyam mérésében részt vett.
3
A felmérésben résztvevő országok
59 ország – 425 ezer diák
4
A 4. évfolyamos matematika eredmények Magyarország átlageredménye - 510 pont
A nálunk szignifikánsan magasabb eredményt elért országok piros, az alacsonyabb eredményt elért országok lila színnel vannak jelölve. 13 ország ért el jobb eredményt, 5 ország eredménye hasonló és 17 ország eredménye gyengébb. Jobb eredményt ért el összesen 13 ország: Hongkong, Szingapúr, Tajvan, Japán, Kazahsztán, Oroszország, Anglia, Lettország, Hollandia, Litvánia, Egyesült Államok, Németország, Dánia Hasonló eredményt ért el 5 ország: Ausztrália, Olaszország, Ausztria, Svédország, Örményország Gyengébb eredményt ért el összesen 17 ország: Szlovénia, Szlovákia, Skócia, Új-Zéland, Csehország, Norvégia, Ukrajna, Grúzia, Irán, Algéria, Kolumbia, Marokkó, Salvador, Tunézia, Kuvait, Katar, Jemen
5
A 8. évfolyamos matematika eredmények Magyarország átlageredménye - 517 pont
5 ország ért el jobb eredményt, 3 ország eredménye hasonló és 40 ország eredménye gyengébb. Jobb eredményt ért el összesen 5 ország: Tajvan, Korea, Szingapúr, Hongkong, Japán Hasonló eredményt ért el 3 ország: Anglia, Oroszország, Egyesült Államok Gyengébb eredményt ért el összesen 40 ország: Litvánia, Csehország, Szlovénia, Örményország, Ausztrália, Svédország, Málta, Skócia, Szerbia, Olaszország, Malajzia, Norvégia, Ciprus, Bulgária, Izrael, Ukrajna, Románia, Bosznia-Hercegovina, Libanon, Thaiföld, Törökország, Jordánia, Tunézia, Grúzia, Irán, Bahrein, Indonézia, Szíria, Egyiptom, Algéria, Marokkó, Kolumbia, Omán, Palesztina, Botswana, Kuvait, Salvador, Szaúd-Arábia, Ghána, Katar
6
Matematika - eredmények
A magyar tanulók negyedik és nyolcadik évfolyamon is jobban teljesítettek a nemzetközi átlagnál A nyolcadikos tanulók kiemelkedő eredményt értek el, csak a távol-keleti országok teljesítettek jobban
7
A 4. évfolyamos természettudomány eredmények Magyarország átlageredménye - 536 pont
4 ország ért el jobb eredményt, 8 ország eredménye hasonló és 23 ország eredménye gyengébb. Jobb eredményt ért el összesen 4 ország: Szingapúr, Tajvan, Hongkong, Japán Hasonló eredményt ért el 8 ország: Oroszország, Lettország, Anglia, Egyesült Államok, Olaszország, Kazahsztán, Ausztrália, Szlovákia Gyengébb eredményt ért el összesen 23 ország: Németország, Ausztria, Svédország, Hollandia, Szlovénia, Dánia, Csehország, Litvánia, Új-Zéland, Skócia, Örményország, Norvégia, Ukrajna, Irán, Grúzia Kolumbia, Salvador, Algéria, Kuvait, Tunézia, Marokkó, Katar, Jemen
8
A 8. évfolyamos természettudomány eredmények Magyarország átlageredménye - 539 pont
4 ország ért el jobb eredményt, 5 ország eredménye hasonló és 39 ország eredménye gyengébb. Jobb eredményt ért el összesen 4 ország: Szingapúr, Tajvan, Japán, Korea Hasonló eredményt ért el 5 ország: Anglia, Csehország, Szlovénia, Hongkong, Oroszország Gyengébb eredményt ért el összesen 39 ország: Egyesült Államok, Litvánia, Ausztrália, Svédország, Skócia, Olaszország, Örményország, Norvégia, Ukrajna, Jordánia, Malajzia, Thaiföld, Szerbia, Bulgária, Izrael, Bahrein, Bosznia-Hercegovina, Románia, Irán, Málta, Törökország, Szíria, Ciprus, Tunézia, Indonézia, Omán, Grúzia, Kuvait, Kolumbia, Libanon, Egyiptom, Palesztina, Algéria, Szaúd-Arábia, Marokkó, Salvador, Botswana, Katar, Ghána
9
Természettudomány - eredmények
A 8. évfolyamos diákok Angliával és Csehországgal együtt a legjobb eredményt érték el az európai országok között Magyarország egyike annak a nyolc országnak, ahol a 4. évfolyamos diákok eredménye javult 1995-höz képest
10
Tartalmi és kognitív részterületek
Tartalmi területek Kognitív területek 4. évfolyam 8. évfolyam Matematika Számok Ismeret Algebra Alkalmazás Geometriai alakzatok és mérés Geometria Értelmezés Adatábrázolás Adat és valószínűség Természet-tudomány Élő világ Biológia Ismeret 4, 8 Fizikai világ Kémia Fizika Földtudomány A matematika és természettudomány eredmények részterületenként is vizsgálhatók. A matematika területén az eredmények viszonylag kiegyenlítettek, természettudományban nagyobbak a különbségek. A 4. évfolyamon az Élő világ, a 8. évfolyamon pedig a Fizika területén saját átlageredményünkhöz képest is kiemelkedően jó eredményt értünk el. Az Élő világ területén így 4. évfolyamban csupán Szingapúr ért el hazánknál jobb eredményt. A kognitív területek közül a 8. évfolyamon kiemelkedik a kiemelkedően jó eredményt értünk el az ismeret típusú feladatokon, a nagyon jó eredményű országok közül egyedül Magyarország tudásszerkezete ilyen, más országokban az értelmezés kognitív terület a legerősebb.
11
A felmérés eredményei – az IEA megállapításai
A magyar diákok mindenhol a legjobb harmadban végeztek A 8. osztályosok kimagasló eredményeket értek el, korosztályuk élvonalában vannak a világon Magyarországon a szülők iskolai végzettsége és ezzel összefüggésben a család gazdasági és szociális háttere erősebben befolyásolja a magyar diákok eredményeit és jövőbeni kilátásait, mint más országokban.
12
A PISA 2006 és a TIMSS 2007 eredményei közötti különbségek háttere
13
Különbségek a két mérés között
Más korosztály: TIMSS: 8. évfolyam, PISA 15 évesek, többnyire 9. és 10. évfolyamosok Más tartalom: TIMSS tantárgy közeli, tantervalapú PISA alkalmazásképes tudást mér Más résztvevők 25 közös ország Ha csak a közös országok eredményét nézzük: Az 59 ország közül 36 vett részt a 4. évfolyamon, 49 a 8. évfolyamon. Magyarország mindkét évfolyam mérésében részt vett.
16
Köszönjük a figyelmet!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.