Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Marketingkommunikáció az interneten
Dén Mátyás András, Opinion Leaders Kft.
2
Mik a céljaim?
3
I. Mik a céljaim? Termék-, vagy szolgáltatás értékesítés (ügyfélszerzés) Látogatottság növelés Adatbázis gyűjtés (későbbi marketing akciókra) Márkaismertség növelése Átpozícionálás
4
Milyen eszközeim vannak?
5
II. Kommunikációs platformok
Tévés hirdetések Rádiós hirdetések Óriásplakát (közterület) Szórólap Print újság hirdetések Márkamagazinok Mozi Internetes hirdetések Mobil és tablet hirdetések Közösségi média Keresőmarketing Direct Mail
6
III. Online kommunikációs platformok
Tévés hirdetések Rádiós hirdetések Óriásplakát (közterület) Szórólap Print újság hirdetések Márkamagazinok Mozi Internetes hirdetések Mobil és tablet hirdetések Közösségi média Keresőmarketing Direct Mail
7
Hol és mennyit érdemes költenem?
8
Hol és mennyit érdemes költenem? Attól függ…
9
IV. Reklámköltések 2011-ben Magyarországon
10
IV. Reklámköltések 2011-ben Magyarországon
11
Célok + Eszközök
12
V. Célok és eszközök Termék-, vagy szolgáltatás értékesítés (ügyfélszerzés) Látogatottság növelés Adatbázis gyűjtés (későbbi marketing akciókra) Márkaismertség növelése Átpozícionálás Internetes hirdetések Mobil és tablet hirdetések Közösségi média Keresőmarketing Direct Mail
13
VI. Célok helyett cél hierarchia
Termék-, vagy szolgáltatás értékesítés (ügyfélszerzés) Látogatottság növelés Márkaismertség növelése v átpozícionáláss Adatbázis gyűjtés (későbbi marketing akciókra) Jó weboldal
14
1. A jó weboldal
15
VII/1. A jó weboldal Letisztult arculat, a céglogó, a használt színek, tipográfia harmóniája Egyértelmű hívóüzenetek a nyitóoldalon, aktuális - dinamikus releváns információkkal Maximum 8 menüpont, egyértelmű struktúrában Keresőoptimalizáltság A jó weboldal ma már nem pénz kérdés
16
Hol bukik el a jó weboldal?
Döntésképtelenség: minél több embert kérdezünk meg arról, hogy szerintük milyen az oldal, annál inkább elbizonytalanodunk és elhúzódik a fejlesztés Rossz fejlesztés: kompetenciahiány Webergonómiai alapismeretek hiánya: „Majd az unokaöcsém megcsinálja” Keresőoptimalizáltság hiánya: „Nem lát a Google” „Nincs nekem Ft-om weboldalra, ezt a pénzt inkább elköltöm hirdetésre.”
17
2. Adatbázis gyűjtés
18
VIII/1. Adatbázis gyűjtés
Egy jó adatbázissal megalapozhatom a későbbi törzsvevőket Legegyszerűbb módszerei: Adatbázis vásárlás (lehet többmillió Ft is) Facebook oldalra való toborzás (Facebook hirdetéssel) Facebook alkalmazás fejlesztés (már Ft-tól) Hírlevél feliratkozás lehetősége a weboldalon
19
Adatbázis gyűjtés - hibák
Veszünk adatbázist, de nem célzunk: mindenkire szeretnénk lőni, melynek eredménye, hogy a végén senkire nem lövünk Facebook oldal: szereztünk 1000 like-ot, na és? Hogyan tovább? Mivel rakjuk tele az üzenőfalat? Viccekkel? Facebook alkalmazás: Mi az indián neved? – ékszer asszociáció? Hírlevél feliratkozás: a funkciót elkészíttetjük a weboldalra de nem szánunk rá időt és energiát, hogy rendszeresen kommunikáljunk a potenciális vevőkkel
20
3. Márkaismertség növelése / átpozícionálás
21
VIII/3. Márkaismertség, átpozícionálás
Végtelen pénzt el lehet rá költeni Az internet természeténél fogva más, mint a többi médium: A márkaismertség növelésének alapja a jó termék, hiszen az interneten minden mindennel egy kattintással összehasonlítható A jó termék „eladja önmagát” a közösségi térben, ajánlják egymásnak az emberek (lásd Apple) Ezt a folyamatot kell megsürgetnünk a rendelkezésre álló eszközök leghatékonyabb használatával.
22
VIII/3. Márkaismertség, átpozícionálás
Eszközei lehetnek az interneten: Image hirdetések Google szöveges hirdetések Mobil hirdetések Videós hirdetések (gerilla) Facebook oldal (ingyenes) Facebook alkalmazás Facebook hirdetés like-szerzésre
23
4. Látogatottság
24
VIII/4. Látogatottság Önmagában semmit nem ér
Hasonló tulajdonsággal bír, mint a Facebook like-ok száma: marketingesek számára összehasonlítási alapként szolgálhat, de önmagában semmit nem jelent A célhierarchiában azért látogatott egy oldal, mert van márkaismertsége (adatbázissal megtámogatott, keresőoptimalizált) és cél, hogy a látogatók minél nagyobb százalékából legyen konverzió (értékesítés)
25
VIII/4. Látogatottság növelés eszközei
Eszközei lehetnek az interneten: Image hirdetések Google szöveges hirdetések Mobil hirdetések Videós hirdetések (gerilla) Facebook oldal (ingyenes) Facebook alkalmazás Facebook hirdetés like-szerzésre
26
VIII/4. Látogatottság „csapda”
Ma már meg lehet oldani azt, hogy „traffic”-et vásároljunk olcsón, bármilyen weboldalra Cégtulajdonosok számára olcsó, ám látványos eredmények érhetők el a látogatottság gyors növelésével Melyik a jobb: egy napi 30 látogatóval rendelkező oldal, amiből jön 10 vásárlás, vagy egy 200 látogatóval rendelkező oldal, ahol 2-3 vásárlás történik?
27
5. Termék / szolgáltatás értékesítés (ügyfélszerzés)
28
VIII/5. Termék / szolg. Ért (ügyfélszerzés)
Ezt hívjuk konverziónak az interneten. Egy potenciális vevő: kitöltött jelentkezési lap, vásárlás a webshopban, megrendelés az egy konverzió Konverziós ráta: az oda látogatók hány százaléka „fogható meg” a weboldalon keresztül? Mérése ingyenes: Google Analytics-on keresztül
29
VIII/5. A célhierarchia csúcsán
Termék-, vagy szolgáltatás értékesítés (ügyfélszerzés) Látogatottság növelés Márkaismertség növelése v átpozícionáláss Adatbázis gyűjtés (későbbi marketing akciókra) Jó weboldal
30
VIII/5. Mit kell mérnünk? Egy konverzió nekünk mindösszesen mennyibe került (user aquisiton cost) A weboldal költsége, a marketing költségek, az emberi erőforrás költségek összességéből célként hány konverziót szeretnénk? A konverzió nem a lead!!! Tisztítani kell a számokat a beérkezett, ámde nem teljesült megrendelésekkel, jelentkezésekkel! Mérése ingyenes: Google Analytics-on keresztül
31
IX. Kisvállalati példa
32
IX. Kis pályázatkészítő iroda
Elköltött - havi Ft-ot Google hirdetésre, az alábbi szöveggel, a megfelelő kulcsszavakra (pályázat, pénzszerzés, forrásszerzés): Pályázatírás sikerdíjért! Keresse most irodánkat, megvalósítjuk ötleteit! Eredmény: - egy előminősítő űrlapra irányított, egy hónapban 100 kitöltött űrlap. Mit gondolnak, hány szerződéskötés lett belőle?
33
X. Nagyvállalati példa
34
X. Internetszolgáltató
Elköltött Ft-ot egy microsite-ra és egy Facebook oldalra Ft-ot pr cikkek írására a saját szolgáltatását népszerűsítendő, melyeket a barter felületein megjelenített (legnagyobb hazai portálok), a pr cikkek alján ingyenes jelentkezési lehetőséget biztosítva a szolgáltatás kipróbálására Eredmény: - 120 jelentkezés 1 hónap alatt. Mit gondolnak, hány komoly potenciális ügyfél lett belőle?
35
De mindezt miből?
36
XI. Rendelkezésre álló pályázat
KMOP – Vállalati Tanácsadás Program A kiírás meghirdetésekor a támogatásra rendelkezésre álló keretösszeg a évben Ft. Akik pályázhatnak: Gazdasági társaságok Szövetkezetek Egyéni vállalkozók Egyéni cégek Non-profit gazdasági társaság
37
XII. Rendelkezésre álló pályázat
Igénybe vehető: Online-megjelenés Technológia termékfejlesztés Marketing Támogatás mértéke: akár 50% Teljes körű, komplex megoldást kínálunk a forrásszerzéstől kezdve az online megjelenésen keresztül a sikeres és hatékony marketing aktivitásokig bezárólag.
38
XIII. Összefoglalva Ami a sikeres és hatékony internetes marketing és kommunikációhoz kell: Jó weboldal Célhierachia felépítése Iparág és tevékenység specifikus kiszámítható, hatékony marketing megoldások Forrásszerzés
39
Köszönöm a figyelmet!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.