Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaRéka Jónásné Megváltozta több, mint 10 éve
1
2008. október 30.Európai Fogyasztói Központ Magyarország Morvay György
2
2008. október 30.Európai Fogyasztói Központ Magyarország Európai Fogyasztói Központok Hálózata Huszonkilenc tagországot számláló fogyasztóvédelmi hálózat része a budapesti iroda. A nemzeti központok az Európai Bizottság Fogyasztóvédelmi Főigazgatóságának támogatásával működnek, azzal a céllal, hogy elősegítsék az országhatárokon átnyúló jogviták rendezését.
3
2008. október 30.Európai Fogyasztói Központ Magyarország Feladatok Információ nyújtás (általános, egyedi) Panaszkezelés Alternatív vitarendezési lehetőségek fejlesztése Hálózati, Bizottsági kapcsolattartás
4
2008. október 30.Európai Fogyasztói Központ Magyarország Információ terjesztés Általános: –2008 év elején megjelent „Információk az elektronikus kereskedelemről - HOWARD” szóló ingyenes kiadványunk. –Kosár Magazin különszám - Shopping Guide. –Folyamatosan fejlesztjük és frissítjük honlapunkat mind uniós, mind hazai tartalmakkal. –Elindítottuk a HOWARD vásárlási tanácsadót. –Európai Unicumok vetélkedő
5
2008. október 30.Európai Fogyasztói Központ Magyarország Információ terjesztés Egyedi: –Telefonos –Személyes –Írásbeli (Nem csak határon átnyúló ügyek)
6
2008. október 30.Európai Fogyasztói Központ Magyarország Panaszkezelés Az EFK csak és kizárólag határon átnyúló fogyasztói panaszokkal foglalkozik –Egyszerű panaszok (simple complaint) –„Normál” panaszok –IT-Tool rendszer
7
2008. október 30.Európai Fogyasztói Központ Magyarország Alternatív vitarendezési lehetőségek fejlesztése A Bizottság kiemelt feladatként kezeli –Célja, hogy a fogyasztóknak legyen lehetőségük az olcsó és gyors probléma rendezésre. –EU szerte nincs egységes rendszer.
8
2008. október 30.Európai Fogyasztói Központ Magyarország Kapcsolattartás Hálózaton belül: –Projektek –Kérdőívek Bizottsággal: –Tanulmányok, előkészítő anyagok –Visszajelzések jogszabályi előírások gyakorlati megvalósulásáról Egyéb hálózatok. –Europe Direct –SOLVIT
9
2008. október 30.Európai Fogyasztói Központ Magyarország Europe Direct A hálózatok együttműködésének pozitív példája az ED és az ECC most már két éve tartó együttműködése. A tavalyi évben a Bács-Kiskun Megyei ED szervezett régiós szinten EU-s ismeretek és fogyasztóvédelmi vetélkedőt, melyben szakmai partnerként vett részt az ECC. A tavalyi év sikere alapján idén országos vetélkedőt szerveztünk hasonló tematikával.
10
2008. október 30.Európai Fogyasztói Központ Magyarország Statisztikai adatok 2007. január 1. – december 31. Információs megkeresések:90 Beérkezett panaszok száma:140
11
2008. október 30.Európai Fogyasztói Központ Magyarország Statisztikai adatok 2008. január 1. – szeptember 30. Információs megkeresések:207 Beérkezett (regisztrált) panaszok száma: 144
12
2008. október 30.Európai Fogyasztói Központ Magyarország Köszönöm a figyelmet 1012 Budapest, Logodi u. 22-24. Tel: (+36-1) 473-0338; 311-7030 Fax: (+36-1) 331-7386 Web: www.efk.hu Email: info@efk.huwww.efk.huinfo@efk.hu
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.