Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaGyöngyi Ballané Megváltozta több, mint 10 éve
1
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
Validációs workshop 2007. november 13. Nagyné Román Margit
2
A HEFOP 3.2.2. és 4.1.1. projekt Nyírvidék TISZK tapasztalatai alapján
Célok: A tanárok és oktatók továbbképzésével, az új oktatási, minőségbiztosítási és szervezetfejlesztési módszerek bevezetésével és folyamatos alkalmazásával járuljon hozzá a magas színvonalú oktató munkához Új szervezeti és működési modell jöjjön létre, amely alkalmas a szakképző intézmények együttműködésének fejlesztésére, vezetői kompetenciák fejlesztésével A projekt járuljon hozzá a tanulók lemorzsolódásának csökkentéséhez TISZK létrehozásával erősítse a szakképzés és a gazdaság kapcsolatát
3
Szervezetfejlesztés: HR tevékenységek
A menedzsment számára felkészítő képzések: ESZA, ERFA szabályok – pályázati ismeretek Szervezetfejlesztés, információáramlás Minőségirányítás Stratégiai tervezés + Minden vezetői célcsoport továbbképzése Monitoring
4
Szervezetfejlesztés: HR tevékenységekhez kapcsolódó képzések
Az intézmények vezetésének és fenntartóknak Változásmenedzsment és vezetői tréning szervezetfejlesztési tréningek Csapatépítő, kommunikációs tréning Minőségirányítási rendszer összehangolása
5
Tartalomfejlesztéshez és bevezetéshez kapcsolódó felkészítések
Oktatók számára Pedagógiai programok módosításához kapcsolódó képzések:Tartalom/tantervfejlesztési ismeretek: adaptálás, helyi tanterv fejlesztés, modulok, projektek fejlesztése Kompetencia alapú moduláris szakképzés bevezetéséhez kapcsolódó módszertani felkészítő képzés: A projektoktatás módszertana: kooperatív tanítási - tanulási technikák – az elkészült, általunk kifejlesztett új tananyagok oktatására vonatkozóan
6
Tartalomfejlesztéshez és bevezetéshez kapcsolódó felkészítések
Vállalati oktatók számára Felkészítő képzés az OKJ átalakítása utáni SZVK- k és Központi programok változásaiból vállalati gyakorlati képzést végzők számára
7
Közösségi funkciók ellátására felkészítés
Közismereti tanárok és szakképzésben oktatók, osztályfőnökök, pedagógiai munkát segítők számára Lemorzsolódást csökkentő közös modell kialakítása, működtetése:A hátrányos helyzetűekkel kapcsolatos prevenció módszertana – osztályfőnökök, ifjúságvédelmi felelősök számára (a lemorzsolódás elleni modell bevezetésére felkészítés az intézményi prevenciós teameknek) Tanulási nehézséggel és tanulási zavarral küzdő tanulók segítése, egyéni fejlesztése: Integrált Diszlexiás- - Diszgráfiás Tanulók Rehabilitációja a Többségi Közoktatási Intézményekben
8
Nyomonkövetés területén
Mérés – nyomon követés egységes rendszerének kialakítása, bevezetése – felkészítés mérési csoport és iskolavezetők számára
9
Iskolaigazgatók kompetenciafejlesztése – kiemelt területek a tapasztalatok alapján
Pedagógiai kompetenciák bővítése Szervezetirányítási és fejlesztési kompetenciák bővítése Minőségmenedzsment kompetenciák Hálózatok kezelése, kialakítás, közreműködés (belső és iskolák közötti) - A regionalitás erősödése és az integrációs folyamatok felgyorsulása indokolja
10
Kérdések ? Köszönöm a figyelmüket!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.