Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaNóra Gáspárné Megváltozta több, mint 10 éve
1
Másfél évtized a tudás szolgálatában – a MOK 15 éve Dr. Dinya László Kaposvár, 2009. aug. 25.
2
„Kezdetben vala a gondolat…” ÉvMOK-konferenciákFelsőoktatás-politikaKözgazdasági Nobel-díjak 1995.I. Miskolc, szept. 8-9. ”Marketing a felsőoktatásban – tény, tartalom, tendencia” Bokros-csomag - tandíj? megszorítások? integrációk? Robert E. Lucas: a racionális várakozások hipotézisének kifejlesztése, alkalmazása, amelymegváltoztatja a mikroökonómiai elemzést és lehetővé teszi a gazdaságpolitika mélyebb megértését 1996.II. Szolnok, szept. 5-6. „Tudományos kutatás - marketing” Új FTV: normatív finanszírozás, költségtérítés James Mirrlees – William Vickrey: az aszimmetrikus információ melletti ösztönzők gazdasági elméletéhez való alapvető hozzájárulás 1997.III. Tatabánya, szept. 4-5. „Marketing egy stabilizálódó világban” Lisszaboni egyezmény aláírása - növekvő hallgatói létszámok Robert Merton – Myron Scholes: a derivatívák értékeinek meghatározására szolgáló új módszer 1998.IV. Pécs, szept. 3-4. „Hagyomány és megújulás a magyar marketingoktatásban” Orbán-kormány – (Világbanki kölcsön + tandíj) törölve, (költségtérítés + normatív finanszírozás + integrációk prioritása) marad Amartya Sen: a jóléti közgazdaságtanhoz való hozzájárulás 1999.V. Budapest/KKF, aug. 26-27. „Marketing a globalizálódó világban” Bolognai egyezmény aláírásaRobert Mundell: a különböző árfolyamrendszerek melletti monetáris és fiskális politika, valamint az optimális valutáris övezetek elemzése
3
Mi foglalkoztatott bennünket? „Vigyázó szemünket” távoli horizontra vetve Stratégiai kihívások, módszertani fejlődés Stabilizálódó és globalizálódó világ, megújulás
5
…majd beköszöntött a XXI. század … ÉvMOK-konferenciákFelsőoktatás-politikaKözgazdasági Nobel-díjak 2000.VI. Veszprém, aug. 28-29. „Marketing az új évezred küszöbén ” „De jure” integrációk – de facto cégtáblacserék James Heckman: a szelektív minták elemzésének elmélete és módszerei Daniel McFadden: a diszkrét választás elemzésének elmélete és módszerei 2001.VII. Gödöllő, aug. 30-31. "Stratégiai kihívások és válaszok a marketingoktatásban és kutatásban" Bologna-bliccelésGeorge Akerlof – Michael Spence – Joseph Stiglitz: a piacok elemzése aszimmetrikus információ mellett 2002.VIII. Szeged, aug. 29-31. „Az információs társadalom marketing kihívásai” Medgyesi-kormány – a bolognai folyamat beindul itthon is Daniel Kahneman: pszichológiai kutatási szempontok bevezetése a gazdaságtudományba, különös tekintettel a bizonytalanság melletti emberi ítéletekre és döntéshozatalra 2003.IX. Debrecen, szept. 4-5. "Marketing a bővülő Európában" CSEFT-vita és viharokVernon L. Smith - Robert F. Engle: laboratóriumi kísérletek alkalmazása az empirikus gazdasági elemzés eszközeként, különösen a különleges piaci mechanizmusok tanulmányozásában 2004. X. Sopron, aug. 26-27. „ Ú j tendenci á k a marketingben é s oktat á s á ban ” EU-csatlakozás – indul a BA- szakok előkészítése Clive W. J. Granger – Finn E. Kydland: az együtt haladó trendű gazdasági idősorok elemzésének módszerei
6
Teli optimizmussal… Nagy reményekkel az új évezred elé Bővülő Európa Bővülő kihívások – információs társadalom, trendi trendek
8
…és szaporodtak a kihívások! ÉvMOK-konferenciákFelsőoktatás-politikaKözgazdasági Nobel-díjak 2005.XI. Győr, aug. 25-26. „Marketingoktatás és kutatás az átalakuló magyar oktatásban” BA-szakstruktúra elfogadásaRobert Aumann – Thomas Schelling: a konfliktus és kooperáció jobb megértése a játékelméleti elemzésben 2006.XII. Budapest/BMGE, aug. 24- 25. "Fenntartható fejlődés - társadalmi orientáció - innováció" Gyurcsány-kormány – BA- szakok zöme megindul Edmond Phelps: az intertemporális helyettesítések makrogazdasági elemzéséért 2007.XIII. Gyöngyös, aug. 30-31. „Globális marketingkihívások” HEFOP- és PPP - pályázatokLeonid Hurwicz - Eric Maskin – Roger Myerson: a mechanizmustervezés elméleti alapjainak lefektetése 2008.XIV. Budapest/BCE, aug. 28- 29. „Az interdiszciplanaritás megjelenése a marketingoktatásban és kutatásban” MA-szakok indulásaPaul Krugman: a nemzetközi kereskedelem mozgásainak és a gazdasági aktivitás területi összefüggéseinek elemzése 2009.XV. Kaposvár, aug. 25-26. „Új marketingkihívások a XXI. században – fenntartható fogyasztás” Bajnai-kormány - új felvételi rend érzékelhető „eredményei” ???
9
Növekvő realizmus… Oktatási rendszerváltás Fenntartható fejlődés és fogyasztás Egyre komplexebb világ - állandósuló kihívások
12
Vidéki marketingműhelyek? Az új felsőoktatási „játékszabályok” kihívásai a gazdasági (marketing) képzéssel szemben: Piaci zsugorodás a vidéki intézmények érezték meg elsődlegesen Budapesti intézmények „elszívó hatása”: – jelentkezők száma – főben és piaci részesedésben is –elsőhelyes jelentkezők száma – piaci részesedésben –felvettek száma – piaci részesedésben. Legnagyobb vesztese a vidék jelentős részesedés csökkenés, szinte valamennyi vidéki képző város „megszívta”.
13
Részesedések alakulása teljes felsőoktatási piacból
14
Gazdasági képzés: Budapest vs. vidék
15
Gazdasági képzésre felvettek számának változása
16
Köszönve a figyelmet… a következő évtizedekhez is kitartást kívánok!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.