Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaPiroska Törökné Megváltozta több, mint 10 éve
1
Vállalati szféra (mint a hallgatóság alkalmazói, ill. a K+F és a szaktanácsadás partnerei, támogatók, pl. szakképzési hozzájárulás)
2
Hallgatók leendő munkáltatói potenciális információs elvárásai I. Részlet a Szent István Egyetem Preambulumából: „5. A Szent István Egyetem a vidék fejlesztését fontos feladatának tekintő felsőoktatási intézmény, amely rendkívül széles körű felsőfokú (egyetemi, főiskolai) képzésre alapozottan, a mindenkori munkaerő-piaci igényeknek megfelelően biztosítja a felsőoktatás kiszélesítésének alapvető feltételeit.”
3
Hallgatók leendő munkáltatói potenciális információs elvárásai II. Ki, mit oktat a hallgatóknak? – oktatói körkép (szabvány): oktatók képzettsége szakmai tapasztalatai kutatói munkája, területe – tananyag körkép: részletes lebontás a tárgycímek alatt (OGIL) gyakorlati anyagok mélysége szakmai tapasztalatok (alkalmazói, vállalati példák beépülése a tananyag elméleti ismeretei mellé)
4
Hallgatók leendő munkáltatói potenciális információs elvárásai III. Hogyan teljesít a hallgató (felmerülhet, de kell-e valóban) ? –Mit takar az indexbe kerülő jegy? féléves folyamatos teljesítés, vagy záróvizsga? az elméleti és gyakorlati ismeretek számonkérésének aránya? számonkérési formák (minta ZH, feladatatok) a számonkérések nyilvánosságra hozatala az értékelési rendszerrel együtt? milyen gyakorlati munka áll a jegy mögött? kiemelkedő és közhasznú egyéni feladatok nyilvánossága –Milyen speciális ismereteket, tudást szerzett a kötelező feladatokon túl? TDK dolgozatok nyilvános elérhetősége gyakorlatok és külföldi tapasztalatok beszámolóinak közzététele
5
Hallgatók leendő munkáltatói potenciális információs elvárásai IV. –Diplomamunka és záróvizsga: mérnöki- és diplomamunkák közzététele (a PhD értekezésekhez hasonlóan) záróvizsga eredmények értékelése Az egyetemi képzés általános megítélése a piacon –munkáltatói tapasztalatok fóruma –ötletek, javaslatok a képzést illetően Közélet, sport, egyéb… Jelenlét…necces…(tanulmányi idők, betegség, halasztás, UV-száma, …)
6
Hallgatók leendő munkáltatói potenciális információs elvárásai V. Bizonyítvány-nyilvántartás: ellenőrzési célokból (a gépkocsi-nyilvántartáshoz hasonlóan) lekereshető lenne, hogy egy adott oklevelet, vagy egyéb szigorú nyilvántartású dokumentumot, az adott személynek állítottak-e ki. Statisztikák, média, melyik a jobb egyetem, volt diákok statisztikái, beiskolázási statisztika, ki honnan jön, hová tart, média szerepe a hallgató és a munkaadó közötti infoáramlásban
7
K+F és szaktanácsadás információs elvárásai I. Kutatási tapasztalatok –korábbi kutatási projektek és eredményeik minimálisan: egységes szerkezetű adatbázisban való tárolással részletes kutatási jelentések –kutatók, partnerek, megbízók –más egyetemek (szabványos nyilvántartások) Megszerzett ismeretekből adódó kutatási kompetenciák (fejvadász-kivonat) –azon szakterületek egyértelmű, thesaurus-rendszerű katalógusa, melyekben a további kutatások elképzelhetők –egyes feladatok idő és anyagigénye (amennyiben megadható)
8
K+F és szaktanácsadás információs elvárásai II. Közös munka előnyei és esetleges hátrányai (PR és marketing a közös feladatok érdekében) –munkaerő és ára (hallgató, phd, oktató-kutató, részmunkaidő, teleworking) –egyetem=médium(!?) –közös pályázat (konzorcium, tőkeerő, önrész) utatások és kutatók életciklusának elemzése (oknyomozó riport, ill. olajipar innováció visszatartása, ill. stratégiaalkotás) Önkormányzatok (ill. földrajzi egységek) hatása az innováció befogadására (támogatások és tiltakozások)
9
Lehetséges támogatók információs igényei I. Miért vele? –gazdasági életbe való integráltság foka, –volt diákok elhelyezkedése ámogatási formák: –Szakképzési hozzájárulás –Eszköztámogatások –Gyakorlati hely biztosítása Meglévő (szokásos) támogatások A támogatás előnyei a támogató számára, ill. felelősség (controlling)
10
Lehetséges támogatók információs igényei II. Előnyök: –oktatási és kutatási előnyök –reklámérték –média-megjelenés
11
Lehetséges támogatók információs igényei III. A támogató (különös tekintettel az államra) felelőssége (controlling) –A kutatott téma szerepel-e pl. az MTA stratégiájában –Minden jelentés archiválódott-e –Minden eredmény reprodukálható-e –Minden hozzáférési jogosultság rendezett-e –Célcsoportok VIP-listája adott-e –Vélemények beépülésének módja adott-e –Ráfordítások benchmarkingja –A controlling szervezete mennyire átlátható (ÁSZ, polgár) –…
12
Technikai háttér Metaadabázisok, szabványok, rálátás, összehasonlítás IT-támogatás formái adott projekt esetén
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.