Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Csapatban a szakmával „Csapatjátékosok”

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Csapatban a szakmával „Csapatjátékosok”"— Előadás másolata:

1 Csapatban a szakmával „Csapatjátékosok”
7. Csapatban a szakmával „Csapatjátékosok” Nevelőszülői módszertan © Reménység Nevelőszülői Hálózat, Dél-Dunántúl

2 © Reménység Nevelőszülői Hálózat, Dél-Dunántúl
Tartalom 7. Az együttműködés szereplői A bajban levő család A családgondozó (alapellátás) A hatóság – gyámhivatal Javaslattevők, tanácsadók, GYV gyám A gondozási hely – nevelőszülő A gyerek – a gyerek jövője Egymásra utaltságunk Tisztelet, megbecsülés, lelkesítés Lépések a fejlődés irányába Nevelőszülői módszertan © Reménység Nevelőszülői Hálózat, Dél-Dunántúl

3 © Reménység Nevelőszülői Hálózat, Dél-Dunántúl
7. „Minél nagyobb egy csoport lojalitása a csapat irányába, annál nagyobb a motiváció a tagok között, hogy megvalósítsa a csoport céljait, és nagyobb a valószínűsége annak, hogy el is fogják érni céljaikat.” Rensis Likert Rensis Likert (/ lɪkərt / LIK-ərt) (augusztus szeptember 1981) amerikai pedagógus és szervezeti pszichológus legismertebb kutatás vezetési stílusok. Ő is híres fejlődő Likert-skála, a pszichometriai skála általában részt vesz a kutatásban kérdőívek és az összekötő csap modellt. Likert volt ismert, hogy támogatja az interdiszciplináris együttműködések és hangsúlyt fektet a társadalomtudományi kutatások, hogy pozitív változást. [1] Nevelőszülői módszertan © Reménység Nevelőszülői Hálózat, Dél-Dunántúl

4 © Reménység Nevelőszülői Hálózat, Dél-Dunántúl
7. „Csapatjátékosok” A bajban levő család - szülő A család vagy rokonok, akitől súlyos veszélyeztetés miatt el kellett venni a gyermekeket Gyermekével magára maradt édesanya, aki mindezek mellett súlyosan veszélyezteti gyermekét A szülő, aki lehetőséget kap arra, hogy kapcsolatot tartson gyermekével, és mindent megtegyen családja újra egyesítése érdekében Nevelőszülői módszertan © Reménység Nevelőszülői Hálózat, Dél-Dunántúl

5 © Reménység Nevelőszülői Hálózat, Dél-Dunántúl
7. „Csapatjátékosok” A családgondozó - alapellátás A védőnő, óvoda, iskola, kórház, szomszédok, rendőrség… által beérkező súlyos veszélyeztető jelzések fogadója Az eset gyors feltérképezése, mérlegelése után hatósági intézkedést kezdeményezett. Az általános családgondozói munkája, javaslattételei nem értek célba, kérnie kellett a gyámhatóságtól a gyermek(ek) elhelyezését. Nevelőszülői módszertan © Reménység Nevelőszülői Hálózat, Dél-Dunántúl

6 © Reménység Nevelőszülői Hálózat, Dél-Dunántúl
7. „Csapatjátékosok” A hatóság – a gyámhivatal Begyűjti a családgondozóktól, további tanúktól, később a szakszolgálattól a javaslatokat, és tapasztalva, hogy a gyermek nem lehet szülőjénél, határozatban rendelkezik a gyermek elvételéről. A gyámhivatal számára a pontos és részletes információ ad segítséget, hogy a jogszabályok alapján jó döntést hozzon. Nevelőszülői módszertan © Reménység Nevelőszülői Hálózat, Dél-Dunántúl

7 © Reménység Nevelőszülői Hálózat, Dél-Dunántúl
7. „Csapatjátékosok” A szakértői bizottság (TEGYESZ) A szakértői bizottság az ideiglenes elhelyezés előtt / közben / után, illetve gondozási hely változás esetén gyer-mekorvos, pszichológus, gyógype-dagógus, szociális munkás részvé-telével javaslatot tesz a gyermek gon-dozási szükségletére (normál, külön-leges, speciális), illetve gondozási formájára (nevelőszülő vagy gyermekotthon) valamelyik formájára. Nevelőszülői módszertan © Reménység Nevelőszülői Hálózat, Dél-Dunántúl

8 © Reménység Nevelőszülői Hálózat, Dél-Dunántúl
7. „Csapatjátékosok” Az elhelyezési csoport (TEGYESZ) Az elhelyezési csoport a szakértői bizottság javaslatát ismerteti a gyermekelhelyezés szereplőivel (vér szerinti szülő, gyermek – ha életkora lehetővé teszi, nevelőszülők, gyámhivatal munkatársa… Ezután tanácskozás keretében közös álláspontot alakít ki a gyámhivatal részére a gyermek sorsát érintő megalapozott döntéshez. Nevelőszülői módszertan © Reménység Nevelőszülői Hálózat, Dél-Dunántúl

9 © Reménység Nevelőszülői Hálózat, Dél-Dunántúl
7. „Csapatjátékosok” A gyám, a gyermekvédelmi gyám Aki a befogadott gyermek érdekeit képviseli nagykorúvá válásáig, vagy ameddig nem kerül vissza a családjá-ba, vagy örökbe fogadó családba. A gyámság területei: (1) gondozás-nevelés, (2) törvényes képviselet és (3) vagyonkezelés Akik már legalább két éve nevelik befogadott gyermeküket, „részgyámságot” vállalhatnak. Nevelőszülői módszertan © Reménység Nevelőszülői Hálózat, Dél-Dunántúl

10 © Reménység Nevelőszülői Hálózat, Dél-Dunántúl
7. „Csapatjátékosok” A nevelőszülői tanácsadó Ő látogatja leggyakrabban a nevelőcsaládot, jó esetben éves terv alapján az aktuális kérdések mellett a gyermekek ellátási és nevelési szükségleteiről tanácskozik a nevelőszülőkkel. Ellenőrzi, hogy a befogadott gyermek szükségletei teljesülnek-e, működik-e a kapcsolattartás. Ő is figyelemmel kíséri a gyermek tanulmányait. Nevelőszülői módszertan © Reménység Nevelőszülői Hálózat, Dél-Dunántúl

11 © Reménység Nevelőszülői Hálózat, Dél-Dunántúl
7. „Csapatjátékosok” A nevelőszülő – gondozási hely 2014-től jelentősebb anyagi megbecsüléssel, foglalkoztatási jogviszonnyal ismerik el a nevelőszülői munkát. A befogadott gyermek „barátja” és olykor ellensége, védelme, otthona. Nagy erkölcsi megbecsülésre is érdemes szakma – hivatásszerűen kevesen vállalják, nehéz a 21. századi gyermekekkel. A jól működő nevelőcsaládot természetesnek tekintjük, ha baj van a gyermekkel, akkor viszont sokszor a nevelőszülőnél keressük a hibát. Nevelőszülői módszertan © Reménység Nevelőszülői Hálózat, Dél-Dunántúl

12 © Reménység Nevelőszülői Hálózat, Dél-Dunántúl
7. „Csapatjátékosok” A nevelőszülő – gondozási hely A nevelőszülőnek kell a legtöbb szakmai ismerettel rendelkeznie a gyermeknevelésről, a gyermek valós szükségleteiről, hogy a gyermek számára ne csupán szép / egy emlék, hanem az eredményes felnőtté válás igazi támogatója legyen. Nem kell a nevelőszülőséghez sem tökéletesnek lenni, de késznek lenni a tanulásra és fejlődésre igen! Nevelőszülői módszertan © Reménység Nevelőszülői Hálózat, Dél-Dunántúl

13 © Reménység Nevelőszülői Hálózat, Dél-Dunántúl
7. „Csapatjátékosok” A gyerek, a gyerek jövője Aki a sok szakember között elveszhet, de mindannyiunk felelőssége, hogy a szükségletei befogadását követően ne szenvedjenek csorbát. A gyermekvédelmi szakellátásban élő gyermekek sokszor otthontalanok, „árván” magabiztosak, bátran és titokban félnek a jövőtől. Biztosan felnőnek, de hogyan? Nevelőszülői módszertan © Reménység Nevelőszülői Hálózat, Dél-Dunántúl

14 © Reménység Nevelőszülői Hálózat, Dél-Dunántúl
7. Egymásra utaltságunk Tisztelet és jóindulat Megbecsülés, barátság Lelkesedés Nevelőszülői módszertan © Reménység Nevelőszülői Hálózat, Dél-Dunántúl

15 © Reménység Nevelőszülői Hálózat, Dél-Dunántúl
7. Egymásra utaltságunk Lépések a fejlődés irányába Nyitottság, vágy és hit a fejlődés lehetőségéért. Fejlődni a csapattal való együttműködésben, egymás elfogadásában, egymástól való tanulásban - esetmegbeszélések. A szakterületünkben fellelhető szemléletmódok, jó gyakorlatok megismerése, beépítése saját gyakorlatunkba. Nevelőszülői módszertan © Reménység Nevelőszülői Hálózat, Dél-Dunántúl

16 © Reménység Nevelőszülői Hálózat, Dél-Dunántúl
7. Kerüld az önmegvalósító embereket, keresd azokat, akik akarnak és tudnak csapatban dolgozni. Folytatás Nevelőszülői módszertan Hogyan válhatunk nevelőszülővé? © Reménység Nevelőszülői Hálózat, Dél-Dunántúl

17 Köszönöm a figyelmet!  Vége
7. Köszönöm a figyelmet!  Vége Reménység Nevelőszülői Hálózat Dél-Dunántúl / Nevelőszülői módszertan © Bánhidi Tibor


Letölteni ppt "Csapatban a szakmával „Csapatjátékosok”"

Hasonló előadás


Google Hirdetések