Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaLaura Nemesné Megváltozta több, mint 10 éve
1
Farkas Bálint balint.farkas@windowslive.com
2
Az előadásban... Pár szó a játékok világáról Fejlesztés játékosan Elméleti alapok gyorstalpalója Fejlesztés profin Konklúzió
3
PÁR SZÓ A JÁTÉKOK VILÁGÁRÓL
4
Mit szeretünk gondolni? A videójátékokat......18 év körüli elveszett lelkek játsszák...akik túlnyomórészt fiúk...és általában lopják a szoftvert...ráadásul káros nekik, mert erőszakra nevel
5
Mi van valójában? Az átlagjátékos nem gyerek, hanem 35 éves A játékosok 40%-a nő Az iparág összköltségvetése: ~4000 milliárd forint évente (kb. Észtország GDP-je) 18 év alattiak 92%-a állítja, hogy szülei jelen vannak játékvásárlásnál Szülők 63%-a állítja, hogy a videójátékok pozitívan hatnak gyermekükre (Forrás: http://www.theesa.com/facts/index.asp)http://www.theesa.com/facts/index.asp
6
FEJLESZTÉS JÁTÉKOSAN
7
Szoftverek Az előadásban 2 szoftvercsomagot mutatok be –Kodu –XNA Kodu: „játékos”, interaktív, minimális programozói tudást feltételező környezet XNA: profi Microsoft fejlesztőeszköz
8
Kodu Fut XBOX360-on és PC-n is Jelenleg PC-re ingyenesen elérhető, 180 MB Interaktívan lehet megkomponálni a világot (föld, textúra, objektumok stb.) Egyszerű feltétel-cselekedet programozás http://research.microsoft.com/en- us/projects/kodu/http://research.microsoft.com/en- us/projects/kodu/
9
KODU DEMÓ
10
ELMÉLETI GYORSTALPALÓ
11
3D játékok alapelemei 3d szoftverek talán leglényegesebb részei: Primitívek, matematikai leírás –Poligonok –NURBS Render típusai –Közelítés (ray casting) –Sugárkövetés (ray tracing) Mesterséges intelligencia
12
Poligonok Térbeli koordinátákkal megadjuk az objektum egyes pontjait, köztük „kifeszítjük” azt Szinte bármilyen objektumot leírhatunk vele, könnyen lehet raszterizálni objektumokat, de mindig csak közelítés marad
13
Poligonok példa
14
NURBS Non-Uniform Rational B-Spline Bármilyen görbe egzakt leírására alkalmas matematikai eszköz Nem minden tárgy írható körül NURBS- okkal, de pl. karosszériák, repülőgépek modellezésében nagyon hasznos, teljes pontosságú
15
NURBS példa
16
Közelítés (ray casting) Szemből „kilövünk” sugarakat minden pixelbe, az első metszéspontot kiszámoljuk, árnyékokat, töréspontot hamisítjuk Gyors, de csak közelítő képet ad, játékokban ezt használják
17
Ray casting példa
18
Sugárkövetés (ray tracing) Szemből „kilövünk” sugarakat minden pixelbe, ezeknek valamennyi ideig számítjuk a visszapattanását, törését stb. Sokkal számításigényesebb, mint a ray casting, de nem vagyunk közelítésekre szorulva Mozifilmek, fotorealisztikus művek stb.
19
Ray tracing példa
20
Mesterséges intelligencia Általában szabályalapú (ha..akkor) Ritkábban: tanulni képes, pl. neurális háló
21
További elemek A játékokba rengeteg más komponens is kell: animáció, ütközésvizsgálat, hálózati kód stb. Az eddig elhangzottak talán a legnehezebbek A fejlesztőkörnyezet ellát minket a többi elemmel is
22
FEJLESZTÉS PROFIN
23
XNA A Kodu-t XNA-ban írták XNA is Not an Acronym DirectX könyvtárra és.NET Framework-re épül PC, XBOX, WP7
24
XNA
25
Hogy lássunk neki? Creators’ Club: http://creators.xna.comhttp://creators.xna.com XNA Game Studio –3.1 végleges, 4.0 béta Indulókészlet
26
XNA DEMÓ
27
KONKLÚZIÓ
28
Konklúzió Játékot fejleszteni már nagyon barátságosan, élvezhetően is lehet Szórakoztató, az igazi „alkotás szabadsága”, de tud nagyon jövedelmező is lenni Próbálják ki!
29
Farkas Bálint balint.farkas@windowslive.com
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.