Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Architecture Dialogues - Positions, Concepts, Visions

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Architecture Dialogues - Positions, Concepts, Visions"— Előadás másolata:

1 Architecture Dialogues - Positions, Concepts, Visions
HERZOG & DE MEURON Architecture Dialogues - Positions, Concepts, Visions

2

3 Architecture Dialogues - Positions, Concepts, Visions
HERZOG & DE MEURON FROM ART TO WORLD-CLASS ARCHITECTURE Hubertus Adam, J. Christoph Burkle - Jacques Herzog

4 Összefoglalás felépítése
Herzog & de Meuron iroda rövid története Interjúban említett és kiemelt projektek Kiemelt példaképek és hatások Fő kérdés-válaszok az interjúból ETH Studio Basel egyéb munkái Irodalom

5 1. Herzog & de Meuron iroda rövid története
alapítás: Basel, 1978, Jacques Herzog és Pierre de Meuron szenior partnerek: Jacques Herzog, Pierre de Meuron, Christine Binswanger, Ascan Mergenthaler, Stefan Marbach; 34 partner és 300 munkatárs; nemzetközi csapat projekt helyszínek: Európa, Dél- és Észak Amerika, Ázsia irodák: Basel, Hamburg, London, Madrid, New York oktatás: Harvard University, Graduate School of Design (GSD), USA; Zurich (ETH), Department of Architecture, Network City and Landscape ETH Studio Basel alapítói

6 2. Interjúban EMLÍTETT ÉS kiemelt projektek
ETH Studio Basel alapítása és munkája Prada Store, Tokio (2003) Dominus Winery, San Francisco mellett (1998) Tate Gallery, London (terv: 1995; megvalósulás: 2001) Switzerland: An Urban Portrait, ETH Studio Basel Elbphilharmonie, Hamburg (tervezett befejezés 2013) ráépítés, rétegződés

7 > WETTSTEIN DOMONKOS
ETH Studio Basel Urban Transformation

8 Switzerland: An Urban Portrait, ETH Studio Basel

9 Tate Gallery, London (terv: 1995; megvalósulás: 2001)
Tate Tank (2012)

10 Elbphilharmonie, Hamburg
(tervezett befejezés 2013)

11 Elbphilharmonie, Hamburg
(tervezett befejezés 2013) Elbphilharmonie, Pavillon, Hamburg (infobox)

12 3. kiemelt példaképek és hatások
Aldo Rossi: „L’Archittetura della città“ Robert Venturi: „Complexity and Contradiction“ Mies van der Rohe művészet: minimalizmus Basel-i művészi szcéna: Helmut Federle, Martin Disler, Rémy Zaugg Berlini filharmónia, Hans Scharoun (1963)

13 4. Fő kérdés-válaszok az interjúból
Hogy van a cég? Mi foglalkoztat mostanában? Tervezés módszertan Újradefiniálás, mindig avantgárdé lenni? Újradefiniálás 360 fős irodában? Svájc (és építészete) helyzete Európában? Vélemény a svájci építészet mai helyzetéről - mi van Vélemény a svájci építészet mai helyzetéről - mi kellene, H&dM mit csinál? Egyéb – migráció?; Elbphilharmonie

14 4. Fő kérdés-válaszok az interjúból
Hogy van a cég? Mi foglalkoztat mostanában? Tervezés módszertan Újradefiniálás, mindig avantgárdé lenni? Újradefiniálás 360 fős irodában? Svájc (és építészete) helyzete Európában? Vélemény a svájci építészet mai helyzetéről - mi van Vélemény a svájci építészet mai helyzetéről - mi kellene, H&dM mit csinál? Egyéb – migráció?; Elbphilharmonie

15 4. Fő kérdés-válaszok az interjúból
2. Tervezés módszertan 1995-ig (Tate Modern) ETH-n tanult tervezési módszer: bizonyosságokban, és nem variációkban gondolkodni. Ma ezt a hozzáállást nagyon svájcinak tartják, van benne valami hermetikusan zárt és defenzív. Tervezési módszer ma: több lehetőséget feldobni, és bennük rejlő potenciált párhuzamosan kutatni, majd egy nyílt párbeszédben Megbízóval a legjobb megoldást megközelíteni.

16 4. Fő kérdés-válaszok az interjúból
3. Újradefiniálás, mindig avantgárdé lenni? Az építészet újjászületése mindig saját magából indul ki; ehhez fontos impulzus a társ szakmák (művészetek, pszichológia stb.); a Föld urbanizációjának és kapcsolódó problémák kutatása – az ETH Studio Basel munkája új ötleteket szül. Minta elv (Muster, pattern): minden építészeti műben, ahogy minden ember életében fellelhetők visszatérő minták. H&dM megpróbálja a sajátjaikat felismerni és ellenük dolgozni – ez új perspektívákat nyit. Nem csak építészet – életforma.

17 4. Fő kérdés-válaszok az interjúból
5. Svájc (és építészete) helyzete Európában? Fő kérdés: Svájc egy sziget, vagy kénytelen Európához közeledni több szempontból? (* A válaszból nem derül ki egyértelműen J.H. állásfoglalása ez ügyben; szóhasználatból következtetve - „kényszer” – negatívan ítéli meg Európához való közeledést.) Nagy különbség Svájcban: jól működő pályázati rendszer; ez az oka, hogy sok jó építész születik. (+) Fiatal építészeknek ugyanakkor ki is kell lépniük ebből a kényelmes környezetből Európába, a világba. Jó építészek kerülnek ki, de az építészeti kép összhatása hermetikus és okoskodó. (-)

18 4. Fő kérdés-válaszok az interjúból
6. Vélemény a svájci építészet mai helyzetéről - mi van Egységesen magas minőségű, uniformizált, dekoratív svájci építészet Kritikai vízió egy új társadalomról és tágabb politikai értelmezés hiánya (utóbbira kisérlet: Switzerland: An Urban Portrait) Minták kutatása: Svájc mintája a félig-urbánus lét (das Halburbane) Építészek feladata 1-1 pont megtervezésén túl az urbanisztikai és ökológiai körülmények átfogó megújítása Építészeti hozzáállás fő kommunikációs eszköze az épület maga (* ellentmondás az előző ponttal?) Átalakítások, hozzáépítések – határozott vízió hiányát fejezik ki (* ellentmondás Elbphilharmonie tervével?)

19 4. Fő kérdés-válaszok az interjúból
7. Vélemény a svájci építészet mai helyzetéről - mi kellene, H&dM mit csinál? Építészetet arra használni, hogy valamit megértsünk; ez hogyan hat vissza az építész munkájára? Szükséges: radikális perspektíva; fenntarthatóság, források, energia, CO2 mentes városok Fenntarthatóság várostervezési kontextusban lehetséges csak Politikailag tudatos, kérdező építészet Akit a világ megváltás gondolata hajtja, annak változásindítást kell megkísérelnie. Építészet = eszköz a társadalom megformálására

20 5. ETH Studio Basel egyéb munkái
„…come across anything that would illuminate the complex issue of urbanization in the 21st century?” Belgrade. Formal / Informal. A Study on Urban Transformation (2012) Metropolitanregion Zürich - Der Zürichsee als Projekt (2010) Metrobasel Comic (2009) Switzerland: An Urban Portrait (2006)

21 Contribution to La Biennale di Venezia: Common Ground Herzog & de Meuron Elbphilharmonie - The construction site as a common ground of diverging interests. Arsenale Corderie, Venice, Italy Exhibition 29 August - 25 November 2012 VELENCEI BIENNALE 2012

22


Letölteni ppt "Architecture Dialogues - Positions, Concepts, Visions"

Hasonló előadás


Google Hirdetések