Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Kereskedelem Szakmacsoport
AZ ÁRU Készült években a Marcali, Barcs, Kadarkút, Nagyatád Szakképzés Szervezési Társulás részére a TÁMOP / azonosítószámú projekt keretében
2
Áru minden, ami adásvétel tárgyává válik.
Kereskedelem Szakmacsoport Az áru fogalma Áru minden, ami adásvétel tárgyává válik. A kereskedelmi tevékenység lényege, feladata: az áruk cseréjének lebonyolítása.
3
Az áruk világának fejlődése
Kereskedelem Szakmacsoport Az áruk világának fejlődése Legfontosabb jellemzők: a termékek körének bővülése a tevékenység áruvá válása az ismeretek, adatok adásvételének megjelenése (szellemi munka fontossá válása)
4
Az áruk csoportosítása
Kereskedelem Szakmacsoport Az áruk csoportosítása Az áruk tárgyiasultsága szerint: termék, szolgáltatás, információ. A felhasználás célja szerint: fogyasztási cikkek, termelési eszközök.
5
Kereskedelem Szakmacsoport
A termék A termékek olyan áruk, amelyek tárgyi alakot öltenek. Pl.: élelmiszerek, ruházati cikkek, anyagok, gépek
6
Kereskedelem Szakmacsoport
Az információ Különleges áru, mert értékesítése után az eladója és a vevője egyaránt ismeri. Ezért sok esetben a vevő az információ kizárólagos használójává válik. A kereskedelem elsősorban a termékek adásvételével foglalkozik, de fő tevékenységének sikerességét fokozza, hogy szolgáltatást nyújt, vagy információkat ad az áruhoz.
7
Kereskedelem Szakmacsoport
A szolgáltatás A szolgáltatás eladásra szánt, a vevő számára hasznos cselekvés, tevékenység. Pl.: orvos, tanár, fodrász, kozmetikus, ablaktisztító. Itt maga a tevékenység elégíti ki az igényeket.
8
Kereskedelem Szakmacsoport
A fogyasztási cikkek A fogyasztási cikkek az emberek szükségleteinek kielégítésére szolgáló áruk. Az áruk jellege szerint: élelmiszerek, vegyi áruk, ruházati áruk, műszaki cikkek.
9
A fogyasztási cikkek Forgalmazásuk feltételei szerint:
Kereskedelem Szakmacsoport A fogyasztási cikkek Forgalmazásuk feltételei szerint: napi tömegcikkek: gyakran, nagy tömegben keresett áruk, melyek egyszer vagy néhányszor használhatók. (élelmiszerek, kozmetikai áruk, egészségügyi cikkek) tartós cikkek: a szokásos feltételek között számtalanszor használhatók. (ruházati áruk, műszaki- lakberendezési cikkek) luxustermékek: sajátos, különleges igényeket, kifinomult ízlés kielégítő márkás áruk. (bundák, ékszerek, illatszerek) ritkán keresett, nem keresett áruk: amelyekről a fogyasztó nem tud, vagy nem gondol a beszerzésére. (gyászruha)
10
Kereskedelem Szakmacsoport
A termelési eszközök A termelési eszközök a gazdálkodáshoz (termeléshez, értékesítéshez, szolgáltatáshoz) felhasznált áruk: alapanyagok alkatrészek félkész termékek segédanyagok befektetett eszközök: hosszú ideig használható, nagy értékű termelési eszközök. forgóeszközök
11
Az áruk forgalomképessége
Kereskedelem Szakmacsoport Az áruk forgalomképessége A fogyasztási cikkeknek a vevőt érdeklő legfontosabb jellemzői: a használhatósága és az ára. Az áru forgalomképessége: az arra való alkalmassága, hogy önmagát eladja. Összetevői: minőség megjelenési forma csomagolás védjegy ár
12
Kereskedelem Szakmacsoport
A minőség = a használat szempontjából lényeges (hasznos) tulajdonságok összessége. Minőségtanúsítás, tájékoztatás a minőségről: minőségi osztály feltüntetése használati, kezelési útmutatók műszaki leírások minőségi bizonyítvány CE jel megfelelőségi nyilatkozat márkanév származási hely szavatosság jótállás
13
A megjelenési forma és a csomagolás
Kereskedelem Szakmacsoport A megjelenési forma és a csomagolás Az eladhatóság fontos eszköze. Formaterv = design (dizájn) A csomagolás funkciói: áruvédelem figyelemfelkeltés tájékoztatás
14
A megjelenési forma és a csomagolás
Kereskedelem Szakmacsoport A megjelenési forma és a csomagolás
15
A megjelenési forma és a csomagolás
Kereskedelem Szakmacsoport A megjelenési forma és a csomagolás
16
A védjegy = jogi védelmet élvező megkülönböztető jelzés. Lehet:
Kereskedelem Szakmacsoport A védjegy = jogi védelmet élvező megkülönböztető jelzés. Lehet: cég neve áru fantázianeve ábra, jel ezek ötvözete
17
Az ár Nem mindig a legolcsóbb a legkeresettebb.
Kereskedelem Szakmacsoport Az ár Nem mindig a legolcsóbb a legkeresettebb. A termék ára akkor segíti az eladhatóságot, ha összhangban van a hasonló színvonalú termékek árával, a minőséggel.
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.