Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaBalázs Kozma Megváltozta több, mint 10 éve
1
Az együttműködés nem más, mint... Vangen, S. and Huxham, C. (2003) 'Nurturing collaborative relations: building trust in inter-organizational collaboration', Journal of Applied Behavioural Science, vol. 39, no. 1, pp.5-31 “A gyűlölet elnyomása a pénz érdekében” Egy együttműködésben résztvevő menedzser kijelentése
2
Humán - kontrolling Bevezető, az alaphelyzet ismertetése Nagy Krisztina A sikeres vegyesvállalatok jellegzetességeinek azonosítása, mint alkalmazható eszköz Tar Balázs A Bizalomépítés Körfolyamata, Mint alkalmazható eszköz Kotnyek Sandra Analízis, A probléma mértékének megállapítása Bozsoki Lilla Az esettanulmány összefoglalása Nagy Krisztina A probléma felvázolása Nagy Krisztina A Balanced Scorecard, mint alkalmazható eszköz Csató Csilla
3
MSD-SP Hungary Collaboration Survey Hogyan hat a vállalati összefogás az EGYÉNI ÉLETÜNKRE? KÖZÖS MUNKÁBA KEZDENI SMARTVAC Mik a SMARTVAC és a WORLDMED képességei? Milyen a SMARTVAC és a WORLDMED imázsa? Amit tudunk KÉPESSÉGEK Akik vagyunk IMÁZS SMARTVAC Amit tudunk KÉPESSÉGEK Akik vagyunk IMÁZS WORLDMED VÁLLALATI ÖSSZEFOGÁS Hogyan teljesítünk majd Vállalati összefogásként? Mik a jó Vállalati összefogás Jellemzői? WORLDVAC
4
Problémafelvetés A SmartVac biotechnikai kisvállalat NEM gyártja le a kellő oltóanyag- mennyiséget a multinacionális nagyvállalat WorldMed számára A WorldMed elveszíti a Malajziai piacot
5
Diagnózis: amin a társulások alapvetően alapulnak... “A hálózatok és a társulások egyéb formái egyrészt a FORMÁLIS SZERZŐDÉSEK, másrészt a BIZALOM kialakításán alapulnak.” Fukuyama, F (1998), The Great Disruption: human nature and the reconstitution of social order, New York, Free Press.
6
Az első számú eszközünk: A Balanced Scorecard Küldetés És stratégia Működési nézőpont TANULÁSI ÉS FEJLŐDÉSI NÉZŐPONT Vevői nézőpont Pénzügyi nézőpont Norton, D – Kaplan, R (1998), Balanced Scorecard – kiegyensúlyozott stratégiai mutatószámrendszer, Budapest, Közgazdasági és Jogi Kiadó
7
A BSC a WorldVac esetében Vállalati összefogás Áruhiány EGYÜTTMŰKÖDÉS HIÁNYA Elvesztett vevők Bevétel- kiesés
8
1.Célok és célkitűzések 2.Szándék és elkötelezettség 3.Bizalom 4.Felelősség 5.Demokrácia és a döntéshozatalba való bevonás 6.Erő 7.Kompromisszum 8.Kommunikáció 9.Megfelelő munkamenet Vangen, S. and Huxham, C. (2003) 'Nurturing collaborative relations: building trust in inter-organizational collaboration', Journal of Applied Behavioural Science, vol. 39, no. 1, pp.5-31 Második számú eszközünk: Azonosítsuk a sikeres Vállalati Összefogás 9 jellegzetességét!
9
A Bizalomépítés Köre 1A: Elvárások kialakítása1B: A kockázat felvállalása Vangen, S. and Huxham, C. (2003) 'Nurturing collaborative relations: building trust in inter-organizational collaboration', Journal of Applied Behavioural Science, vol. 39, no. 1
10
SMARTVAC Modern biotechnikai ismeretek Jól felkészült, sikeres kutatócsoport A vállalatok imázsa és kompetenciái a SMARTVAC szerint Mindkettő Képes keményen dolgozni Elismert a maga szakterületén Az innovációs készségek hiánya agresszív Sikertelen Egyikük sem WORLDMED A vállalatok imázsa és kompetenciái a WORLDMED szerint WORLDMED Erős, tapasztalt sokoldalú nagyvállalat, amely ismeri a vevői igényeket is Mindkettő Képes keményen dolgozni SMARTVAC Egyedülálló tudás, azonban a piaci tapasztalatok teljes hiánya, önmagában védtelen Egyikük sem Kezdő a maga szakterületén
11
A bizalom dimenzióinak mérése Fontosság Teljesítmény BIZALOM (2006) Nurturing Collaboration: Making a Difference through an Evidence Based Initiative (EBI), MSD Hungary
12
Összefoglalás A bizalom dimenzióinak mérése TELJESÍTMÉNY FOKOZÁSA A BIZALOM MENEDZSELÉSE A bizalomépítés körfolyamata A sikeres vállalati együtt- működés 9 jellemzője BIZALOM HIÁNYA EGYÜTTMŰKÖDÉS HIÁNYA Balanced Scorecard Tanulás és fejlődés ProblémafelvetésSZERVEZETI ZAVAROK
13
A bizalomról... Drucker PF, (2006) ‘What executives should remember’, Harvard Business Review, February 2006, pp.144-153 “Az emberek közti bizalom nem feltétlenül jelenti azt, hogy kedvelik egymást. Azt jelenti, hogy megértik egymást.” Peter F. Drucker, 1999
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.