Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Marketingkommunikáció az interneten

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Marketingkommunikáció az interneten"— Előadás másolata:

1 Marketingkommunikáció az interneten
Dén Mátyás András, Opinion Leaders Kft.

2 Mik a céljaim?

3 I. Mik a céljaim? Termék-, vagy szolgáltatás értékesítés (ügyfélszerzés) Látogatottság növelés Adatbázis gyűjtés (későbbi marketing akciókra) Márkaismertség növelése Átpozícionálás

4 Milyen eszközeim vannak?

5 II. Kommunikációs platformok
Tévés hirdetések Rádiós hirdetések Óriásplakát (közterület) Szórólap Print újság hirdetések Márkamagazinok Mozi Internetes hirdetések Mobil és tablet hirdetések Közösségi média Keresőmarketing Direct Mail

6 III. Online kommunikációs platformok
Tévés hirdetések Rádiós hirdetések Óriásplakát (közterület) Szórólap Print újság hirdetések Márkamagazinok Mozi Internetes hirdetések Mobil és tablet hirdetések Közösségi média Keresőmarketing Direct Mail

7 Hol és mennyit érdemes költenem?

8 Hol és mennyit érdemes költenem? Attól függ…

9 IV. Reklámköltések 2011-ben Magyarországon

10 IV. Reklámköltések 2011-ben Magyarországon

11 Célok + Eszközök

12 V. Célok és eszközök Termék-, vagy szolgáltatás értékesítés (ügyfélszerzés) Látogatottság növelés Adatbázis gyűjtés (későbbi marketing akciókra) Márkaismertség növelése Átpozícionálás Internetes hirdetések Mobil és tablet hirdetések Közösségi média Keresőmarketing Direct Mail

13 VI. Célok helyett cél hierarchia
Termék-, vagy szolgáltatás értékesítés (ügyfélszerzés) Látogatottság növelés Márkaismertség növelése v átpozícionáláss Adatbázis gyűjtés (későbbi marketing akciókra) Jó weboldal

14 1. A jó weboldal

15 VII/1. A jó weboldal Letisztult arculat, a céglogó, a használt színek, tipográfia harmóniája Egyértelmű hívóüzenetek a nyitóoldalon, aktuális - dinamikus releváns információkkal Maximum 8 menüpont, egyértelmű struktúrában Keresőoptimalizáltság A jó weboldal ma már nem pénz kérdés

16 Hol bukik el a jó weboldal?
Döntésképtelenség: minél több embert kérdezünk meg arról, hogy szerintük milyen az oldal, annál inkább elbizonytalanodunk és elhúzódik a fejlesztés Rossz fejlesztés: kompetenciahiány Webergonómiai alapismeretek hiánya: „Majd az unokaöcsém megcsinálja” Keresőoptimalizáltság hiánya: „Nem lát a Google” „Nincs nekem Ft-om weboldalra, ezt a pénzt inkább elköltöm hirdetésre.”

17 2. Adatbázis gyűjtés

18 VIII/1. Adatbázis gyűjtés
Egy jó adatbázissal megalapozhatom a későbbi törzsvevőket Legegyszerűbb módszerei: Adatbázis vásárlás (lehet többmillió Ft is) Facebook oldalra való toborzás (Facebook hirdetéssel) Facebook alkalmazás fejlesztés (már Ft-tól) Hírlevél feliratkozás lehetősége a weboldalon

19 Adatbázis gyűjtés - hibák
Veszünk adatbázist, de nem célzunk: mindenkire szeretnénk lőni, melynek eredménye, hogy a végén senkire nem lövünk Facebook oldal: szereztünk 1000 like-ot, na és? Hogyan tovább? Mivel rakjuk tele az üzenőfalat? Viccekkel? Facebook alkalmazás: Mi az indián neved? – ékszer asszociáció? Hírlevél feliratkozás: a funkciót elkészíttetjük a weboldalra de nem szánunk rá időt és energiát, hogy rendszeresen kommunikáljunk a potenciális vevőkkel

20 3. Márkaismertség növelése / átpozícionálás

21 VIII/3. Márkaismertség, átpozícionálás
Végtelen pénzt el lehet rá költeni Az internet természeténél fogva más, mint a többi médium: A márkaismertség növelésének alapja a jó termék, hiszen az interneten minden mindennel egy kattintással összehasonlítható A jó termék „eladja önmagát” a közösségi térben, ajánlják egymásnak az emberek (lásd Apple) Ezt a folyamatot kell megsürgetnünk a rendelkezésre álló eszközök leghatékonyabb használatával.

22 VIII/3. Márkaismertség, átpozícionálás
Eszközei lehetnek az interneten: Image hirdetések Google szöveges hirdetések Mobil hirdetések Videós hirdetések (gerilla) Facebook oldal (ingyenes) Facebook alkalmazás Facebook hirdetés like-szerzésre

23 4. Látogatottság

24 VIII/4. Látogatottság Önmagában semmit nem ér
Hasonló tulajdonsággal bír, mint a Facebook like-ok száma: marketingesek számára összehasonlítási alapként szolgálhat, de önmagában semmit nem jelent A célhierarchiában azért látogatott egy oldal, mert van márkaismertsége (adatbázissal megtámogatott, keresőoptimalizált) és cél, hogy a látogatók minél nagyobb százalékából legyen konverzió (értékesítés)

25 VIII/4. Látogatottság növelés eszközei
Eszközei lehetnek az interneten: Image hirdetések Google szöveges hirdetések Mobil hirdetések Videós hirdetések (gerilla) Facebook oldal (ingyenes) Facebook alkalmazás Facebook hirdetés like-szerzésre

26 VIII/4. Látogatottság „csapda”
Ma már meg lehet oldani azt, hogy „traffic”-et vásároljunk olcsón, bármilyen weboldalra Cégtulajdonosok számára olcsó, ám látványos eredmények érhetők el a látogatottság gyors növelésével Melyik a jobb: egy napi 30 látogatóval rendelkező oldal, amiből jön 10 vásárlás, vagy egy 200 látogatóval rendelkező oldal, ahol 2-3 vásárlás történik?

27 5. Termék / szolgáltatás értékesítés (ügyfélszerzés)

28 VIII/5. Termék / szolg. Ért (ügyfélszerzés)
Ezt hívjuk konverziónak az interneten. Egy potenciális vevő: kitöltött jelentkezési lap, vásárlás a webshopban, megrendelés az egy konverzió Konverziós ráta: az oda látogatók hány százaléka „fogható meg” a weboldalon keresztül? Mérése ingyenes: Google Analytics-on keresztül

29 VIII/5. A célhierarchia csúcsán
Termék-, vagy szolgáltatás értékesítés (ügyfélszerzés) Látogatottság növelés Márkaismertség növelése v átpozícionáláss Adatbázis gyűjtés (későbbi marketing akciókra) Jó weboldal

30 VIII/5. Mit kell mérnünk? Egy konverzió nekünk mindösszesen mennyibe került (user aquisiton cost) A weboldal költsége, a marketing költségek, az emberi erőforrás költségek összességéből célként hány konverziót szeretnénk? A konverzió nem a lead!!! Tisztítani kell a számokat a beérkezett, ámde nem teljesült megrendelésekkel, jelentkezésekkel! Mérése ingyenes: Google Analytics-on keresztül

31 IX. Kisvállalati példa

32 IX. Kis pályázatkészítő iroda
Elköltött - havi Ft-ot Google hirdetésre, az alábbi szöveggel, a megfelelő kulcsszavakra (pályázat, pénzszerzés, forrásszerzés): Pályázatírás sikerdíjért! Keresse most irodánkat, megvalósítjuk ötleteit! Eredmény: - egy előminősítő űrlapra irányított, egy hónapban 100 kitöltött űrlap. Mit gondolnak, hány szerződéskötés lett belőle?

33 X. Nagyvállalati példa

34 X. Internetszolgáltató
Elköltött Ft-ot egy microsite-ra és egy Facebook oldalra Ft-ot pr cikkek írására a saját szolgáltatását népszerűsítendő, melyeket a barter felületein megjelenített (legnagyobb hazai portálok), a pr cikkek alján ingyenes jelentkezési lehetőséget biztosítva a szolgáltatás kipróbálására Eredmény: - 120 jelentkezés 1 hónap alatt. Mit gondolnak, hány komoly potenciális ügyfél lett belőle?

35 De mindezt miből?

36 XI. Rendelkezésre álló pályázat
KMOP – Vállalati Tanácsadás Program A kiírás meghirdetésekor a támogatásra rendelkezésre álló keretösszeg a évben Ft. Akik pályázhatnak: Gazdasági társaságok Szövetkezetek Egyéni vállalkozók Egyéni cégek Non-profit gazdasági társaság

37 XII. Rendelkezésre álló pályázat
Igénybe vehető: Online-megjelenés Technológia termékfejlesztés Marketing Támogatás mértéke: akár 50% Teljes körű, komplex megoldást kínálunk a forrásszerzéstől kezdve az online megjelenésen keresztül a sikeres és hatékony marketing aktivitásokig bezárólag.

38 XIII. Összefoglalva Ami a sikeres és hatékony internetes marketing és kommunikációhoz kell: Jó weboldal Célhierachia felépítése Iparág és tevékenység specifikus kiszámítható, hatékony marketing megoldások Forrásszerzés

39 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "Marketingkommunikáció az interneten"

Hasonló előadás


Google Hirdetések