Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A 2008. ÉVI ORSZÁGOS KOMPETENCIAMÉRÉS ISKOLAI EREDMÉNYEI.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A 2008. ÉVI ORSZÁGOS KOMPETENCIAMÉRÉS ISKOLAI EREDMÉNYEI."— Előadás másolata:

1 A 2008. ÉVI ORSZÁGOS KOMPETENCIAMÉRÉS ISKOLAI EREDMÉNYEI

2 Az átlag konfidencia-intervalluma /megbízhatóági tartománya/ Az átlag egy statisztikai eredmény, amelynek van hibája, mert ha ugyanazt a tesztlapot ismét kitöltetjük ugyanazon tanulókkal, nem feltétlenül ezt az átlagot kapjuk eredményül. Azt viszont tudjuk mondani, hogy 90%-os valószínűséggel milyen intervallumba esik az átlag ismételt méréseknél. Ezt az intervallumot nevezzük az átlag konfidencia-intervallumának. Ha iskolánk átlaga matematikából 516, a csépi iskoláé 524 pont, akkor ők jobbak nálunk? Nem biztos! Meg kell nézni mindegyiknek a konfidencia- intervallumát, és ha van köztük átfedés, akkor csak azt mondhatjuk, hogy a két átlag szignifikánsan nem különbözik egymástól. NÉHÁNY ALAPFOGALOM

3 Medián: Ha a tanulói mintánkat az eredmények alapján növekvő sorrendbe („tornasor”) állítjuk, a középső elem teljesítménye lesz a medián. Például 27 tanulót vizsgálva, a 14. tanuló képességpontja a medián ebben a mérésben. A mediánnál a minta egyik fele rosszabb, másik fele jobb eredményt ért el. Ha páros számú a mintánk, akkor a középső két elem átlaga a medián. Például 20 tanuló esetén a sorba állított minta tizedik és tizenegyedik elemét összeadjuk és elosztjuk kettővel. Az így kapott értékre is teljesül, hogy a minta egyik fele (10tanuló) jobb, a másik fele rosszabb eredményt ért el nála.

4 Pe r c e nt i l i s : mintánkat ismét sorba állítjuk, de most nem felezzük, hanem 100 egyenlő részre osztjuk. Így kapunk 99 osztópontot, ezek közül az 5 percentilis az az érték, amelynél a minta 5%-a gyengébb, 95%-a jobb eredményt ért el. Akkor az 50 percentilis éppen a medián. A CSH-indexet tanulók szociokulturális háttérkérdőívre adott válaszaiból hozzuk létre.

5 NÉHÁNY ADAT, ÉRDEKESSÉG AZ ORSZÁGOS JELENTÉSBŐL

6 MEGOSZLÁS A KÉPESSÉGSZINTEKEN

7

8 ELOSZLÁSOK A TELEPÜLÉS TPUSA SZERINT

9 ELOSZLÁSOK A KÉPZÉSI FORMÁK ESETÉBEN

10 A FIÚK ÉS A LÁNYOK EREDMÉNYEI matematika

11 A FIÚK ÉS A LÁNYOK EREDMÉNYEI szövegértés

12 A MI ISKOLÁNK

13 Tanulási környezet

14 Az épület közepes állagú.

15 A Telephelyen folytak részleges felújítási munkálatok az elmúlt tíz évben.

16 Az egyes speciális tantermek előfordulási aránya az iskolák telephelyein

17 A Telephelyi kérdőív kérdéseire adott válaszaik alapján az Önök telephelyén a diákok fegyelmére vonatkozó index értéke -1

18 A motivációra vonatkozó index értéke -4.

19 A különböző képzési formákban tanulók továbbtanulási aránya

20 Matematika 6. o.

21 Az iskolánk eredményei a községi általános iskolai telephelyek eredményeihez viszonyítva

22 A szignifikánsan jobban, hasonlóan, illetve gyengébben teljesítő telephelyek száma és aránya (%)

23 A képességeloszlás néhány jellemzője

24 Átlageredmény a CSH-index tükrében

25 Képességeloszlás

26 A tanulók képességszintek szerinti százalékos megoszlása

27 Az átlageredmény változása Év átlag (konf. int.) 2003 526 (494;556) 2004 522 (488;547) 2008 534 (490;568)

28 A képességeloszlás változása

29 SZÖVEGÉRTÉS 6. o.

30 Az iskolánk eredményei a községi általános iskolai telephelyek eredményeihez viszonyítva

31 A szignifikánsan jobban, hasonlóan, illetve gyengébben teljesítő telephelyek száma és aránya (%)

32 A képességeloszlás néhány jellemzője

33 Átlageredmény a CSH-index tükrében

34 Képességeloszlás

35 A tanulók képességszintek szerinti százalékos megoszlása

36 Az átlageredmény változása Év átlag (konf. int.) 2003 535 (507;564) 2004 526 (494;548) 2008 555 (521;579)

37 A képességeloszlás változása

38 MATEMATIKA 8. o.

39 Az iskolánk eredményei a községi általános iskolai telephelyek eredményeihez viszonyítva

40 A szignifikánsan jobban, hasonlóan, illetve gyengébben teljesítő telephelyek száma és aránya (%)

41 A képességeloszlás néhány jellemzője

42 Átlageredmény a CSH-index tükrében

43 Képességeloszlás

44 A tanulók képességszintek szerinti százalékos megoszlása

45 Az átlageredmény változása Év átlag (konf. int.) 2004 518 (487;554) 2006 531 (485;577) 2007 537 (502;574) 2008 482 (451;515)

46 A képességeloszlás változása

47 SZÖVEGÉRTÉS 8.o.

48 Az iskolánk eredményei a községi általános iskolai telephelyek eredményeihez viszonyítva

49 A szignifikánsan jobban, hasonlóan, illetve gyengébben teljesítő telephelyek száma és aránya (%)

50 A képességeloszlás néhány jellemzője

51 Átlageredmény a CSH-index tükrében

52 Képességeloszlás

53 A tanulók képességszintek szerinti százalékos megoszlása

54 Az átlageredmény változása Év átlag (konf. int.) 2004 530 (495;561) 2006 521 (481;550) 2007 492 (453;524) 2008 466 (437;503)

55 A képességeloszlás változása

56 ÖSSZEFOGLALVA: ÁTLAGAINK ALAKULÁSA


Letölteni ppt "A 2008. ÉVI ORSZÁGOS KOMPETENCIAMÉRÉS ISKOLAI EREDMÉNYEI."

Hasonló előadás


Google Hirdetések