Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaLéna Fábiánné Megváltozta több, mint 10 éve
1
Integrált Ütemes Menetrend a Budaörsi kistérségben
Elővárosi közösségi közlekedés lehetőségei Budapest nyugati agglomerációjában konferencia Budaörs, november 24. Ács Balázs irodavezető Közlekedéstudományi Intézet Közép-magyarországi Regionális Közlekedésszervezési Iroda
2
RKI feladatok Vasúti és autóbusz-menetrendek optimalizálása, finomhangolása Kistérségi menetrendi egyeztetések szervezése Közreműködés az új közlekedéspolitikai koncepció kialakításában Utaspanaszok kivizsgálása SLA ellenőrzés Gazdaságossági, hatékonysági vizsgálatok, elemzések Egyes térségek közlekedésének teljes átszervezése, törekvés a hatékony és ütemes menetrendre
3
Térségek átszervezésének egységes módja ITF
Integrierter TaktFahrplan / Taktfahrplan concept Európában egyre szélesebb körben – de rugalmas értelmezésben – alkalmaztott Legelterjedtebb Svájban és Hollandiában a vasúti közlekedésben Az autóbuszközlekedésben: Magyarországon
4
Az Integrált Ütemes Menetrend 5 összetevője - és támogatottsága
ütemesség, csomópontok („pókok”), integráció, szimmetria, kínálatiság. Kínálatiság: az ország teherbíró-képességének függvénye A hivatásforgalom biztosítása elsődleges.
5
Az ütemes menetrend kiterjesztésének fázisai
a Közép-magyarországi Régióra* 2011. június 2012. 2008. július 2009. augusztus 2009. október 2004. augusztus 2007. december 2008. május 2008. december 2008. szeptember 2006. december
6
Integrált ütemes menetrendi rendszer a Zsámbéki medencében - elv
7
Integrált ütemes menetrendi rendszer a Zsámbéki medencében
A rendszer elemei: Ütemes autóbuszmenetrend, Ütemes vasúti csatlakozások biztosítása Óránkénti autóbusztalálkozó (pók) Zsámbékon és Budakeszin, biztosítva az átszállást A medence minden települése között óránkénti kapcsolat, maximum 1 átszállással Harántirányú kapcsolatok javítása Kedvező eszközkihasználás Szimmetrikus kapcsolatok Növekvő mobilitási szabadságfok
9
ITF a Zsámbéki medencében
10
Problémák Infrastrukturális hiányosságok, állapotok
Intermodális csomópontok állapota Vonatkésések, forgalmi torlódások Közös forgalomirányítási rendszer hiánya Közös tarifarendszer hiánya Közös utastájékoztatás hiánya Hanyag munkavégzés
13
Tanulságok Az ütemes menetrendet alapvetően szeretik az utasok
Az átszállásos kapcsolat a semminél több ugyan, de az ideálistól távoli A vasútra ráhordás nem igazán vonzó A harántirányú kapcsolatok forgalma alacsony Az utasokat eltéríteni a megszokott irányoktól nehéz, szinte lehetetlen
16
Jövőkép Új közlekedéspolitikai koncepció BKK
Tarifaproblémák megoldása Utastájékoztatási problémák megoldása Forgalomirányítás egységesítése Üzemeltetői ellenérdekek kezelése Vasúti fejlesztések preferálása A vasúti menetrend igényekhez igazítása
18
BKK BKV
19
Köszönöm a figyelmet! Elérhetőségeink: Közép-magyarországi Regionális Közlekedésszervezési Iroda
Ács Balázs – irodavezető, Budapest Tel: 06 – 1 – Tóth Gábor – irodavezető-helyettes, autóbusz menetrendi szakértő
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.