Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Korszerű dízel motorok
2
Korszerű dízel motorok
TDI működési elv PDTDI Motorok COMMON RAIL befecskendező rendszer
3
TDI működési elv közvetlenül az égéstérbe fecskendezi a befecskendező fúvóka 2.5 literes, soros, öthengeres 1.9 literes négyhengeres Felépítés Soros, négyhengeres turbódízel-közvetlen befecskendezéses motor Összlökettérfogat 1896 cm3 Sűrítési viszony 19,5:1 Névleges teljesítmény 66 kW(90 LE) /perc mellett Maximális forgatónyomaték 202 Nm /perc mellett Kipufogógáz kezelés Kipufogógáz visszavezetés és oxidációs katalizátor
4
TDI működési elv A befecskendezés működése A kipufogógázok kezelése
Szívócsatorna Dugattyúkamra 5 lyukas porlasztó A kipufogógázok kezelése
5
TDI működési elv Érzékelők
Tűlöket jeladó, Fordulatszám- és felsőholtpont-jeladó, Levegő tömegmérő, Magasság jeladó, Hűtővízhőfok-jeladó, Beszívott levegőhőmérséklet-jeladó, Kuplung pedálkapcsoló, Féklámpa kapcsoló, Fékpedál kapcsoló, Gázpedálállás-jeladó, Üzemanyaghőmérséklet-jeladó, Mennyiségszabályzó-jeladó, Kiegészítő jelek
6
TDI működési elv Beavatkozó szervek
Izzítás visszajelző és –hibalámpa, Kipufogógáz visszavezetés mágnesszelepe, Töltőnyomás szabályzás mágnesszelepe, Mennyiségszabályzó, Üzemanyaglekapcsoló-szelep, Befecskendezéskezdet-szelep, Kiegészítő jelek
7
TDI működési elv A kipufogógázok kezelése
8
PDTDI Motorok Pumpe Düse Einlage Turbo Direct Injection
Adagolófúvóka egységes közvetlen befecskendezéses turbó dízel motor. lényegesen nagyobb befecskendezési nyomás érhető el, amely a gázolaj kisebb szemcsékre való porlasztását teszi lehetővé ugyanakkora teljesítmény leadásához kisebb fogyasztás párosul
9
PDTDI Motorok Elő befecskendezés (a jobb égés érdekében)
Fő befecskendezés
10
COMMON RAIL befecskendező rendszer
nagynyomású befecskendező rendszer a közvetlen befecskendezésű dízelmotorokhoz nyomáslétrehozásnak a befecskendezéstől való teljes leválasztás összes mágnesszelep-vezérelt befecskendezőfejet nagy nyomás alatt üzemanyaggal ellátja
11
COMMON RAIL befecskendező rendszer
injektor-mágnesszelep mágneszára nincs mechanikusan összekötve a fúvókatűvel CR-fúvóka éles befecskendezővéggel rendelkezik magas nyomás szabályozása és a befecskendezés-kezdet és a befecskendezés-tartam vezérlése egymástól teljesen függetlenül
12
COMMON RAIL befecskendező rendszer (a napjainkban)
alacsony fordulatszámon elérhető nagy forgatónyomaték kiemelkedően gazdaságos üzemelés 3. generációs rendszerek bar maximális befecskendezési nyomás 4. generációs rendszerek bar maximális befecskendezési nyomás Káros anyagok kisebb mértékű képződése
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.