Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

"SZELLEMI TÕKE, MINT VERSENYELÕNY" avagy a tudásmenedzsment szerepe a versenyképességben 2010.06.19. Révkomárom -

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: ""SZELLEMI TÕKE, MINT VERSENYELÕNY" avagy a tudásmenedzsment szerepe a versenyképességben 2010.06.19. Révkomárom -"— Előadás másolata:

1 "SZELLEMI TÕKE, MINT VERSENYELÕNY" avagy a tudásmenedzsment szerepe a versenyképességben 2010.06.19. Révkomárom - http://www.lifelonglearning.hu/selye2010/index.html Interdiszciplináris tapasztalatok az online tudásmenedzsmentet érintő innovációkbanhttp://www.lifelonglearning.hu/selye2010/index.html Pitlik László, SZIE Gödöllő Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar TATA Kiválósági Központ és Informatikai Intézet Információtechnológiai Tanszék http://miau.gau.hu/miau2009/index_tki.php3 Partnerek: Agroconsult Kft., GIK Kft., CREW-PA Kft., InnoHow Kft., InnoSpin Kft.

2 INNOCSEKK 156/2006 Előadásvázlat Bevezetés: A teljes szövegű tanulmány szerkezetéről Bemutatkozás: Mi is egy módszertani innováció? –Tudatosság –Objektivitás –Fenntarthatóság Feltételezés és bizonyítási kísérlet: A (módszertani) innováció jelenlegi keretrendszere fenntarthatatlan!? –Kiemelt problémák –Kitörési pontok Összefoglalás

3 INNOCSEKK 156/2006 Tartalom (kivonat a teljes szövegű tanulmányból) Helyzetértékelés: Milyen jogi, szervezeti, szervezési és motivációs (didaktikai, pszichológiai, szociológiai) problémák nehezítik az innováció (vagyis a piac elismerését kiváltó újítások) terjedését? Az innováció felismerésének akadályai –Az innovációs folyamatok fontosabb jogi buktatói –Az innovációs folyamatok szervezeti buktatói –Az innovációs folyamatok szervezési buktatói –Az innovációs folyamatok motivációs buktatói Didaktikai aspektusok –Pszichológiai aspektusok –Szociológiai aspektusok Milyen stratégiai elveknek és operatív lépéseknek köszönhetők az eddigi sikerek? –Stratégiai elvek –Operatív lépések Milyen jövőkép rajzolható fel az interdiszciplináris (context free) online tudásmenedzsment szolgáltatások számára az eddigi fejlődési ív alapján?

4 INNOCSEKK 156/2006 Bemutatkozás Ha a lét határozza meg a tudatot, akkor a közel múlt létezési formáiban a legnagyobb deficitet a tudatosság, az objektivitás és a fenntarthatóság kapcsán lehet tetten érni (vö. közbeszerzés, közteherviselés, közhangulat, közhasznú adatvagyon-gazdálkodás)… Ezért az emberi intuíció/asszociáció át kell, hogy kerülhessen részlegesen a részlegesen automatizálható mesterséges intelligenciák területére, ami nem más, mint data-driven *policy making, avagy a tény-alapú szakpolitizálás (társadalmi/vállalati/civil/egyéni szinten) Potenciális megoldás = OLAP + hasonlóságelemzés

5 INNOCSEKK 156/2006 Feltételezés: A módszertani innováció terjedését a jelenlegi jogi, motivációs, stb. keretek nem segítik kellően… Kiemelt problémák: Az Innovációs Törvényre alapozó egyetemi Szellemi Tulajdonkezelési Szabályzatok lyukasak, logikátlanok, egyoldalúak, aránytalanok, azaz fenntarthatatlanok. A felismert hibák kijavítására nincsenek munkakörök, világos érdekviszonyok, kompetenciák. A jog kibújt a matematika védőernyője alól…

6 INNOCSEKK 156/2006 Bizonyítási kísérlet: Egy spin-off cég alapítása kapcsán: már maga a spin-off definíció is ködös (HU vs. OECD) a know-how definíciója esetleges… (vö. felajánlás, licencia) a kutató és a kutató intézmény szerep-megosztása kaotikus a parallel utak szabályozatlanok (többszörös intézményi kötődés) az időtényező kezeletlen (korábbi jogviszonyok aktuális hatása) Vagyis: nem a know-how, hanem a személy/szervezet áll a középpontban, a szervezet erősebb jogosítványt kap, mint a személy… a jogi szabályozás eleve a potenciális visszaélések kezeléséről, s nem működő alapmodell-változatok definiálásáról szól… mindenki előre vitatkozik a még meg sem termelt eredmény felosztásán, dinamikus érdek-konfigurálás helyett…

7 INNOCSEKK 156/2006 Kitörési pontok a piaci/gazdasági és közigazgatási szereplők legyenek stratégák, megrendelők, monitorozók, befogadók a kutatás/oktatás legyen önkritikus, stratégia-orientált és operacionalizált, monitorozó a képzési didaktika legyen innovatív, alkotás-orientált, kooperatív, probléma-orientált, jog-keletkeztető, közhasznúság-orientált, egymásra épülő, versengő (http://miau.gau.hu/myx-free/index_career.php3)http://miau.gau.hu/myx-free/index_career.php3 a tanácsadás legyen önminősítő, versengő Az ideálhoz való n-dimenziós közeledés legyen objektíven mérhető! Mert már lehet, hogy ilyen legyen…

8 INNOCSEKK 156/2006 Összefoglalás Az objektíven bizonyítható, verseny által katalizált előrehaladás álljon már a középfokú oktatás középpontjában is, ahol az oktató munkatárs a Diák/Hallgató kritikus erőforrás a piac és az állam kritikus keretrendszer a jog újra a kibernetika része… NEM VÁGYÁLOM, HA ÍGY ÉLÜNK, MÁRIS VALÓSÁG…

9 INNOCSEKK 156/2006 KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! A teljes szövegű tanulmány és a PPT máris letölthető: http://miau.gau.hu/miau/141/komarom_pitlik.doc (A teljes szövegű tanulmány e-learning verziója hamarosan a KMRIÜ szerkesztésében…) http://miau.gau.hu/miau/142/komarom_pitlik.ppt További kérdések esetén: pitlik@miau.gau.hu


Letölteni ppt ""SZELLEMI TÕKE, MINT VERSENYELÕNY" avagy a tudásmenedzsment szerepe a versenyképességben 2010.06.19. Révkomárom -"

Hasonló előadás


Google Hirdetések