Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaGergely Horváth Megváltozta több, mint 10 éve
1
Pannon Egyetem Műszaki Informatikai Kar Gábor Dénes-díjasok Klubja Veszprém, 2010. június 1. Minőség és fenntarthatóság Friedler Ferenc dékán
2
2 2 Mit tekintünk minőségnek? Oktatási: végzett hallgatók (várható) sikeres szakmai pályája? Tudományos: publikációk száma és minősége? K+F: élvonalbeli projektek száma és értéke?
3
3 3 Végzett hallgatók sikere Piaci elvárás (hogy a legjobb helyre vegyék fel): angol projektreferencia “team”munka tapasztalat További elvárások (a hosszabb távú siker érdekében): szaktudás (legújabb ismeretek alapján) erős elméleti alapok K+F tapasztalat “európai” műveltség ...
4
4 4 Mi garantálja a minőséget? MAB? Dékán? Oktatók összessége? Jószándék? Hallgatói elvárások (HÖK)? Minőségbiztosítási iroda? Szervezeti működés!
5
5 5 Mi lehet a minőség ellen? Belső körülmények: normatív finanszírozás (mert mennyiségre ösztönöz) rövidtávú működési modell (nincs visszatáplálás) választási rendszer rövidtávú hallgatói érdek szervezet ellentmondásai Külső körülmények: gyenge középiskolák gyenge jelentkezők igénytelen ipar
6
6 6 Fenntarthatóság? Fenntarhatóság: saját erőforrásai alapján hosszútávon működőképes az elvárt feltételek mellett Fenntarthatóság lehet pl: Pénzügyi Szervezeti: -személyi állomány -szakmai működés -kapcsolatok/kapcsolódások
7
7 7 Kari működés Sokkomponensű összetett rendszer Többféle értékrend Szerteágazó érdekviszonyok Bonyolult döntési mechanizmus Belső ellentmondások (pl. tanszékvezető vs. projektvezető) Fékek, fűnyíró Utánpótlás nevelés (esetleges) hiánya Erőforrás elvonásának a lehetősége Költségvetés „túlhatározott” Finanszírozás csak „olcsó” oktatásra Vezetői hiba konzerválódhat (nehezen jav í tható)
8
8 8 Minőség és fenntarthatóság Mely tevékenységekre lehetséges? oktatás? oktatás és kutatás? oktatás és K+F? oktatás, kutatás és K+F? oktatás, kutatás és K+F együtt
9
9 9 Szervezet: minőség és fenntarthatóság Bármelyik tevékenység fenntartható módon magas színvonalú (versenyképes), ha a másik kettő is az A szervezet egyenrangú módon integrálja a három tevékenységet Versenyképesség: külső hitelesítés oktatás: prof. (DSc) kutatás: SCI folyóiratcikk K+F: partnerelégedettség, élenjáró technológiák fejlesztése
10
10 Szükséges feltételek Kiváló hallgató (felvételi) Kiegészítő bevétel (vs. arányos oktatás finanszírozás) Nemzetközi szintű kutatás Professzorok Szervezeti kultúra, bizalom Belső tehetséggondozás (projekt, kutatás) Szervezet hatékony (kevés belső energiát fogyaszt) csapatként működik Vezető
11
11 Hatékony szervezet Definiált hatáskörök tanszékvezető projektvezető kutatásvezető Definiált professzori (szigorú) kinevezések Definiált forráselosztás Teljesítménymérés mindhárom területen O, K, K+F integrált módon támogatja egymást
12
12 MIK: mérföldkövek 1991. műszaki informatika szak alapítása; Roska Tamás 2001. kari jogállású önálló intézet 2003. MIK alapítása 2004. Nanotechnológia Tanszék alapítása 2005. Kutatóintézet (MÜKKI) csatlakozása 2006. Matematika Tanszék csatlakozása 2008. K+F központok megalapítása 2009. Villamosmérnöki és Információs Rendszerek Tanszék létrehozása
13
13 Műszaki Informatikai Kar
14
14 MIK szervezete 3 dimenziós szervezet
15
15 „Erőforrásgazdák” Rendszer- és Számítástudományi Tanszék Villamosmérnöki és Információs Rendszerek Tanszék Matematika Tanszék MÜKKI
16
16 Professzori kutatólaboratóriumok Bio-Nanorendszerek (Vonderviszt Ferenc, DSc, Bársony István, MTA l.t.) Differenciálegyenletek és Alkalmazásai (Győri István, DSc) Diszkrét Matematikai Struktúrák és Algoritmusok (Tuza Zsolt, DSc) Egészségügyi Informatikai (Kozmann György, DSc, Nagy Zoltán, DSc) Energetikai Rendszerek (Jiri Klemes, MC Chair of. Ex.) Intelligens Irányító Rendszerek (Hangos Katalin, DSc) Operációkutatás (Maros István, DSc, Terlaky Tamás, DSc) Rendszer- és Folyamatoptimalizálási (Friedler Ferenc, DSc) Virtuális Környezetek és Fénytan (Schanda János, DSc) …
17
17 K+F központok Egészségügyi Informatikai Kutató- Fejlesztő Központ Info-Bio-Nano Kutató-Fejlesztő Központ Informatikai Biztonsági Kutató-Fejlesztő Központ Logisztikai Rendszerek Információs Technológiája Kutató-Fejlesztő Központ
18
18 „3 dimenzió” Tanszékvezető erőforrásgazda oktatásszervező Projektvezető erőforrásigény hallgatók bevonása működési finanszírozás Kutatásvezető önálló teljesítményével elszámol elitképzés, doktori képzés tudományos háttér projektekhez
19
19 Doktori Iskolák Informatikai Tudományok Doktori Iskola (Friedler Ferenc, DSc) Molekuláris- és Nanotechnológiák Doktori Iskola (Vonderviszt Ferenc, DSc)
20
20 mérnök informatikus BSc gazdaságinformatikus BSc programtervező informatikus BSc villamosmérnöki BSc mérnök informatikus MSc logisztikai mérnök MSc Olajipari ellátólánc optimalizálás Szakok
21
21 Erdős Pál Matematikai Tehetséggondozó Iskola 2001 óta működik Pintér tanár úr vezetésével 200 matematikában kiváló középiskolás diák saját forrásból magas színvonalon cél: a matematikaoktatás megerősítése versenyeket szervező középiskolai tanárok Pólya György Díj középiskolai tanároknak Központok: Veszprém, Szolnok
22
22 Erdős Pál Tehetséggondozó Program „Junior Researchers” „Junior Developers”
23
23 Sajátosságaink cél: hallgatóink hosszú távú szakmai karrierje mindhárom informatikai alapképzés egy karon tehetséggondozás ipari projektekben való hallgatói részvétel kiegészítő források finanszírozzák a képzést folyamatosan megújuló infrastruktúra
24
24 Képzéseink jellemzői „Triviális” önképző és felzárkóztató program 4 félév térítésmentes angol nyelvi képzés angol nyelvű kötelező tantárgyak általános műveltségi tantárgyak gyakorlati tárgyak aránya >50% kooperatív képzés és szakmai gyakorlat diplomavédés: szigorú minőségi előírások plágiumellenőrzés saját szoftverrel a diplomavédési bizottsági elnöke elismert külső szakember egységes követelmények és minőség-ellenőrzés Sikeres hallgatók
25
25 Felvételi rangsorok 2009. BSc szakok, államilag támogatott, nappali tagozat Rangsor/képzési helyek száma Gazdaságinformatikus3 / 9 Mérnök informatikus (Veszprém)1 / 14 Mérnök informatikus (Nagykanizsa)9 / 14 Programtervező informatikus3 / 8 Villamosmérnöki3 / 8
26
26 Hallgató létszám
27
27 Végzett hallgatók
28
28 Publikációk száma
29
29 Pályázatok és külső megbízásos munkák
30
30 Költségvetési támogatás
31
31 Realizált külső források
32
32 Létszám Hallgatók: 1216 (2009.október 15.) Oktatók/kutatók: 80 (69) Minősített 56 (46) DSc: 19 (10) 19 professzor, 64 hallgató/professzor zárójelben a teljes munkaidős foglalkoztatottak száma
33
33 Összefoglalás oktatás, kutatás és kutatás-fejlesztés egymást támogató működése kiváló alapok: tehetséggondozás, nemzetközi szinten elismert professzorok jelentős források a versenyszférából nagyszámú minőségi publikáció MINŐSÉG ÉS FENNTARTHATÓSÁG
34
34 Köszönöm a figyelmet!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.