Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaRenáta Oroszné Megváltozta több, mint 10 éve
1
Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete GÉMOSZ KONFERENCIA 2009. május 21.
2
A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete tagvállalatainak új gépjármű értékesítése
3
3 Személygépkocsik értékesítési darabszámának alakulása, kategóriák szerint, 2007-2008-2009. I. negyedévében
4
4 Kis-haszonjárművek értékesítési darabszámának alakulása, kategóriák szerint, 2007-2008-2009. I. negyedévében
5
5 Nagy-haszonjárművek értékesítési darabszámának alakulása, kategóriák szerint, 2007-2008-2009. I. negyedévében
6
A világ autókereskedelmének alakulása Jellemző adatok a személyautó értékesítés számaiból Ország2008. tény (ezer db) 2009. előrejelzés (ezer db) % USA12 224010 49185,7 Nyugat-Európa13 56611 96388,2 ebből: Portugália20719594,2 Svájc28427496,5 Görögország27124188,9 Magyarország (MGE)15910062,8 Magyarország (MGE módosított) ÁFA emelés előtt 1599056,6
7
A többes válság Magyarországon Korábban felhalmozódott problémák Finanszírozási légkör változás Nemzetközi válság szerepe Média „hozzájárulása” Bizalmi oldal Humán erőforrás, management
8
A válság okai Magyarországon (1) Korábbi jelenségek felerősödése (mindenáron eladni, kihelyezni) Értékesítési árrések Finanszírozók termékei, feltételei Deviza alapú készletek Finanszírozói környezet változása (sok rossz hitel) PSZÁF SREP Kockázatkezelés Ágazat besorolása Kivonuló finanszírozók Nemzetközi válság hatása Forint árfolyam gyengülése Megszorítások Kapcsolódó ágazatok visszaesése Kivárás Ország kockázati besorolás Dráguló, nehezülő hitelezés
9
A válság okai Magyarországon (2) Bizalmi válság Nemzetközi pénzintézetek kontra autós szakma Dráguló hitelek Diszpreferált, kiemelt kockázatú ágazat Finanszírozók kontra ügyfelek Veszteségek Gyanakvás, óvatosság, elutasítás Magasabb kamatok Média szerepe Saját szerep Szakmai szervezetek kommunikációja
10
A kiút lehetőségei (1) Bizalom erősítése Tevékenységgel Átláthatóság Költségtakarékosság (fix költségek, készletek) Eredményre törekvés Szolgáltatás színvonala Ügyfélszűrés Kommunikációval Egységesség >>>> Autós Nagykoalíció Szövetség Átgondoltság Összefogás Garancia, fedezet Finanszírozók felé
11
A kiút lehetőségei (2) Humán erőforrás Kihasználtság Forgalomhoz igazítás Feladat összevonás Motiváció Eredményhez kötött Szigorú, napi ellenőrzés, számonkérés, feladatkiadás Oktatás Kommunikációs képesség fejlesztés Szolgáltatás központúság Tervezés Részetes üzleti és cashflow terv Gyakori összehasonlítás, kiigazítás Következtetések levonása, intézkedés
12
A kiút lehetőségei (3) Gazdálkodás Marketing reakciók Felesleges kiadások kerülése, módszerek felmérése Direkt eszközök Készletezés Készletszintek, csere és tesztautó volumen Készletezés deviza mix Ügyfelek kezelése Árengedmények Beárazott készlet kamatok Szolgáltatás szakmai színvonala Szolgáltatás hangulati színvonala
13
A hitelgarancia termék (1) Elképzelés MGE – GÉMOSZ – HGZrt Önkéntes alapon, de nem mindenkinek A finanszírozó számára autós szakmai támogatás és referencia Átláthatóan működő kereskedések részére Cél A finanszírozói készség és bizalom helyreállítása A működés biztonságának megalapozása A folyamatok gyorsítása A működőképes kereskedések jövőjének biztosítása
14
A hitelgarancia termék (2) Eszköz: Hitelgarancia előbírálat Szakmai alapú előkészítés Anyag összeállítás Előbírálat Finanszírozó megkeresése Működés auditálása
15
A hitelgarancia termék (3) Szakmai alapú előkészítés Működés felmérése Dokumentáció összeállítása Kérelem támogatása Kérelem beadása Előbírálat kommunikálása Időközi működési audit
16
A hitelgarancia termék (4) Pénzügyi szempontok A finanszírozóhoz a garancia előelbírálás eredménye ismeretében lehet fordulni A feltételek tiszták, a várható eredmény kiszámítható Igénybevétel Hitelkiváltás Beruházás Készlet Működés Fedezet
17
A hitelgarancia termék (5) Költségei Előbírálati díj(HGZrt) Hitelgarancia díj(HGZrt) Ügyintézési és auditálási díj(megbízott) Sikerdíj(nincs)
18
Összefoglalva Bizalomépítés Humán erőforrás fejlesztés Üzleti tervezés Átlátható működés Direkt marketing Szakmai összefogás >>>> Autós Nagykoalíció Szövetség Következetes kommunikáció
19
Autós Nagykoalíció Szövetség A teljes szakmai vertikum együttműködése a közös előnyök mentén A közös tagságból eredő információ csere és bizalom építés A szakma súlyának megfelelő képviselet Kormányzat felé Hatóságok felé Sajtó felé Jogi, szakmai, gazdasági, pénzügyi, kommunikációs terület Nyitott Szövetség Önköltséges működés Tagjai megtartják önállóságukat
20
Köszönöm a figyelmet
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.