Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaPetra Ballané Megváltozta több, mint 10 éve
1
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc
2
Piac szegmentáció I. 108. lecke
4
Piac: a vállalat számára folyamatosan változó értékesítési lehetőséget jelent. Magában foglalja: A piaci szereplőket eladók vevők/fogyasztók és közöttük fennálló kapcsolatokat, működési elveket Piac fogalma, piaci szereplők
5
Szegmentum, szegmentálás fogalma Szegmentum: a piac egyedi sajátosságokat mutató csoportjai Szegmentálás: a piac megismerését célzó és azt homogén részekre osztó eljárás
6
A piacszegmentáció A piac megismerését célzó és azt homogén részekre osztó eljárás. Szegmentum: –A piac homogén csoportjai (piaci részek) A „JÓ” szegmentum: –Gazdaságos méretű –Mérhető jellemzőkkel leírható –Marketingeszközökkel elérhető –Hosszú távon stabil
7
Szegmentumok képzésének alapvető feltételei Mérhetőség Elérhetőség Kezelhetőség Időbeli stabilitás
8
A piac meghatározása Szegmentációs ismérvek meghatározása A szegmentumok kialakítása Elemzés A piacszegmentáció lépései
9
NEM KELL SZEGMENTÁLNI, HA: teljesen homogén a piac, túl kicsi a piac, néhány meghatározó vásárló uralja a piacot, egyedi terméket/szolgáltatást igényel a piac résztvevő.
10
A piacszegmentáció ismérvei Szegmentációs ismérvek: A) Alapváltozók Földrajzi Demográfiai Gazdasági Magatartási B) Leíró változók
11
Köszönöm a figyelmet!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.