Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Fogyasztói panaszokkal kapcsolatos hatósági tapasztalatok a közszolgáltatás területén A Fejér Megyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Felügyelőségének tapasztalatai.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Fogyasztói panaszokkal kapcsolatos hatósági tapasztalatok a közszolgáltatás területén A Fejér Megyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Felügyelőségének tapasztalatai."— Előadás másolata:

1 Fogyasztói panaszokkal kapcsolatos hatósági tapasztalatok a közszolgáltatás területén A Fejér Megyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Felügyelőségének tapasztalatai

2 A nehézségek, kihívások Nagyszámú bejelentés, „pénztárcába vágó” ügyek, türelmetlen ügyfél Nagyszámú bejelentés, „pénztárcába vágó” ügyek, türelmetlen ügyfél Hatáskörök(egyértelmű?) szétválasztása Hatáskörök(egyértelmű?) szétválasztása Szabályozás többrétűsége Szabályozás többrétűsége Hosszadalmas eljárási cselekmények Hosszadalmas eljárási cselekmények Adatbekérések Adatbekérések Egyik félnek biztosan nem jó a döntés Egyik félnek biztosan nem jó a döntés

3 Fogyasztói bejelentések megoszlása

4

5 A problémák forrása (villany-gáz) Kereskedő váltás – mást ígért Kereskedő váltás – mást ígért Kötelezetti késedelembe esés okán történő kikapcsolás Kötelezetti késedelembe esés okán történő kikapcsolás Mérőóra leolvasás elmaradása – becsült óra állás alapján történő számlázás Mérőóra leolvasás elmaradása – becsült óra állás alapján történő számlázás Mérőóra meghibásodása miatti újra számlázás Mérőóra meghibásodása miatti újra számlázás Kedvezmények, árkategóriák érvényesítése Kedvezmények, árkategóriák érvényesítése Rezsi csökkentés végrehajtása Rezsi csökkentés végrehajtása

6 A hatóság és a szolgáltató eltérő jogértelmezése Kikapcsolás mint jogkövetkezmény kilátásba helyezése = kikapcsolás kezdeményezése (három feltétel együttes fennállása ( > 60 nap; egyeztetés; értesítések) Kikapcsolás mint jogkövetkezmény kilátásba helyezése = kikapcsolás kezdeményezése (három feltétel együttes fennállása ( > 60 nap; egyeztetés; értesítések) Kikapcsolásra kijelölt munkanapok száma Kikapcsolásra kijelölt munkanapok száma I. II. árkategória alkalmazása I. II. árkategória alkalmazása Telefonos megkeresések hanganyagának rögzítése – kötbér tárgyalások Telefonos megkeresések hanganyagának rögzítése – kötbér tárgyalások

7 Vízközmű szolgáltatás Új, pontosabb szabályozás 58/2013. (II.27.) Korm. rendelet Új, pontosabb szabályozás 58/2013. (II.27.) Korm. rendelet (leolvasás, vízmérés, elszámolás, üzletszabályzat) Kisebb szolgáltatók – kevesebb probléma Kisebb szolgáltatók – kevesebb probléma Társasházi problémák Társasházi problémák

8 Távhőszolgáltatás Szűkebb hatáskör – kisebb érintettség Szűkebb hatáskör – kisebb érintettség Hőközponti hiteles mérés, szétosztás Hőközponti hiteles mérés, szétosztás Elszámolás alapja költségmegosztók vagy légköbméter Elszámolás alapja költségmegosztók vagy légköbméter Társasházon belüli problémák Társasházon belüli problémák

9 Hulladékgazdálkodás Elszámolás, számlázás, díjfizetés, díjhátralék Elszámolás, számlázás, díjfizetés, díjhátralék közszolgáltatást érintő értesítési, tájékoztatási, szolgáltatás nyújtási kötelezettség közszolgáltatást érintő értesítési, tájékoztatási, szolgáltatás nyújtási kötelezettség Panaszt megtette a szolgáltató felé Panaszt megtette a szolgáltató felé

10 Munkatársaim nevében is köszönöm a megtisztelő figyelmet!


Letölteni ppt "Fogyasztói panaszokkal kapcsolatos hatósági tapasztalatok a közszolgáltatás területén A Fejér Megyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Felügyelőségének tapasztalatai."

Hasonló előadás


Google Hirdetések