Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

2008. október 30.Európai Fogyasztói Központ Magyarország Morvay György.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "2008. október 30.Európai Fogyasztói Központ Magyarország Morvay György."— Előadás másolata:

1 2008. október 30.Európai Fogyasztói Központ Magyarország Morvay György

2 2008. október 30.Európai Fogyasztói Központ Magyarország Európai Fogyasztói Központok Hálózata Huszonkilenc tagországot számláló fogyasztóvédelmi hálózat része a budapesti iroda. A nemzeti központok az Európai Bizottság Fogyasztóvédelmi Főigazgatóságának támogatásával működnek, azzal a céllal, hogy elősegítsék az országhatárokon átnyúló jogviták rendezését.

3 2008. október 30.Európai Fogyasztói Központ Magyarország Feladatok Információ nyújtás (általános, egyedi) Panaszkezelés Alternatív vitarendezési lehetőségek fejlesztése Hálózati, Bizottsági kapcsolattartás

4 2008. október 30.Európai Fogyasztói Központ Magyarország Információ terjesztés Általános: –2008 év elején megjelent „Információk az elektronikus kereskedelemről - HOWARD” szóló ingyenes kiadványunk. –Kosár Magazin különszám - Shopping Guide. –Folyamatosan fejlesztjük és frissítjük honlapunkat mind uniós, mind hazai tartalmakkal. –Elindítottuk a HOWARD vásárlási tanácsadót. –Európai Unicumok vetélkedő

5 2008. október 30.Európai Fogyasztói Központ Magyarország Információ terjesztés Egyedi: –Telefonos –Személyes –Írásbeli (Nem csak határon átnyúló ügyek)

6 2008. október 30.Európai Fogyasztói Központ Magyarország Panaszkezelés Az EFK csak és kizárólag határon átnyúló fogyasztói panaszokkal foglalkozik –Egyszerű panaszok (simple complaint) –„Normál” panaszok –IT-Tool rendszer

7 2008. október 30.Európai Fogyasztói Központ Magyarország Alternatív vitarendezési lehetőségek fejlesztése A Bizottság kiemelt feladatként kezeli –Célja, hogy a fogyasztóknak legyen lehetőségük az olcsó és gyors probléma rendezésre. –EU szerte nincs egységes rendszer.

8 2008. október 30.Európai Fogyasztói Központ Magyarország Kapcsolattartás Hálózaton belül: –Projektek –Kérdőívek Bizottsággal: –Tanulmányok, előkészítő anyagok –Visszajelzések jogszabályi előírások gyakorlati megvalósulásáról Egyéb hálózatok. –Europe Direct –SOLVIT

9 2008. október 30.Európai Fogyasztói Központ Magyarország Europe Direct A hálózatok együttműködésének pozitív példája az ED és az ECC most már két éve tartó együttműködése. A tavalyi évben a Bács-Kiskun Megyei ED szervezett régiós szinten EU-s ismeretek és fogyasztóvédelmi vetélkedőt, melyben szakmai partnerként vett részt az ECC. A tavalyi év sikere alapján idén országos vetélkedőt szerveztünk hasonló tematikával.

10 2008. október 30.Európai Fogyasztói Központ Magyarország Statisztikai adatok 2007. január 1. – december 31. Információs megkeresések:90 Beérkezett panaszok száma:140

11 2008. október 30.Európai Fogyasztói Központ Magyarország Statisztikai adatok 2008. január 1. – szeptember 30. Információs megkeresések:207 Beérkezett (regisztrált) panaszok száma: 144

12 2008. október 30.Európai Fogyasztói Központ Magyarország Köszönöm a figyelmet 1012 Budapest, Logodi u. 22-24. Tel: (+36-1) 473-0338; 311-7030 Fax: (+36-1) 331-7386 Web: www.efk.hu Email: info@efk.huwww.efk.huinfo@efk.hu


Letölteni ppt "2008. október 30.Európai Fogyasztói Központ Magyarország Morvay György."

Hasonló előadás


Google Hirdetések