Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaJázmin Jónásné Megváltozta több, mint 10 éve
1
A független iskolák helyzete Európában Az ECNAIS 2011-es konferenciája alapján
2
ECNAIS European Council of National Associations of Independent Schools Független Iskolák Szövetségeinek Európai Tanácsa
3
KÜLDETÉS KÉPVISELI mindenfajta független oktatás érdekeit, amelyek alapelvei az Emberi Jogok Általános Nyilatkozata szelleméhez illeszkednek. KIFEJLESZT politikai álláspontokat, melyek a független szektor értékeit hirdetik, illetve elősegítik annak elfogadottságát és nemzeti kormányzati támogatottságát. MEGCÉLOZ véleményformálókat nemzetközi szinten: előzetesen egyeztetett program alapján, közös problémák mentén képviseli a független szektort az Európa Tanács, az Európai Parlament, az Európai Bizottság és egyéb nemzetközi szervezetek előtt. SEGÍTI a jelenlegi és potenciális tagokat erőfeszítéseikben, amelyek a demokratikus hozzáállás értékeit képviselik a sokszínű társadalomban.
4
FELADATOK Összehozni a független iskolák nemzeti szervezeteit az európai országokban. Segíteni tagjait az oktatási sokszínűség joga, valamint a szülői választási szabadság fontosságának megértetésében és elfogadtatásában, illetve képviselni a független iskolák létfontosságú szerepét a modern demokratikus társadalomban. Továbbvinni mindenfajta független oktatás érdekeit, amelyek alapelveikben illeszkednek az Emberi Jogok Általános Nyilatkozatának szelleméhez. Ha szükséges, képviselni a független szektort az Európa Tanács, az Európai Parlament, az Európai Bizottság és egyéb nemzetközi szer- vezetek előtt.
5
CÉLOK/1 Együttműködés elősegítése a független iskolák nemzeti szervezetei között Nemzeti szervezetek hálózataként való funkcionálás Információk és ötletek cseréjének lehetővé tétele Találkozók szervezése, melyeken a független iskolák európai dimenzióját erősítő új kezdeményezéseket tárgyalhatják meg a tagok Információ szolgáltatása az európai oktatásügy helyzetéről, illetve a különböző oktatási rendszerekről Az EU oktatási projektjei létrehozásának segítése Képzések szervezése tanárok és igazgatók számára Nemzetközi tanártovábbképző programokon való részvétel segítése, hirdetése …
6
CÉLOK/2 … Segítse a tanárok, diákok és egyéb oktatási szakemberek mobilitását és hálózatépítését Koordinálja a független iskolák nemzeti szintű szervezeteit Monitorozza a különböző európai országokban a független iskolákat érintő változó tendenciákat Monitorozza a különböző európai országokban a független iskolákat érintő politikai környezetet Megvitasson különböző oktatási megoldásokat Figyelemmel kövesse a parlamenti és kormányzati dokumentációt Támogasson EU-s oktatási szerveződéseket Előmozdítsa a sokszínűség jogát a nemzeti oktatási rendszerekben Fórumként szolgáljon, amely lehetővé teszi az oktatás szabadsága és a szülői választás fontosságának megértetését, illetve az ennek érdekében végzett közös munkát …
7
CÉLOK/3 … Felvilágosítsa a közvéleményt és az EU vonatkozó szervezeteit az oktatás és a szülői választás szabadsága fontosságáról Elősegítse a szülői választás jogának megértését Hirdesse a független iskolák életbevágó fontosságát a modern demokratikus társadalomban Képviselje mindenfajta független oktatási érdekeit, ahol az alapelvek illeszkednek az Emberi Jogok Általános Nyilatkozata szelleméhez Kapcsolati forrásként szolgáljon más európai országok számára (Nyugat-, Közép- és Kelet-Európai) Találkozási pontként szolgáljon más a független iskolák többi nemzeti szervezete számára, melynek alapelvei (oktatás és szülői választás szabadsága) megegyeznek a Szervezet alapelveivel. Egyetértés-alapú képviseletet biztosítson az Európa Tanács, az Európai Parlament és a többi EU hatóság előtt
8
Az ECNAIS tagszervezetei
9
Az ECNAIS tagországai Anglia Bulgária Csehország Dánia Finnország Franciaország Hollandia Izland Lengyelország Magyarország Németország Norvégia Olaszország Portugália Spanyolország Svédország Szlovákia
10
HELYZET 2011 Az oktatás változatossága Harc az életben maradásért, azaz a jövő építése
11
Az ECNAIS tagegyesületeinek legfontosabb kihívásai 2011-ben Melyek a legriasztóbb tények országában? - A gazdasági válság okozta krízissel kapcsolatos konzekvenciák kezelése. - Rugalmatlan tantervi változtatások, központi szabályozás. - Társadalmi érdektelenség a különleges szolgáltatásokat nyújtó iskolák iránt. Milyen lépéseket tettek új lehetőségek feltalálása felé? - Növelni befolyásunkat a parlamentben. - Szerepünk súlyának növelése az OKNT-ben, képviselőink meghívása iskolánkba. - Szülői egyesülések támogatása - Média jelenlét Erőfeszítéseiknek milyen eredményeit tudják felmutatni? - Nem megkerülhető a független iskolai szféra, bár támogatása csökkenthető, megvonható. - Az iskolák jelentős része nem küzd tanulóhiánnyal. - Még mindig VAGYUNK!
12
Struggle for Life vagy jövőépítés? Finanszírozás Politika Autonómia
13
Struggle for Life Országok közötti egyetértő megfelelések, közös vélemény: „A pénz kövesse a gyereket” (Avagy a hatékonyság felmutatása)
14
Struggle for Life/2 Poszt szocialista országok közötti különbségek és megfelelések Jobboldali kormányok Szövetségeseink?
15
Autonómia Bürokrácia – tantervi szabályozás Közszolgáltatás vagy üzlet? A civil társadalom figyelmének hiánya
16
JövőképJövőkép Önbecsülés Tudatos minőség és értéktartás Erős és kreatív lobbytevékenység Professzionális PR
17
Jövőkép/2 Szövetségesek megkeresése (pl. a tudomány szférájában) Innováció Szponzorok felkutatása Partnerek mozgósítása
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.