Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaGyöngyi Vinczené Megváltozta több, mint 10 éve
1
2001. szeptember 13 LOGI-TECH 2001 - Déri András 1 Logisztik@ az e-kereskedelem után Déri András
2
2001. szeptember 13 LOGI-TECH 2001 - Déri András 2 Technikai feltételek Dotcom cégek alakulása Internettes penetráció Vásárlási szokások Üzleti modellek Logisztikai támogatás Mi történt?
3
2001. szeptember 13 LOGI-TECH 2001 - Déri András 3 Definíció „ Az e-commerce egyszerűen kereskedelmet jelent, elektronikusan vagy az Interneten keresztül történik. Ez a fogalom és szolgáltatás magában foglalja az áruk és szolgáltatások eladását, az információk cseré- jét, a tőkejavak transzferjét és az áruk továbbítását. Ha mindezek a lépések on-line történnek, akkor e-kereskedelemről beszélünk. A megvalósított vállal- kozást pedig e-business-nek hívjuk” Universal Postal Union dokumentumai
4
2001. szeptember 13 LOGI-TECH 2001 - Déri András 4 Piaci trendek Tradicionális Elektronikus helyi piacok mérsékelt növekedési ütem tömeges marketing kézi feldolgozás egyedi vagy csoportos logisztika globális piacok gyors növekedési ütem személyes marketing automatikus feldolgozás értéklánc, hálózatok harca
5
2001. szeptember 13 LOGI-TECH 2001 - Déri András 5 Alapelvek m2k2h2m2k2h2 mit mivel kitől kinek honnan hova Vigyázz! A konkurrencia csak egy klikkelésre van tőled
6
2001. szeptember 13 LOGI-TECH 2001 - Déri András 6 Az e-kereskedelem jellemzői logisztikai szempontból VállalatköziFogyasztóie-kereskedelem - Nagy mennyiségek- Kisebb csomagok - Meghatározott szereplők- Véletlenszerű vásárlók - Meghatározott fel- és leadó - Szórt címhelyek pontok - Hosszabb távú együttműködés- Eseti kapcsolatok
7
2001. szeptember 13 LOGI-TECH 2001 - Déri András 7 Értékesítési ciklus Marketing Katalógusok Bevásárló kosár Konfigurálás Árazás Kiszolgálási ciklus Rendelés- feldolgozás Fizetés Szállítás Rendelés- követés Utómunkálatok A Gartner Group nyomán B2B és B2C ciklusok
8
2001. szeptember 13 LOGI-TECH 2001 - Déri András 8 Kihatások az üzleti folyamatokra -1 - szükséges az üzleti folyamatok áttervezése - változhat a tradicionális szervezet, átalakul(hat) a hierarchikus rend - a nyújtott hozzáadott érték szerepe növekszik - garantáltan biztonságos üzletmenet ( adatbiztonság, fizetés privacy policy)
9
2001. szeptember 13 LOGI-TECH 2001 - Déri András 9 Kihatások az üzleti folyamatokra -2 - üzleti folyamatok automatizálása /work-flow/ - szerződéses feltételek változása (távollevők közötti viszony) - üzleti közösségek kialakulása a középvállalatoknál - személyes kapcsolatok változása az értékesítésben és a beszerzésben
10
2001. szeptember 13 LOGI-TECH 2001 - Déri András 10 Közvetlen logisztikai hatások -1 - közvetlenül a vevő által konfigurálható termékek - raktári, szállítási technológiai változások - rendelési és kiszolgálási mennyiségek - cikkek és cikkelemek pontos definiálása a katalógusban - ár és paritás - információk a készletekről
11
2001. szeptember 13 LOGI-TECH 2001 - Déri András 11 Közvetlen logisztikai hatások -2 - készlet mennyiség és diszlokáció változása - szerepek változása (nagykereskedelem, outsourcing) - hálózatok szervezésének jelentősége nő - pontos kézbesítés - rendelések és szállítmányok nyomonkövetése - visszárúk és göngyölegek kezelése
12
2001. szeptember 13 LOGI-TECH 2001 - Déri András 12 Integráció - e-business Marketing és értékesítési stratégia Termék- és szolgáltatás fejlesztés Logisztika rendszer IT rendszer E-business
13
2001. szeptember 13 LOGI-TECH 2001 - Déri András 13 Jövőbeni szereplők X-cég core business 4 PL ASP ?
14
2001. szeptember 13 LOGI-TECH 2001 - Déri András 14 Összefoglaló az elektronikus kereskedelem a piacon-maradás megkerülhetetlen feltétele, de csak része az integrált üzleti folyamatoknak a vevő kiszolgálása érdekében egységes kompetenciák kialakítása szükséges, melyek az erőforrásokat és a képességeket integrált formában kezelik az elektronikus kereskedelem működtetése értelmezhetetlen a megfelelő logisztikai rendszer nélkül
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.