Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaOszkár Sipos Megváltozta több, mint 10 éve
1
HATÉKONY EGYÜTTMŰKÖDÉS – CSOPORTFOGLALKOZÁS BEMUTATÁSA AZ INTÉZETBEN
BORSOD-ABAÚJ-ZEMPLÉN MEGYEI BÜNTETÉS-VÉGREHAJTÁSI INTÉZET FIATALKORÚAK REGIONÁLIS BÜNTETÉS-VÉGREHAJTÁSI INTÉZET TELEPHELY SZIRMABESENYŐ HATÉKONY EGYÜTTMŰKÖDÉS – CSOPORTFOGLALKOZÁS BEMUTATÁSA AZ INTÉZETBEN Balatonvilágos, november 10.
2
Az intézet
3
MOTIVÁCIÓS CSOPORTFOGLALKOZÁS
A mai napi küldetés MOTIVÁCIÓS CSOPORTFOGLALKOZÁS
4
Cél bemutatkozás, ismerkedés információ átadás
a csoportmunka megtapasztalása rövid és közép távú célok kitűzése MOTIVÁCIÓ FENNTARTÁS
5
A küldetés megvalósításához szükséges eszközök papír toll
filctoll tacepao térkép
6
Helyszín
7
intézeti projektfelelős reintegrációs tanácsadó utógondozó koordinátor
Szereplők nevelő a „csoport” intézeti projektfelelős körletfelügyelő reintegrációs tanácsadó utógondozó koordinátor
8
Előkészületek
9
Az állománnyal való együttműködés I.
A szintes felügyelővel való együttműködés
10
Az állománnyal való együttműködés II. A nevelővel való együttműködés
reintegrációs tanácsadó utógondozó koordinátor nevelő körletfelügyelő projektfelelős
11
A csoportfoglalkozás felépítése
A szakmai munka jellemzői A foglalkozások során páros csoportvezetés módszerét alkalmazzuk, a szerepek megosztása és a csoportdinamikai jelenségek jobb megértése és feldolgozása érdekében. Arra törekedünk, hogy a gyakorlatoknál betartsuk a fokozatosság elvét. Az induló csoportnál először csoportos gyakorlatokat végzünk, amiben az egész csoport részt vesz – elősegítve a csoportkohézió mielőbbi kialakulását, a csoporttagok együttműködését – majd olyat, ahol a csoport egy része szerepelt és legvégül olyan játékok kerülnek „terítékre”, ahol egyéni végrehajtásra volt szükség. A csoportokban az értékfeltárás módszerét használjuk. Ennek célja, hogy megismerjék és tudatosítsák a társadalmi értékek sajátos személyszintű feldolgozását. Mindemellett további cél, hogy megtapasztalják a fiatalok, az értékek mennyire döntésbefolyásolók, mennyire irányítják a cselekvéseiket. Ez rendkívül fontos ebben az életkorban, hiszen a serdülő és ifjúkor a leglényegesebb szakasz a társadalmi élethez való viszony tisztázásában. Megfigyelhető még egy kommunikációfejlesztésre épülő konfliktuskezelő módszer is. A módszer célja, hogy a decentrálásra, a másik nézőpontjának elfogadására alkalmasabbak legyenek a csoporttagok.
12
A csoportfoglalkozás felépítése
A szerződéskötés
13
Elvárások/várakozások és félelmek
A közös munka, a csoport elkezdése előtt igen lényeges megfogalmazni az elvárásokat/várakozásokat, félelmeket úgy a csoporttagok, mint a csoportvezető részéről. Cél: a csoporttal, az együttműködéssel kapcsolatos várakozások, félelmek megfogalmazása
14
Bemutatkozás, ismerkedés
15
Értékfeltárás
16
Csoportfoglalkozás képekben I.
17
Csoportfoglalkozás képekben II/a
18
Csoportfoglalkozás képekben II/b
19
A fogvatartottak véleménye a TÁMOP 5.6.2
projektről
20
A fogvatartottak véleménye a TÁMOP 5.6.2
projektről
21
A fogvatartottak véleménye a TÁMOP 5.6.2
projektről
22
A fogvatartottak véleménye a TÁMOP 5.6.2
projektről
23
A fogvatartottak véleménye a TÁMOP 5.6.2
projektről
24
A fogvatartottak véleménye a TÁMOP 5.6.2
projektről
25
A fogvatartottak véleménye a TÁMOP 5.6.2
projektről
26
Szupervízió
27
Készítette Süveges Lászlóné – nevelő
Kovácsné Czelláth Beáta – reintegrációs tanácsadó Vincze Hajnalka – utógondozó koordinátor Pácza Gyula – körletfelügyelő Siku Pál – intézeti projektfelelős
28
KÖSZÜNJÜK A FIGYELMET!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.