Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
SZEMÉLYSZÁLLÍTÁSI ÜZLETÁG
A VASÚTI SZEMÉLYSZÁLLÍTÁS
2
TARTALOM 1. Bevezetés 2. A személyszállítási piac
3. Személyszállítási szolgáltatások 4. Személyszállítási reform 5. Emberi erőforrás-gazdálkodás
3
Bevezetés
4
A vasúti személyszállítás
A vasúti személyszállítás szerepe A MÁV egyik alaptevékenysége, amelyet meghatároz az állami megrendelés. A megrendelés teljesítése állami jóváhagyás és hatósági ár alkalmazásával történik. A társadalmi mobilitás egyik alappillére. Feladata A vasúti személyszállítás közszolgáltatás, amely a nagyvárosok között gyors, biztonságos és komfortos utasszállítást és elővárosi forgalmat bonyolít le. A z üzletág alaptevékenysége a MÁV vonalhálózatához kapcsolódóan az állami megrendelések és a piaci igények kielégítését célzó komplex személyszállítási logisztikai folyamat szervezése, a vasúti személyszállítási tevékenység irányítása és felügyelete.
5
A vasúti személyszállítás logisztikai rendszere
6
Közlekedési munkamegosztás
7
A személyszállítási üzletág külső környezete
8
A személyszállítási piac
9
A vasúti személyszállítás értéklánca
10
Helyzetértékelés
11
A vasúti személyszállítás SWOT-analízise
12
Versenyképességünk portfóliómátrixa
13
Személyszállítási szolgáltatások
14
A személyszállítás stratégiai elemei,
belső összefüggései
15
A marketingstratégia fő irányai
16
Jelenlegi termékeink
17
A személyszállítás kiemelt vasútvonalai
18
A vasúti személyszállítás konkurens relációi
19
Fő vasúti irányok Európában
20
Nemzetközi stratégiai útirányok
21
Belföldi IC forgalom kiterjesztése
22
Elosztótengely Európa két fordítókorongja között
23
Szolgáltatásfejlesztési stratégia
Garantált minőségi paraméterek Jegykiadás gépesítése Információ az Interneten is Szolgáltatási szint emelése Piacrugalmas tarifapolitika Elővárosi közlekedés kiemelt fejlesztése érdekében az ütemes menetrend kiterjesztése Járműfejlesztések Járműbeszerzések (vontató és vontatott) Fedélzeti szolgáltatások fejlesztése
24
Személyszállítási reform
25
A személyszállítási reform alapelvei és céljai
A vasúti személyszállítási reform alapelvei: Feleljen meg a tulajdonos elvárásainak és az EU előírásoknak A szervezet az átszervezés időszakában is működőképes maradjon A személyszállítási reform célja: Az új szervezet rendelkezzen valamennyi olyan erőforrás felett, a-mely alapvető szolgáltatásainak előállításához elengedhetetlenül szükséges. Olyan gazdálkodási, motivációs és ösztönzési rendszert kell létre-hozni, amely bizonyíthatóan biztosítja a költségvetési támogatás felhasználását. Kétszintű irányítás mellett meg kell teremteni a termékközpontok és személyszállítási főnökségek önálló eredményérdekeltségű gazdálkodásának feltételeit.
26
2. Versenyképes vállalat a közlekedési piacon
A személyszállítás jelentős hányada közszolgáltatás A szolgáltatás megrendelője nagyrészt az állam: — meghatározza a kívánt mértéket és színvonalat — finanszírozza az indokolt többletráfordításokat A konkrét vevő az utazóközönség A személyszállítás
27
2. Jövőképünk és üzletági küldetésünk
Hiszünk abban, hogy egyre többen választanak bennünket, mert a vonaton hasznos munkával vagy pihenéssel tölthetik el az utazásra szánt időt, és mert velünk élmény maga az utazás is. Kiemelt figyelmet fordítunk a munkába járókra, a diákokra, az üzleti és turisztikai céllal utazókra, valamint a családokra és a hátrányos helyzetűekre.
28
ingatlangazdálkodási
A MÁV Rt. munkaszervezete SZOLGÁLTATÁS ÜZLET ingatlangazdálkodási üzletág biztonsági igazgató kommunikációs belső ellenőrzési jogi vezérigazgató titkárság projektigazgató pénzügyi vezérigazgató-h humán szolgáltatási főigazgató stratégiai IRÁNYÍTÁS pályavasúti gépészeti árufuvarozási személyszállítási
29
3. A MÁV munkaszervezetének jövőképe
Az üzletágak — profitcentrumként működnek, — irányításra és területi egységekre tagoltak, — a funkcionális területek támogatását élvezik. A munkaszervezetet a vezérigazgató irányítja A részekre tagolás alapvető célja — a piaci alkalmazkodás, — a versenyben való sikeres helytállás segítése.
30
3. A személyszállításhoz kerülnek...
... a személyszállítás által használt — üzemi vágányok, — eszközök, berendezések, létesítmények, — a szükséges munkagépek, járművek, épületek, valamint az ezeket működtető munkaerő. ... az üzemeltetéshez és a gazdálkodáshoz — szükséges hatáskörök, adatok, szerződések, — kapcsolódó programok, számítási metodikák, — és a humánköltségek a hatékony munkához.
31
3. Forgalom személyszállítás
Személyszállítás szervezése, irányítása, ellenőrzése Személyvonat-továbbítás szervezése (szolgáltatás!) Szolgáltatások teljesítése a társ üzletágakkal együtt Menetjegykiadás és -ellenőrzés, jegyvizsgálat Utaskiszolgálás, -tájékoztatás állomáson és vonaton Jegykiadó és csomagmegőrző automaták, ruhatár
32
3. Gépészet személyszállítás
A személyszállító járműellátás operatív feladatai Személyszállító járműpark üzemeltetése és nyilvántartása, fejlesztése és beszerzése, karbantartási rendszerének meghatározása, javításának megrendelése és ellenőrzése. Személykocsi - tisztítás irányítása és szervezése. A személykocsi - tisztító eszközpark üzemeltetése. Javítás-karbantartás, ugyanaz
33
Személyszállítási Üzletág szervezeti struktúrája
Tarifa osztály Marketing-logisztikai osztály Marketing osztály üzletági irányítás végrehajtás Elemzési és kontrolling Tervezési osztály Marketing igazgató Kontrolling Üzemeltetési Szolgáltatás-tervezési Szolgáltatás-felügyeleti Eszközgazdál-kodási osztály Technológiai Értékesítési és ügyfélszolgálati osztály Műszaki osztály Területi Személyszállítási Központok Értékesítési Központ Szolgáltatás-felügyeleti Központ Utasellátó Központ Titkárság Üzletágvezető
34
Gysev TERÜLETI SZEMÉLYSZÁLLÍTÓ KÖZPONTOK ÉS HATÁRAIK Szombathely
34 TERÜLETI SZEMÉLYSZÁLLÍTÓ KÖZPONTOK ÉS HATÁRAIK Tornanádaska Szombathely Területi Személyszállítási Központok és egyben csomópontok is Forgalmi Csomóponti Főnökség Hidasnémeti 94 Sátoraljaújhely Rudabánya Celldömölk Személyszállítási Csomópontok 90 Vonatkísérő Telepállomás ( tervezett) Záhony Ipolytarnóc Putnok 98 Bánréve 95 80c 92 Kisvárda 111 Regionális vasút Karbantartóhely és személykocsi telepállomás Somoskőújfalú Ózd K.barcika Sajóecseg Mezőzombor 118 119 Vásárosnamény 78 Homokterenye Mátranovák Szerencs Tokaj Drégelypalánk Salgótarján Tarcal Balassagyarmat Görögszállás 116 Rajka 83 Miskolc 750 fő 80c Mátészalka 113 Nemti Zajta Diósjenő 75 Kisterenye Nyékládháza Nyíregyháza Kocsord 76 78 Mátramindszent 87 89 117 Tiszalök Nagykálló 115 114 Hegyeshalom Szob 81 Eger Csenger 84 87a 80 Mezőcsát 88 Nyírbátor Mosonszolnok Tiszapalkonya Ágerdőmajor 1 Vác Gyöngyös Kápolna Kál- 100 Esztergom Galgamácsa Füzesabony 109 112 Almásfüzitő 70 110 Sopron Bősárkány Győr 1 Tokod Dorog Hatvan Csány Hort- 85 Mezőtárkány 71 77 Erdőtelek Apafa Nyíradony Harka Csorna Komárom 4 2 80a Vámosgyörk Ohat- Pusztakócs Győrszabadhegy Budapest 1980 fő (Déli,Keleti,Nyugati) 108 108 Gysev 8 Ménfőcsanak Aszód Tiszafüred 105 Nyírábrány Rábapordány Győrszemere Nyúl Tatabánya Szil-Sopronnémeti 13 82 86 Debrecen 1060 fő 11 Kisbér Környe 14 10 Bakonyszombathely 1 103 100 15 16 Oroszlány 102 Sáránd 107 V.varsány 12 Létavértes Kőszeg 18 13 5 120a Szászberek Püspökladány 11 30a 106 20 Celldömölk Pápa Ujszász Kisújszállás Karcag Vásártér Püspökladány- 101 Nagykereki Szombathely 600 fő Porpác Boba Zirc Székesfehérvár 150 Cegléd Szolnok Szajol Sárpentele Börgönd Taksony Gyón 100a Törökszentmiklós 128 21 Ajka Hajmáskér Tiszatenyő 27 Ipartelepek Polgárdi- Szabadbattyán P.szabolcs Hernád 44 Dunavarsány 145 Szeghalom Biharkeresztes 17 25 Veszprém Szabadegyháza Csengele 120 Vasvár Ukk 20 Csajág Kiscséripuszta Felsőbáránd Kunszentmiklós- Tass 142 Mezőtúr 127 Szentgotthárd Körmend Balatonfőkajár 40 Óbög Tiszajenő alsó Kőrösnagyharsány 21 26 Balatonfüred 24 Z.grót 29 Lepsény 45 Kecskemét 130 Gyoma Vésztő 22 25 Zalaszentiván Tapolca Sárbogárd Dunaújváros 150 Lakitelek 127 Zalalövő Siófok 43 Mezőfalva Fülöpszállás 146 Szarvas 125 129 Békés Kötegyán 145 Hodos Bajánsenye Zalaegerszeg Keszthely 126 30 Rétszilas 152 Törökfáj Kunszentmárton Kisszénás Murony Kondoros Békéscsaba Fenékpuszta Fonyód 49 42 151 Rédics 148 149 147 147a 128 Pötréte 48 Pincehely Kiskunfélegyháza Szentes Gyula Lenti 23 Felsőrajk B.szentgyörgy Tamási Paks Kiskőrös 135 30 39 Dunapataj Kétegyháza 17 35 40 130 Orosháza 120 36 Nagykanizsa 37 Kalocsa 153 Kiskunmajsa 140 Hódmezővásárhely Lökösháza Dombóvár -alsó 46 Kiskunhalas 155 121 Battonya Murakeresztúr 60 Somogyszob Kaposvár Dombóvár 135 125 Szekszárd 130 41 150 Mezőhegyes 40 Gyékényes 38 Nagyatád Godisa 47 50 Pörböly Baja Szeged 860 fő Komló Bátaszék Makó Dunafürdő Baja 154 121 Kelebia Röszke Szentlőrinc Bácsalmás 60 64 Pécs 770 fő 61 65 Barcs Siklós Mohács 65 Középrigóc Sellye Villány 62 Magyarboly 66
35
3. A Területi Személyszállítási Központ feladatai
MARKETING Pénztárfelügyelet Utaskiszolgálás Vonatkíséret Oktatás, vizsgázt. Marketing Értékesítés Ügyfélszolgálat ÜZEMELTETÉS Személyszállítás tervezése, ellenőrzése, operatív irányítása Vezénylés irányítása Kocsigazdálkodás Védelmi ügyek KONTROLLING Üzemgazdaság Költséggazdálkodás Kontrolling Adatfeldolgozás Humán- és pénzügyi szolgáltatások igénylése TERÜLETI SZEMÉLYSZÁLLÍTÁSI KÖZPONT VEZETÉSE SZEMÉLYSZÁLLÍTÁSI FŐNÖKSÉGEK
36
3. A Személyszállítási Főnökség feladatai
SZEMÉLYSZÁLLÍTÁSI FŐNÖKSÉG VEZETÉSE ÉRTÉKESÍTÉS Pénztárak működtetése, ellenőrzése Utaskiszolgálás Vonatkíséret Oktatás Értékesítés ÜZEMELTETÉS Személyszállítási techn. végrehajtása operatív irányítása Vezénylés Kocsiüzemeltetés Védelmi feladatok Szolg. megrendelés Kocsitisztítás KONTROLLING Adatszolgáltatás (GIR) Humán-, anyagellátási és pénzügyi szolgáltatás igénylése
37
4. Kiemelt munkakörök a végrehajtásban
Marketing és értékesítés Pénztárellenőrök, pénztárkezelők, pénztárfőnökök Marketing-, értékesítő-, utazásszervező munkatársak Vezénylők, jegyvizsgálók, oktatók, vizsgabiztosok Üzemeltetés és technológia Személyszállítási technológus, személykocsi ktg-s Kereskedelmi hivatalnok, kapusok, táblázók Műszaki kocsiirányító, kocsitisztítási átvevő Átnézni!!!!!!!!
38
4. Az üzletág létszámváltozása
7.000 fő 5.400 fő frontember 430 fő 220 fő 2002 2003
39
erőforrás-gazdálkodás
Emberi erőforrás-gazdálkodás
40
Humán célrendszerünk JÖVŐKÉP KÜLDETÉS FILOZÓFIA
A MÁV MEGBÍZHATÓ MUNKAHELY, — AHOL MEGBECSÜLT ÉRTÉK AZ ALKOTÓMUNKA, — AHOL EGYÜTT TEREMTÜNK EURÓPAI VASUTAT! JÖVŐKÉP AZON DOLGOZUNK, HOGY — AKIK BENNÜNKET VÁLASZTANAK, ELÉGEDETTEK LEGYENEK SZOLGÁLTATÁSAINKKAL, — ÉS AKIK VELÜNK VAGY NÁLUNK DOLGOZNAK, KISZÁMÍTHATÓ ÉS MEGBÍZHATÓ PARTNERKÉNT ISMERJENEK MEG BENNÜNKET. KÜLDETÉS TUDJUK, HOGY JÓ HANGULATBAN JOBB ÉS EREDMÉNYE-SEBB A MUNKA, EZÉRT MINDENT MEGTESZÜNK, — HOGY MUNKATÁRSAINK ELÉGEDETTEK LE- GYENEK, — HOGY TISZTES MEGÉLHETÉST JELENTŐ MUN- KAHELY BIZTONSÁGA MELLETT TUDÁSUK ÉS KÉPESSÉGÜK LEGJAVÁT A VONATTAL UTAZÓK KISZOLGÁLÁSÁRA FORDÍTHASSÁK. FILOZÓFIA
41
A személyszállítás humánstratégiája
42
a humánerőforrás fejlesztése
Eredményeink: a humánerőforrás fejlesztése 2000 2001 46 év 40 év MUNKA-TÁRSAK VEZETŐK 2001 2000 42 év 53 év FIATALÍTÁS DEMOGRÁFIAI ÖSSZETÉTEL JAVÍTÁSA
43
Munkatársakkal szembeni elvárások, a képzés alapvető célkitűzései
beszéljen elfogadható szinten egy idegen nyelvet. legyen kreatív számítógépes felhasználó. értsen egy szakterülethez az átlagnál jobban. ismerje a komplex személyszállítási folyamatot, valamint a szakigazgatóság rövid- és középtávú céljait. A jó munkatárs… tudja a személyszállítás legjellemzőbb adatait. képes legyen több munkakört ellátni.
44
SZEMÉLYZETFEJLESZTÉS - ÉLETPÁLYA-MENEDZSELÉS
Eredményeink: a humánerőforrás fejlesztése SZEMÉLYZETFEJLESZTÉS - ÉLETPÁLYA-MENEDZSELÉS Munkaerő-struktúra tervszerű átalakítása Karrierterv készítés Pályakezdők beilleszkedésének segítése, mentori rendszer, oktatási, képzési program Frontemberek képzése, belső vezetői tréningek, szakmai tanfolyamok Személyiségjegyek fejlesztése - alkotói légkör megteremtését elősegítő tréningek szervezése
45
A MÁV megbízható munkahely, ahol érték a hasznosuló emberi tudás
és a becsületes alkotómunka.
46
KÖSZÖNÖM A FIGYELMÜKET a Személyszállítási Üzletág nevében!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.