Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaEszter Oroszné Megváltozta több, mint 10 éve
1
Hetvehely térségének Ivóvízminőség – javító programja
Kommunikációs Tréning 2013
2
Fellegekből száll alá, hegyek mélyén éled, Nem más Ő, mint tiszta víz, ki maga az élet...
3
A cél: Átmeneti határérték – csatlakozási szerződésben
Ivóvíz minőségének javítása:, arzén, vas, mangán, nátrium - nitrit tartalom határérték alá csökkentése Ezek egészségre káros hatások: nő a tüdő-, a bőrrák, a vese-, és hólyagrák kockázata, egyértelmű összefüggés a szülési rendellenességekkel, csontrendszeri elváltozások, illetve súlyos fogzománc sérülések, a nitrit a csecsemőknél methemoglobinémiát, azaz nehéz légzést, súlyos esetben fulladást okoz Átmeneti határérték – csatlakozási szerződésben 2009. végéig vállalt kötelező határérték Arzén 50 µg/l 10µg/l Vas 5 mg/l 1mg/l Mangán 1,7mg/l 1,5 mg/l Nitrit 0,5mg/l
4
Múlt: Hetvehely településen élő több, mint félezer lakos fogyaszt az Európai Unió normáinak nem megfelelő minőségű vizet! Jelen: Az életminőség javítása oly módon, hogy a településeken élő és dolgozó fogyasztóknak egészséges és élvezhető minőségű ivóvizet biztosítanak.
5
J ö v ő : A vízminőséget jellemzően meghatározó szennyező anyagok (vas,mangán, nitrit, nitrát, arzén, stb.) koncentrációjának EU határérték alá való csökkentése, vagyis a 201/2001 (X.25) kormányrendelet követelményeinek teljesítése.
6
Kommunikációs terv: A megvalósítási szakaszban nagy esély van a helyi, megyei média megjelenésére, érdeklődésekre a projekttel kapcsolatban, ezért is kiemelten fontos, hogy a helyi vezetők, polgármesterek részletes és pontos információkkal rendelkezzenek az előttünk álló feladatokról. A média, illetve a lakosság tájékoztatásához rendelkezésre álló eszközök: „A” és „B” megnevezésű tájékoztató tábla Szórólap Újság hirdetés Helyi TV-ben, rádióban reklám megjelenés Lakossági fórum Kommunikációs segédlet (tréning végén átvehető)
7
Rendelkezésre bocsájtott kommunikációs eszközök alkalmazása:
Az érintett településen elhelyezésre kerülnek plakátok, táblák, melyek a figyelemfelhívás legjobb eszközei A település – gondnok (???) vagy akár a település vezető(i) vigyék ki a szórólapot, tartsanak lakossági fórumot, jelezve ezzel is a projekt fontosságát. A helyi hirdető – újságokban kerülnek elhelyezésre a Projektet népszerűsítő anyagok Helyi rádió készítsen (akár a polgármesterrel) riportot, rövid reklámok megjelentetése Az elkészült kommunikációs segédlet álljon minden, nyilatkozat megtételére jogosult helyi vezető (polgármester, képviselő testületi tag) rendelkezésére, ezzel segítve a sajtó-megkeresésekre adott válaszokat.
8
Lakosság tájékoztatása:
Projekt lényegéről Időtartamáról Esetleges közbeni „kellemetlenségekről” Sikeres megvalósítás fontosságáról
9
A projekt „folytatása”, a kivitelezés:
Vízmű korszerűsítése és megfelelő víztisztítási technológiával való ellátása Ivóvízhálózat modernizálása Településen esetleges vezeték építés Tisztítási pontok kialakítása Vezeték és tározó rekonstrukció Biztonságos vízellátórendszerek létrehozása, új tartalék kút fúrása,üzemépület bővítése
10
A projekt zárása: A projekt megvalósítási szakaszának zárása, a beruházási munkák várható befejezése év vége. A programot egy záró rendezvény, illetve ünnepélyes átadás fogja zárni, melyet természetesen a média bevonásával fogunk megszervezni. A megvalósítás helyszínén „D” típusú emlékeztetőtábla kerül elhelyezésre.
11
Kommunikációs gyakorlat
Mind lakossági fórumon, de akár a média munkatársaitól szóban, írásban érkezhet olyan kérdés (megnyilvánulás), ami meglepetésszerűen érheti a riportalanyt, fellépőt. „A teljesség igénye nélkül”: „Miért lesz jó ez nekünk?” „Mennyibe fog ez kerülni a településen élőknek?” „Miért kerül ez ilyen sokba? Vajon megéri a befektetés?” Kérem legyenek partnereim a további „kérdések” összeállításában!
12
Köszönöm megtisztelő figyelmüket!
Völgyi Tamás VIZIBOR Kft.
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.