Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
„…neveljétek az Úr tanítása szerint…” (Ef 6:4)
A TISZÁNINNENI REFORMÁTUS EGYHÁZKERÜLET OKTATÁSI INTÉZMÉNYI JÖVŐKÉPE
2
„…tegyetek tanítványokká minden népet…”
MEGÉLT KÜLDETÉS… Minden keresztyén közösség keresi Isten akaratát a közösség életében Minden élő keresztyén közösség keresi azt, hogy küldetését hogyan tudná hűségesebben végezni „…tegyetek tanítványokká minden népet…”
3
MEGÉLT KÜLDETÉS… A keresés lehet tudatos és intenzív elfolytott, de a mélyben lappangó a szekularizácoióban elfelejtett
4
A MAGYARORSZÁGI REFORMÁTUS EGYHÁZ
TUDATOS MISSZIÓI KERESÉSÉBEN VAN
5
A MISSZIÓ NEM TEVÉKENYSÉG – HANEM LELKI- ÉS TUDATI ÁLLAPOT
EGY ERŐTÉR, AMELYBEN ÉS AMELYÉRT ÉL A KERESZTYÉN EMBER
6
A JÉZUS KRISZTUS VÁLTSÁGÁT ELFOGADÓ EMBER EBBEN A LELKIÁLLAPOTBAN VÁLIK
MEGSZÓLÍTHATÓVÁ, ELHÍVHATÓVÁ, ÉS ELKÜLDHETŐVÉ
7
NEM „ÉSZNÉLKÜLI MUNKÁT” JELENT, HANEM „OKOS ISTENTISZTELETET”
A MISSZIÓ NEM „ÉSZNÉLKÜLI MUNKÁT” JELENT, HANEM „OKOS ISTENTISZTELETET”
8
OKOS ISTENTISZTELET AZ OKOS ISTENTISZTELET MÓDJÁT, IDEJÉT ÉS LEHETŐSÉGEIT KERESIK A GYÜLEKEZETEK, DE KERESI A MAGARORSZÁGI REFORMÁTUS EGYHÁZ IS
9
MISSZIÓ KOMPROMISSZUMOK NÉLKÜL!
HA MEGSZÓLÍTHATÓ, ELHÍVHATÓ ÉS ELKÜLDHETŐ SZERETNÉK LENNI, AKKOR A MISSZIÓI LELKÜLETBŐL NEM LEHET ENGEDNI MISSZIÓ KOMPROMISSZUMOK NÉLKÜL!
10
ERRE HÍVJA FEL A FIGYELMET AZ EGYHÁZI JÖVŐKÉP BIZOTTSÁG IS A MISSZIÓI LELKÜLET MEGERŐSÍTÉSE
11
De miért is kell nekünk ezzel foglalkozni…
… mert alapvetően jól mennek a dolgok - mondhatnánk Kálvin János Isten igéjéből vette azt a tanítást, amely szerint az igaz egyháznak négy ismertetőjegye van: az ige tiszta hirdetése, a sákramentumok helyes kiszolgálása, a szeretetszolgálat és az egyházfegyelem gyakorlása.
12
AZÉRT KELL FOGLALKOZNUNK VELE,
MERT AZ ELMÚLT ÉVBEN (IS) NAGYON SZOMORÚ FOLYAMATOK ZAJLANAK GYÜLEKEZETEINKEN KERESZTÜL EGYHÁZUNKBAN
13
MAGYARORSZÁGI REFORMÁTUS EGYHÁZ FONTOSABB NÉPMOZGALMI ADATAI 1991-2010.
14
Milyen felekezetűnek keresztelték? (15–29 évesek)
(Forrás: Ifjúság 2000, 2004, 2008 kutatások)
15
Vallásosnak tartja magát? (15–29 évesek)
(Forrás: Ifjúság 2000, 2004, 2008 kutatások)
16
Milyen gyakran jár templomba? (15–29 évesek)
(Forrás: Ifjúság 2000, 2004, 2008 kutatások)
18
Iskolába induló gyermekek létszáma 1960-2040 között
19
REFORMÁTUS EGYHÁZKÉNT?
MILYEN JÖVŐKÉPÜNK VAN REFORMÁTUS EGYHÁZKÉNT?
20
EGYHÁZI JÖVŐKÉP BIZOTTSÁG
KÍSÉRJÜK FIGYELEMMEL ÉS KAPCSOLÓDJUNK BE A MUNÁJUKBA! IMAKÉRÉS MÁRCIUS 2-TŐL SZEPTEMBER 14-IG
21
ORSZÁGOS REFORMÁTUS OKTATÁSI STRATÉGIA
ben ORSZÁGOS REFORMÁTUS OKTATÁSI STRATÉGIA KIADVÁNY 39 PONTOS FEJLESZTÉSI STRATÉGIA
22
EGYHÁZKERÜLETI OKTATÁSI STRATÉGIA
24
EGYHÁZKERÜLETI OKTATÁSI STRATÉGIA
AZ EGYHÁZKERÜLETI OKTATÁSI BIZOTTSÁG DOLGOZOTT SOKAT A TERVEZETEN, AMELYET AZ EGYHÁZKERÜLET A ÉVI RENDES KÖZGYŰLÉSÉN ELFOGADOTT
25
STRATÉGIAI ELVEK Alulról jövő valós igényre Egyházkerület – fenntartó
Helyi közösség - gazda Református identitás megerősítése Egymásra épülő iskolafokozatok – kiszámítható tanulási utak A szakképzési hálózat létrehozása Minőségi keresztyén közösségek Gazdasági fenntarthatóság - felelősségteljesen
26
Magyarországon Kárpát-medencében közel 310 2013-ben 45ezer tanuló
28
MELYIK TISZÁNINNENI GYÜLEKEZETNEK VAN REFORMÁTUS ISKOLÁJA?
29
A TISZÁNINNENI REFORMÁTUS EGYHÁZKERÜLET
NÉGY EGYHÁZMEGYÉJE Abaúji Zempléni Borsod-Gööri Egervölgyi
30
REFORMÁTUS INTÉZMÉNYEK TISZÁNINNEN
GÖNCRUSZKA TOMOR SZENDRŐ SÁTORALJAÚJHELY SÁROSPATAK K.BARCIKA IRINYI ● SÁROSPATAK DÉDESTAPOLCSÁNY KAZINCBARCIKA ● ● ● ÚJCSANÁLOS FELSŐZSOLCA PARASZNYA HERNÁDNÉMETI ● ● ● MISKOLC-SZIRMA MISKOLC TISZAÚJVÁROS MEZŐCSÁT TISZAKESZI ÁTÁNY HEVES REFORMÁTUS INTÉZMÉNYEK TISZÁNINNEN HEVES
31
MISKOLCI ÉS KÖRNYEZŐ REFORMÁTUS INTÉZMÉNYEK
PARASZNYA Jókai Mór Református Általános Iskola és AMI FELSŐZSOLCA Erdész Úti Óvoda Lévay József Református Gimnázium és Diákotthon Diósgyőri Református Általános Iskola és Óvoda Balázs Győző Református Líceum Görgey Úti Óvoda MÁON Református Szeretetotthon MISKOLC-SZIRMA
32
REFORMÁTUS ÓVODÁK A TISZÁNINNENEN
GÖNCRUSZKA TOMOR MISKOLC MISKOLC-SZIRMA MEZŐCSÁT REFORMÁTUS ÓVODÁK A TISZÁNINNENEN 391 ÓODÁS GYERMEK HEVES
33
REFORMÁTUS ÁLTALÁNOS ISKOLÁK A TISZÁNINNENEN
GÖNCRUSZKA SÁTORALJAÚJHELY SZENDRŐ SÁROSPATAK DÉDESTAPOLCSÁNY KAZINCBARCIKA ● ● PARASZNYA FELSŐZSOLCA HERNÁDNÉMETI ● ● ● MISKOLC-SZIRMA MISKOLC TISZAÚJVÁROS MEZŐCSÁT TISZAKESZI ÁTÁNY REFORMÁTUS ÁLTALÁNOS ISKOLÁK A TISZÁNINNENEN 3622 TANULÓ
34
REFORMÁTUS KÖZÉPISKOLÁK A TISZÁNINNENEN
K.BARCIKA SÁROSPATAK SÁROSPATAK MISKOLC MISKOLC MEZŐCSÁT REFORMÁTUS KÖZÉPISKOLÁK A TISZÁNINNENEN 3409 TANULÓ HEVES
35
REFORMÁTUS SZAKKÖZÉPISKOLÁK A TISZÁNINNENEN
K.BARCIKA SÁROSPATAK MISKOLC MEZŐCSÁT REFORMÁTUS SZAKKÖZÉPISKOLÁK A TISZÁNINNENEN HEVES
36
ALAPFOKÚ MŰVÉSZETOKTATÁS: 978 TANULÓ
KÖLLÉGIUMI ELHELYEZÉS: 420TANULÓ SÁROSPATAKI REFORMÁTUS TEOLÓGIAI AKADÉMIA TÖBB MINT 400 HALLGATÓ TISZÁNINNEN ÖSSZESEN: KÖZEL
37
SÁROSPATAK ÉS KÖRNYÉKE
● ● ● ●
38
KAZINCBARCIKA ÉS KÖRNYÉKE
● ● ●
39
HEVES ÉS KÖRNYÉKE ● ● ●
40
TISZAÚJVÁROS, MEZŐCSÁT ÉS TISZAKESZI
● ● ● ●
41
FELSŐZSOLCA, HERNÁDNÉMETI, ÚJCSANÁLOS
● ● ●
42
SZENDRŐ, TOMOR ● ●
43
MISKOLC ÉS KÖRNYÉKE ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ●
44
A EGYHÁZKERÜLETI FEJLESZTÉSI STRATÉGIA KÖVETÉSE
MERRE TOVÁBB TISZÁNINNENI ISKOLÁK? A EGYHÁZKERÜLETI FEJLESZTÉSI STRATÉGIA KÖVETÉSE Alulról jövő valós igényre Egyházkerület – fenntartó Helyi közösség - gazda Református identitás megerősítése Egymásra épülő iskolafokozatok – kiszámítható tanulási utak A szakképzési hálózat megerősítése Minőségi keresztyén közösségek Gazdasági fenntarthatóság - felelősségteljesen
45
Kerületi tanácsi határozat
LEHETSÉGES BŐVÍTÉS AZ INTÉZMÉNYRENDSZERBEN Kerületi tanácsi határozat ● SÁROSPATAK KBARCIKA SZERENCS ● ● MISKOLC (2) MISKOLC ●
46
SÁROSPATAKI REFORMÁTUS KOLLÉGIUM KIEMELT HELYE
47
GIMNÁZIUM ÉS DIÁKOTTHON TEOLÓGIAI AKADÉMIA TUDOMÁNYOS GYŰJTEMÉNYEK
ÓVODA (2015) ÁLTALÁNOS ISKOLA GIMNÁZIUM ÉS DIÁKOTTHON TEOLÓGIAI AKADÉMIA TUDOMÁNYOS GYŰJTEMÉNYEK
48
NEMCSAK ISKOLÁKAT ÉPÍTÜNK, HANEM KÖZÖSSÉGET IS
49
REFORMÁTUS ISKOLAI NAPOK
2013-ban már 4 HELYSZÍNEN: MISKOLC KAZINCBARCIKA SÁROSPATAK ÁTÁNY
53
TISZÁNINNENI REFORMÁTUS OKTATÁSI INTÉZMÉNYEK PEDAGÓGUSAINAK TALÁLKOZÓJA
2014. Március 25., Miskolc-Szirma
55
NEMCSAK HELYI FELELŐSSÉGÜNK VAN HANEM HATÁRON ÁTNYÚLÓ SZOLGÁLATUK IS
56
FELSŐ-MAGYARORSZÁGIREFORMÁTUS PEDAGÓGUS MŰHELY
EGYÜTTMŰKÖDÉSI LEHETŐSÉG A FELVIDÉKI REFORMÁTUS ISKOLÁK PEDAGÓGUSAI ÉS A TISZÁNINNENII REFORMÁTUS PEDAGÓGUSOK KÖZÖTT
57
TEHETSÉGSEGÍTŐ TANÁCS MEGALAKÍTÁSA
KASSA OKTÓBER 19. TEHETSÉGSEGÍTŐ TANÁCS MEGALAKÍTÁSA
58
LEGUTÓBBI TANÁCSKOZÁS
2014. ÁPRILIS 5., MISKOLC
59
KÁRPÁT-MEDENCEI REFORMÁTUS OKTATÁSI ALAP ADOMÁNYGYŰJTÉS
DIAKÓNIA – KÁRPÁT-MEDENCEI FELELŐSSÉGVÁLLALÁSSAL KÁRPÁT-MEDENCEI REFORMÁTUS OKTATÁSI ALAP ADOMÁNYGYŰJTÉS
61
TEKINTSÜNK JÓ GAZDAKÉNT AZ INTÉZMÉNYEINKRE
Az intézményeink (lehetnek) egyházunk veteményeskertjei Vannak jól működő példák Vannak még nem eléggé működő gyakorlatok Tekintsünk jó gazdaként az intézményeinkre, mint olyan közösségekre, ahol a jövő egy darabja formálódik - gyermekeink
62
TEKINTSÜNK JÓ GAZDAKÉNT AZ INTÉZMÉNYEINKRE
Megköszönjük az egyházkerület területén működő intézmények vezetőinek és pedagógusainak áldozatos munkáját Kérjük intézményeinket, hogy tekintsenek gyülekezeteinkre mint gondoskodó közösségekre, ahova tartozunk Kérjük gyülekezeteinket, tekintsenek intézményeinkre a jó gazda indulatával és gondosságával.
63
MELYIK TISZÁNINNENI GYÜLEKEZETNEK VAN REFORMÁTUS ISKOLÁJA?
64
„…neveljétek az Úr tanítása szerint…” (Ef 6:4)
Köszönöm a kedves testvérek megtisztelő figyelmét!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.