Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az Útjelző projekt bemutatása

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Az Útjelző projekt bemutatása"— Előadás másolata:

1 Az Útjelző projekt bemutatása
„Zöld Utak” Turisztikai- és Vendéglátási Innovációs Klaszter -Észak-Magyarországi Régió Az Útjelző projekt bemutatása Hollókő, 2010.július 01.

2 Klaszterünk alapítás éve: 2008 –
2009-induló klaszter pályázat olyan természetes és jogi személyek hálózata, akik profit-orientált vagy non-profit alapon az Észak-Magyarországi Régióban turisztikai- vendéglátó vagy ezekhez köthető tevékenységet végeznek egyenrangú klasztertagok együttműködő és egymásban bízó tömörülése

3 2010. év áprilisában a klaszter a következő 23 tagból áll:
Drop-In Kft Egererdő Zrt Egri Korona Borház Kft. Essencelle Kulturális Alapítvány Felső-magyarországi Várak Egyesülete Gyöngyösi Városi Tv non profit közhasznú Kft. Heves Megyei Kereskedelmi és Iparkamara Juhász Ferenc magánszemély Károly Róbert Főiskola Magiszter Menedzser Kft.

4 Mátra Erdészeti, Mezőgazdasági és Vadgazdálkodási Szakképző Iskola és Kollégium
Mátra Party Kft. Mátraaljai Munkaadók Egyesülete Mátra-Kemping Kft. Nagy-Milic Natúrpark Kht. Nógrád Megyei Kereskedők Vendéglátók Érdekképviseleti Szervezete Országos Rehabilitációs és Szociális Szakértői Intézet Ózdi Városi Cigány Kisebbségi Önkormányzat Öreg Pákász Kft Sukhar Roma Foglalkoztatást és Vállalkozás Fejlesztést Elősegítő Regionális Közhasznú Alapítvány Turisztikai és Vendéglátó Munkaadók Országos Szövetsége Viptours Zrt Avar Hotel Vendéglátó és Idegenforgalmi Szakszervezet

5 Célok Alapvető cél a turizmus és vendéglátás szolgáltatás és tevékenységrendszerének: tudományos igényű feltárása, innovatív fejlesztése, összehangolt, koordinált működtetése, az ágazat hatékonyságának és eredményességének növelése.

6 A Klaszter működésétől és multiplikátor hatásától közép- és hosszú távon várható eredmények:
a klasztertagok eredményeinek növekedése, általuk a térség eredményességének javulása; a turisztikai és vendéglátási tevékenységek és szolgáltatások minőségének javulása, mennyiségének növekedése, a bevételek gyarapodás; a régió turisztikai és vendéglátási és ezáltal környezeti, gazdasági, kulturális és általános elismertségének széles körű erősödése; a régió képzettségi és kulturális színvonalának emelkedés; az új munkahelyek számának növekedése;

7 a munkaerőpiac erősödése;
a munka, a munkavállalói és munkaadói színvonal emelkedése; a minőségi munkavégzés erősödése; a vállalkozások számának növekedése, tevékenységük erősödése; a régió természeti és emberi környezetének minőségi fejlesztése és értekeinek megóvása; a régió az emberi találkozások, kapcsolatépítés minőségi, a környezettel, a természettel együtt élő és élményszerű, kedvelt és látogatott helyszínévé válik.

8 I. 2009. évi klasztertevékenységek
2009. március 18. „Jövőkép Válság Idején” című szakmai fórum. Meghívott előadók és előadásaik: Dr. Kovács Miklós – turisztikai szakállamtitkár „A turizmus és vendéglátás fejlődési és kitörési lehetőségei a jelenlegi válsághelyzetben”; Sós Tamás – Heves Megyei Közgyűlés elnök „Az Észak-magyarországi Régió helyzete, humánerőforrás állapota” Dr. Vereczkey Zoltán – Magyar Kereskedelmi és Iparkamara alelnök „A magyar gazdaság versenyképessége október – válság és kitörési lehetőségek” Pallós Péter – Magyar-Ukrán Társaság ügyvezető elnök „Előnyünkre fordíthatjuk-e a hazai és az ukrajnai válságot?” Zalán Helga – Magyar Vállalkozásfinanszírozási Zrt. Termékfejlesztési ügyvezető igazgató „Finanszírozási lehetőségek az Új Magyarország Vállalkozói Program (JEREMIE) keretében” Mányi Szabó Gabriella – Médialógus Kft. ügyvezető igazgató „A közösségi kommunikációban rejlő lehetőségek”

9 II évi tevékenységek az „Útjelző” – Az innovációs képesség és befogadási készség fejlesztése az Észak-magyarországi Régió turisztikai és vendéglátási tevékenységében című ÉMOP klaszterprojekt keretében: 1. A klaszter a nagyközönség számára első ízben a Budapesti Nemzetközi Vásárral egy időben és helyszínen, szeptember között megrendezendő AGRÁREXPO Vásáron mutatkozott be. Itt a klaszter alábbi tagjai jelentek meg széles közönség előtt kiadványaikkal, termékeikkel: - Mátra Kemping Kft. - Egri Korona Borház Kft. - Viptours Zrt. (Avar Hotel) - Magiszter Menedzser Kft. - Károly Róbert Főiskola Az expo öt napja alatt összesen 65 ezer látogató kereste fel a színes programokkal tarkított rendezvényt.

10 2. A "Zöld Utak" Turisztikai- és Vendéglátási Innovációs Klaszter- Észak-Magyarországi Régió helyzetfelmérő tanulmánya a szakmai munka hatékonyságának növelése érdekében elsőként készült el. A tanulmány mintegy 60 oldalon tartalmazza a helyzetfeltárást és a klasztertagok véleményét, ábrákkal, diagramokkal kiegészítve. A véletlenszerűen kiválasztott klasztertagokat saját környezetükben kereste fel a tanulmány írója, velük interjúkat készített, amelyek a szakmai munka illetve a tanulmány fontos részévé váltak. 3. Elkészült továbbá az Észak-magyarországi Régió idegenforgalmi helyzetfelmérő tanulmánya is, szintén 60 oldal terjedelemben, amely a három megye idegenforgalmi helyzetén kívül foglalkozik a hazai turisztikai piac sajátosságaival is, feltárja annak erősségeit, gyengeségeit, lehetőségeit és veszélyeit

11 4. A "Zöld Utak" Klaszter víziója, hogy fejlessze a régió versenyképességét, megtalálja önálló „zöld útját” mind a turisztika, mind a vendéglátás területén. A klaszter stratégiai anyaga is a fentiek jegyében készült el. 5. Egy klaszter működéséhez továbbá elengedhetetlen egyedi arculatának kialakítása és külső valamint belső kommunikációjának megszervezése is. Az előbbiek érdekében jött létre még ebben a jelentési időszakban a klaszter önálló honlapja ( arculati kézikönyve és kommunikációs tervezete.

12 6. A klaszter belső kommunikációjához nagyban hozzájárultak továbbá a év november hónapban megtartott rendezvények. Az első ilyen rendezvényünk a projekt workshop-ja volt, melyet Szilvásváradon tartottunk.

13 Szilvásvárad az Észak-magyarországi Régió egyik, turisztikai szempontból kiemelt helyszíné is. Itt fogalmazódott meg először a klasztertagok azon gondolata, hogy a fenntartható fejlődés érdekében össze kell állítani egy úgynevezett zöld tudás csomagot, amely nem csak a klasztertagok, hanem a régió összes településének javára szolgálhat majd.

14 7. A következő rendezvényünk helyszíne már a régió ellenkező pólusában, Nógrádban megyében, Salgóbánya volt. Ekkor került sor az "Innovatív és kreatív gondolkodás fejlesztése" című tréningünkre is, amely egyben nagyszerű lehetőséget kínált a közös célok konkretizálásán kívül a klaszter jövőképének felvázolására is.

15 2010. évi tervezett tevékenységeink

16 8.Benchmarlking klub keretén belül az Aranygazda klaszter megismerése, közös tevékenységek lehetőségének feltérképezése. 9.Benchmarking klub keretén belül projektgenerálás – közös gázbeszerzési társulás létrehozása.

17 Benchmarking klub üzemeltetése (Aranygazda Klaszter, Kabai Zöldipari Klaszter, Pólus Program Iroda)
Megvalósíthatósági tanulmány készítése Közös kutatás-fejlesztési tevékenység megszervezése, közös projektek előkészítése és továbbfejlesztése (Közös Gázbeszerzési Társulás) Kiadvány készítése (klasztertagokról film) Klaszter zárókonferencia szervezése Pályázat- projektgenerátor- és értékesítő rendszer kiépítése, működtetéseTematikus munkacsoportok és ezekhez rendelten kialakított szakértői adatbázis létrehozása

18

19 Köszönöm megtisztelő figyelmüket!


Letölteni ppt "Az Útjelző projekt bemutatása"

Hasonló előadás


Google Hirdetések