Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Nyíregyháza, 2009. szeptember 09.
MÁV-START Zrt. személyszállító járműparkjának bemutatása, nyomtávváltó járművek forgalomba állításának lehetősége az üzembentartó szemszögéből Nyíregyháza, szeptember 09. Csapkó István karbantartás és járműmenedzsment vezető MÁV-START Zrt. Műszaki Üzemeltetési Szervezet
2
A MÁV-START Zrt. által üzemben tartott járműállomány
Üzemben tartott személyszállító járművek száma: 3028 db Távolsági forgalmú személykocsik száma: db InterCity kocsik száma: db RIC Z1, Z2 típusú kocsik száma: db
3
A MÁV-START Zrt. által üzemben tartott járműállomány
InterCity kocsik RIC Z2 kocsi (DWA)
4
A járműfejlesztés irányai
Elővárosi közlekedés fejlesztése: ingavonatok korszerűsítése (befejeződik), motorvonatok beszerzése (FLIRT, TALENT, DESIRO) Regionális járműfejlesztés: Bz ikermotorkocsi kialakítása Távolsági forgalom fejlesztése: személykocsi-felújítás 3. generációs IC program: Lengyel eredetű gyorsvonati kocsik felújítása: 1. és 2. osztályú személykocsik és vezérlőkocsik kialakítása a magas színvonalú távolsági közlekedés igényeinek megfelelően. Német eredetű étkezőkocsik felújítása a gazdaságos üzemeltethetőségnek és a 3. generációs IC kocsik színvonalának megfelelően.
5
A járműfejlesztés irányai
3. generációs IC kocsik
6
Üzemeltetői elvárások
Távolsági forgalom Budapestről Ukrajna irányába 100 sz. vasútvonal: korszerűsítés folyamatban, 160 km/h engedélyezett sebesség Minőségi szolgáltatást nyújtó InterCity vonatok Ütemes órás menetrend, kétóránként „kör IC”: a határátlépő vonatok közlekedtetése adott időfekvésben lehetséges Elvárások a járművekkel szemben 160 km/h engedélyezett sebesség Klímaberendezés, zárt rendszerű WC, hangosítás, gépi mozgatású ajtók
7
Műszaki kérdések Mágneses sínfék: 160 km/h >> Mg fék szükséges! Nyomtávváltás >> Mg fék alkalmazása megoldatlan Ki kell dolgozni valamilyen megoldást, amely lehetővé teszi a jármű 160 km/h sebességre történő engedélyezését a nyomtávváltó futóművel. Kapcsolás, energiaellátás, fékezés A Lengyelország és Ukrajna közötti közlekedés tapasztalatai alapján feltételezzük, hogy megoldható.
8
Műszaki kérdések A forgalom felvételéhez szükséges járműállomány biztosítása Új járművek beszerzése viszonylag alacsony darabszám >> magas költség nem szerepel a járműfejlesztési elképzeléseinkben Meglévő járművek felújítása új forgóvázak beszerzése forgóváz átalakítása: megfelelő forgóváz keresése, amelyben elfér a nyomtávváltásra alkalmas kerékpár Hatósági engedélyezés Magyarországon: típusengedély üzembehelyezési engedély Ukrajnában?
9
Műszaki kérdések Nyomtávváltásra alkalmassá tehető, a szolgáltatási követelményeknek megfelelő járművek: RIC Z2 típusú kocsik (DWA) forgóváz átalakítással vagy új forgóvázzal problémák: forgóváz átalakításának nehézségei 3G IC kocsik a következő gyártási sorozathoz csatlakozva, módosított tervek alapján problémák: többfeszültségű energiaellátó szükséges
10
Köszönjük megtisztelő figyelmüket!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.