Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

HATÉKONY EGYÜTTMŰKÖDÉS – CSOPORTFOGLALKOZÁS BEMUTATÁSA AZ INTÉZETBEN

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "HATÉKONY EGYÜTTMŰKÖDÉS – CSOPORTFOGLALKOZÁS BEMUTATÁSA AZ INTÉZETBEN"— Előadás másolata:

1 HATÉKONY EGYÜTTMŰKÖDÉS – CSOPORTFOGLALKOZÁS BEMUTATÁSA AZ INTÉZETBEN
BORSOD-ABAÚJ-ZEMPLÉN MEGYEI BÜNTETÉS-VÉGREHAJTÁSI INTÉZET FIATALKORÚAK REGIONÁLIS BÜNTETÉS-VÉGREHAJTÁSI INTÉZET TELEPHELY SZIRMABESENYŐ HATÉKONY EGYÜTTMŰKÖDÉS – CSOPORTFOGLALKOZÁS BEMUTATÁSA AZ INTÉZETBEN Balatonvilágos, november 10.

2 Az intézet

3 MOTIVÁCIÓS CSOPORTFOGLALKOZÁS
A mai napi küldetés MOTIVÁCIÓS CSOPORTFOGLALKOZÁS

4 Cél bemutatkozás, ismerkedés információ átadás
a csoportmunka megtapasztalása rövid és közép távú célok kitűzése MOTIVÁCIÓ FENNTARTÁS

5      A küldetés megvalósításához szükséges eszközök papír toll
filctoll tacepao térkép

6 Helyszín

7 intézeti projektfelelős reintegrációs tanácsadó utógondozó koordinátor
Szereplők nevelő a „csoport” intézeti projektfelelős körletfelügyelő reintegrációs tanácsadó utógondozó koordinátor

8 Előkészületek

9 Az állománnyal való együttműködés I.
A szintes felügyelővel való együttműködés

10 Az állománnyal való együttműködés II. A nevelővel való együttműködés
reintegrációs tanácsadó utógondozó koordinátor nevelő körletfelügyelő projektfelelős

11 A csoportfoglalkozás felépítése
A szakmai munka jellemzői A foglalkozások során páros csoportvezetés módszerét alkalmazzuk, a szerepek megosztása és a csoportdinamikai jelenségek jobb megértése és feldolgozása érdekében. Arra törekedünk, hogy a gyakorlatoknál betartsuk a fokozatosság elvét. Az induló csoportnál először csoportos gyakorlatokat végzünk, amiben az egész csoport részt vesz – elősegítve a csoportkohézió mielőbbi kialakulását, a csoporttagok együttműködését – majd olyat, ahol a csoport egy része szerepelt és legvégül olyan játékok kerülnek „terítékre”, ahol egyéni végrehajtásra volt szükség. A csoportokban az értékfeltárás módszerét használjuk. Ennek célja, hogy megismerjék és tudatosítsák a társadalmi értékek sajátos személyszintű feldolgozását. Mindemellett további cél, hogy megtapasztalják a fiatalok, az értékek mennyire döntésbefolyásolók, mennyire irányítják a cselekvéseiket. Ez rendkívül fontos ebben az életkorban, hiszen a serdülő és ifjúkor a leglényegesebb szakasz a társadalmi élethez való viszony tisztázásában. Megfigyelhető még egy kommunikációfejlesztésre épülő konfliktuskezelő módszer is. A módszer célja, hogy a decentrálásra, a másik nézőpontjának elfogadására alkalmasabbak legyenek a csoporttagok.

12 A csoportfoglalkozás felépítése
A szerződéskötés

13 Elvárások/várakozások és félelmek
A közös munka, a csoport elkezdése előtt igen lényeges megfogalmazni az elvárásokat/várakozásokat, félelmeket úgy a csoporttagok, mint a csoportvezető részéről. Cél: a csoporttal, az együttműködéssel kapcsolatos várakozások, félelmek megfogalmazása

14 Bemutatkozás, ismerkedés

15 Értékfeltárás

16 Csoportfoglalkozás képekben I.

17 Csoportfoglalkozás képekben II/a

18 Csoportfoglalkozás képekben II/b

19 A fogvatartottak véleménye a TÁMOP 5.6.2
projektről

20 A fogvatartottak véleménye a TÁMOP 5.6.2
projektről

21 A fogvatartottak véleménye a TÁMOP 5.6.2
projektről

22 A fogvatartottak véleménye a TÁMOP 5.6.2
projektről

23 A fogvatartottak véleménye a TÁMOP 5.6.2
projektről

24 A fogvatartottak véleménye a TÁMOP 5.6.2
projektről

25 A fogvatartottak véleménye a TÁMOP 5.6.2
projektről

26 Szupervízió

27 Készítette Süveges Lászlóné – nevelő
Kovácsné Czelláth Beáta – reintegrációs tanácsadó Vincze Hajnalka – utógondozó koordinátor Pácza Gyula – körletfelügyelő Siku Pál – intézeti projektfelelős

28 KÖSZÜNJÜK A FIGYELMET!


Letölteni ppt "HATÉKONY EGYÜTTMŰKÖDÉS – CSOPORTFOGLALKOZÁS BEMUTATÁSA AZ INTÉZETBEN"

Hasonló előadás


Google Hirdetések