Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Leszkó Hajnalka SZTE – JGYPK Felnőttképzési Intézet

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Leszkó Hajnalka SZTE – JGYPK Felnőttképzési Intézet "— Előadás másolata:

1 Az előzetes tudás mérésének, elismerésének módszertana The Methodology of Recognizing Prior Learning
Leszkó Hajnalka SZTE – JGYPK Felnőttképzési Intézet 7. Magyar Nemzeti és Nemzetközi Lifelong Learning Konferencia Veszprém, április

2 A probléma megfogalmazása
„Hogyan mérjük fel és ismerjük el az előzetes tudást?” „Hogyan mérjük fel és ismerjük el az előzetes tudást?” A „hol tartunk?” A „hogyan kellene?” helyzetelemzés problémák eredmények példák minták útmutatás

3 Saját fejlesztésű képzési program, mérőeszközök
Kutatási módszerek Kutatás típusa: Primer – teljes körű mintavételen alapuló strukturált kérdőíves lekérdezés A kutatási tárgya: A Dél-alföldi régió akkreditált felnőttképzési intézményeinek felmérése Lekérdezés ideje: április – június Kutatást lefolytatta: SZTE – JGYPK FI Andragógiai Kutatócsoport Kutatási jelentés várható megjelenési ideje: április Szekunder – tartalomelemzés (szakirodalmak, háttéranyagok, szakértői tanulmányok, szakfolyóirati cikkek, jogszabályok) Saját fejlesztésű képzési program, mérőeszközök

4 „Hogyan mérjük fel és ismerjük el az előzetes tudást?”
A „hol tartunk?” Eredmények Problémák „Szigetszerűen” működő eljárások „Az idegennyelvi és számítástechnikai oktatás vezet” Felsőoktatás kreditrendszere Szakképzés moduláris rendszere Kiemelendő fejlődés: Felsőoktatási Validációs Rendszer Mérőeszközök és a tartalomfejlesztés TÁMOP Fogalmi tisztázatlanság Berögzült és elavult gondolkodásmód Képzésben résztvevők tájékozatlansága Képző intézmények ellenérdekeltsége Mérőeszközök hiánya Mérés-metodikai tudás hiánya Kompetenciák mérése körüli teljes bizonytalanság

5 „Hogyan mérjük fel és ismerjük el az előzetes tudást?”
A „hogyan kellene?” francia gyakorlat Finanszírozás? holland rendszer Fogalmak? OECD Külföldi minták ismerete Jogszabályok módosítása Lépések? ECOTEC Szankciók? Saját megoldási út Módszertani útmutatás Képzett szakemberek

6 Felnőttoktatók képzése
Követelménymodul azonosítója Követelménymodul megnevezése A felnőttképzés stratégiai- és feltételrendszere Általános célú felnőttképzés, a kulcskompetenciák, felnőttképzés szolgáltatások A szakképzés tartalma és rendszere Az andragógia elmélete, a felnőttoktatás módszertana A képzési folyamat tervezése és irányítása, minőségbiztosítás Saját fejlesztésű tudásmérő eszköz-csomag

7 Tudásféleségek és mérőeszközök
deklaratív, leképező jellegű ismeret lexikális tudás procedurális, folyamat jellegű készség képesség jártasság Tudásmérő teszt Prezentáció Interjú Szóbeli feladatsor AC módszer Módszerek együttes alkalmazása! Gyakorlati alkalmazás Tényközlő gyakorlatok Projektmunka Szituációs gyakorlatok Megfigyelés Csoportos gyakorlatok Tudásmérő tesztek Kompetenciamérés

8 Tudásmérő tesztek Objektivitás Reliabilitás Validitás
Tesztek feladattípusai Felelválasztó Alternatív választás Többszörös választás Válaszok illesztése Feleltalkotó Kiegészítés Rövid válasz Hosszú válasz Esszé típusú válasz Validitás Tudásmérő tesztek jóságmutatói

9 Kompetenciamérő eszköz
Lépések Meghatározni a vizsgálni kívánt kompetenciát Mérőeszközt(öket) rendelni a kompetenciákhoz Lefolytatni a mérést Értékelés Beszámítás módja, lehetőségek Portfolió, dokumentumcsomag készítése Önismeret Önismereti teszt Együtt-működési készség AC módszer Megfigyelés Kommu-nikációs készségek Szitucációs gyakorlat Önismereti teszt Értékelési, visszacsatolási képesség AC módszer

10 Összesített értékelés
Feladat száma Vizsgált kompetenciák Elért szint, eredmény Kiemelt képességek Fejlesztendő képességek 1. Fogalmazási készség Prezentációs készség Értékelési, visszacsatolási készség 2. 3. 1-2. feladat kompenzálása 4. Konfliktuskezelési stratégia 5. Kommunikációs rugalmasság Kompromisszumkészség Konfliktuskerülő készség Rivalizáló készség Konfliktusmegoldó készség Engedékenység 6. Kommunikációs kompetenciák Összesített értékelés

11 a megtisztelő figyelmet!
Záró gondolatok Pozitív eredmények hangsúlyozása Információáramlás javítása minden irányban Problémák azonosítása az egyes szinteken Megoldási javaslatok Köszönöm a megtisztelő figyelmet! „Hinni valamiben még nem megoldás, de a megoldás kezdete.” (Csoóri Sándor)


Letölteni ppt "Leszkó Hajnalka SZTE – JGYPK Felnőttképzési Intézet "

Hasonló előadás


Google Hirdetések