Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
RIVER INFORMATION SERVICES
- az AIS szerepe a hajózási balesetek szakmai vizsgálatában KBSZ SZAKMAI NAPOK - HAJÓZÁS Budapest, március 31. Barnácz István balesetvizsgáló
2
JOGSZABÁLYI HÁTTÉR RIS - River Information Services - harmonizált folyami információs szolgáltatások AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS 2005/44/EK IRÁNYELVE (2005. szeptember 7.) a közösségi belvízi közlekedésre vonatkozó harmonizált folyami információs szolgáltatásokról (RIS) A Bizottság 414/2007/EK rendelete (2007. március 13.) a közösségi belvízi közlekedésre vonatkozó harmonizált folyami információs szolgáltatásokról (RIS) szóló 2005/44/EK európai parlamenti és tanácsi irányelv 5. cikkében meghatározott, a folyami információs szolgáltatások (RIS) tervezésére, megvalósítására és működtetésére vonatkozó műszaki iránymutatásokról A Bizottság 164/2010/EU rendelete (2010. január 25.) a közösségi belvízi közlekedésre vonatkozó harmonizált folyami információs szolgáltatásokról (RIS) szóló 2005/44/EK európai parlamenti és tanácsi irányelv 5. cikkében meghatározott elektronikus hajózási adatszolgáltatás műszaki előírásairól
3
JOGSZABÁLYI HÁTTÉR 2000. évi XLII. Törvény a víziközlekedésről.
219/2007. (VIII. 15.) Korm. Rendelet a folyami információs szolgáltatásokról. 39/2003. (VI. 13.) GKM rendelet a vízi közlekedés rendjéről. 105/Du/2008. számú Hajósoknak Szóló Hirdetmény Automatikus Hajóazonosító Készülék (AIS transponder) használata Magyarországon. 012/TAJ/2009. számú Hajósoknak Szóló Tájékoztató A Hajósoknak Szóló Hirdetmény RIS szerveren való megjelenéséről. 014/TAJ/2009. számú Hajósoknak Szóló Tájékoztató A Duna Magyarországi szakaszán tartózkodó nagyhajókon a meglévő AIS készülékek üzemben tartásáról.
4
JOGSZABÁLYI HÁTTÉR Schváb Zoltán, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedési helyettes államtitkára a RISING Hajózási Szakmai Fórumon december 7-én bejelentette, hogy a szaktárca a tervek szerint 2011 nyarától ún. AIS (automatikus azonosító rendszer) működtetési és használati kötelezettséget vezet be a nagyhajókra. Az államtitkár hangsúlyozta, hogy a megbízható online tájékoztatás alapvető igény a korszerű közlekedésben és logisztikában. A Folyami Információs Szolgáltatások bevezetése fokozza a hajózás biztonságát és növeli versenyképességét. Fontosnak tartja, hogy a rendszer adatszolgáltatáson túli, egyéb funkciói a vízi szállítás hatékonyságát és tervezhetőségét javítsák.
5
014/TAJ/2009. számú Hajósoknak Szóló Tájékoztató előírja:
JOGSZABÁLYI HÁTTÉR 014/TAJ/2009. számú Hajósoknak Szóló Tájékoztató előírja: A Duna Magyarországi szakaszán tartózkodó nagyhajókon a meglévő AIS készüléket folyamatosan üzemben kell tartani.
6
AIS KÉSZÜLÉKKEL MENETBEN
2009. november 20-tól legalább a következő adatokat kell sugározni: felhasználó azonosító (MMSI szám) hajó neve hajó hívójele hajó típusa európai hajószám (ENI) amennyiben rendelkezik hajó, illetve kötelék teljes hossza (dm) hajó, illetve kötelék teljes szélessége (dm) az aktuális legnagyobb statikus merülés (dm) a kötelék típusa a kék kúpok/fények megléte pozíció (WGS 84) a mederhez viszonyított sebesség SOG a mederhez viszonyított útirány COG a pozíció pontossága (GNSS/DGNSS) az elektronikus hajó-helyzetmegállapító készülék aktuális ideje (aktuális dátum és idő) a navigációs állapot
7
AIS KÉSZÜLÉKKEL MENETBEN
2009. november 20-tól legalább a következő adatokat kell sugározni: A hajó vezetőjének az alábbi adatok változását haladéktalanul módosítania kell a készülékben: a hajó illetve kötelék teljes hossza (dm) a hajó illetve kötelék teljes szélessége (dm) az aktuális legnagyobb merülés (dm) a kötelék típusa a kék kúpok/fények megléte és a navigációs állapot A fenti adatokat nem kell sugározni, ha a hajó illetve kötelék kijelölt veszteglőhelyen vagy kikötőben tartózkodik Az adatok valódiságáért a hajó vezetője felelős.
8
RIS AKTUALITÁSA, HOZZÁFÉRHETŐSÉGE
9
RIS AKTUALITÁSA, INFORMÁCIÓ TARTALMA
10
RIS AKTUALITÁSA, INFORMÁCIÓ TARTALMA
11
RIS AKTUALITÁSA, INFORMÁCIÓ TARTALMA
12
RIS AKTUALITÁSA, INFORMÁCIÓ TARTALMA
13
RIS AKTUALITÁSA, INFORMÁCIÓ TARTALMA
14
RIS AKTUALITÁSA, INFORMÁCIÓ TARTALMA
15
RIS AKTUALITÁSA, INFORMÁCIÓ TARTALMA
16
HAJÓZÁSI BALESET VIZSGÁLATA
Mercur január óra A toló ms. tolatmányában 9 db terhelt bárkával, hegymeneti irányban közlekedve a Duna 1560,5 fkm-nél a dunaföldvári hídnak ütközött. Az ütközés következtében a kötelék csatolókötélzete szétszakadt, a szállított bárkák szétszóródtak, majd tovább sodródtak. Az ütközés során a híd, illetve több úszólétesítmény megsérült. A sérülések következtében több bárka lékesedett. A sodród bárkák egy része a keresztkövezéseken és zátonyokon felakadt. A egyik sérült bárka a Duna 1551, 8 fkm-nél a bal partban elsüllyedt. A baleset és a mentés idejére teljes, majd azt követően részleges hajózási zárlat került elrendelésre.
17
HAJÓZÁSI BALESET VIZSGÁLATA
18
HAJÓ HALADÁSI IRÁNYÁNAK MEGÁLLAPÍTÁSA
19
HAJÓ HALADÁSI IRÁNYÁNAK MEGÁLLAPÍTÁSA
20
HAJÓ HALADÁSI IRÁNYÁNAK MEGÁLLAPÍTÁSA
21
HAJÓ HALADÁSI IRÁNYÁNAK MEGÁLLAPÍTÁSA
22
HAJÓ SEBESSÉGÉNEK MEGÁLLAPÍTÁSA
23
HAJÓ SEBESSÉGÉNEK MEGÁLLAPÍTÁSA
induló érkező össz út idő sebes- ség nap óra km 21. 20.00 495 24. 15.30 859 364 67,5 5,4 12.24-én15.30-tól 25-én ig 9 km nincs vezetve 25. 07.00 868 20.30 932 64 13,5 4,7 25-én tól 27-én ig 25 km nincs vezetve 27. 11.00 957 28. 01.30 1060 103 14,5 7,1 29. 12.00 1252 192 29 6,6 18.30 1259 31. 1424 165 31 5,3 03.30 07.50 1447 23 4,33 18.00 1478 6 5,1 01. 09.00 23.00 1542 14 4,5 02. 06.00 10.00 1561,5 19 4 4,75
24
HAJÓPARANCSNOK ELMONDÁSÁNAK ELLENŐRZÉSE
25
HAJÓZÁSI BALESET BEKÖVETKEZÉSE
26
A RIS ALKALMAZÁSA A HAJÓZÁSI BALESETEK VIZSGÁLATÁBAN
27
A RIS ALKALMAZÁSA A HAJÓZÁSI BALESETEK VIZSGÁLATÁBAN
28
A RIS ALKALMAZÁSA A HAJÓZÁSI BALESETEK VIZSGÁLATÁBAN
29
KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.