Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Stautz János, Clarity Consulting Kft.
Az ASSET-Road közlekedésautomatizálási és közlekedésbiztonsági projekt áttekintése Stautz János, Clarity Consulting Kft.
2
Az ASSET-Road projekt alapadatai
2006: koncepció kialakítása, korábbi projekteken alapulva (FAIR, Top Trial, etc.) : ajánlat leadása és tárgyalások az Európai Bizottsággal A projekt időtartama: – Költségvetés: €, támogatás összege: € A konzorciumot 19 partner alkotja (7 egyetem, 3 kutatóintézet, 1 ipari cég, 7 KKV és 1 államigazgatási szerv) Résztvevő országok: D, FI, S, I, F, IRL, GB, A, H, IND, EAT Magyarországi partner: Clarity Consulting Kft.
3
Az ASSET-Road konzorcium
Szervezet Ország PTV Planung Transport Verkehr AG D VTT Valtion Teknillinen Tutkimuskeskus (Technical Research Centre of Finland) FI Statens Vägoch Transportforsknings-institut S Università di Modena e Reggio Emilia I Université de Technologie de Belfort-Montbéliard Universität Stuttgart University College Dublin, National University of Ireland, Dublin IE Gottfried Wilhelm Leibniz Universität Hannover University of Nottingham UK Technical University "Gheorghe Asachi" of Iasi RO Bayrisches Innenministerium - Polizeipräsidium Oberbayern Verkehrspolizei-direktion Rosenheim (Betrieb der Anlage) ROC Bernard GmbH A Kria s.r.l. Manfred Hügel - Selektions- und Verfahrenstechnik Emtele Oy Clarity Consulting Kft. H ADC - Afrideut Consult Limited TZ National Institute of Transport MTEL-KTEI Teleinfra Company Private. Ltd. IN
4
Clarity Consulting ismertetése, szerepe az ASSET-Road projektben
2001-ben alakult magyar tulajdonú, üzleti és informatikai tanácsadásra szakosodott vállalkozás, 60 fő Éves árbevétel: 1,2 milliárd forint Banki, pénzügyi szektor 80%; telekommunikáció; államigazgatás EU projektek aránya: kevesebb, mint 1% ASSET-Road: Felkérés egy korábbi sikertelen projekt kapcsán Clarity Consulting szerepe: Hazai információk összegyűjtése (helyzetkép, felmérések, interjúk) Hazai szakemberek tájékoztatása Kapcsolódási pontok és kooperációs lehetőségek felmérése
5
Az ASSET-Road projekt célkitűzése
Holisztikus, integrált és hatékony közlekedésbiztonsági rendszer kialakítása amely magában foglalja: a járművezetők támogatását és ellenőrzését az infrastruktúra védelmét és életciklusának optimalizálását a hatékony és biztonságos közúti közlekedést Eszközök: moduláris elemekből épül fel innovatív és meglevő technológiák integrálása fontosabb folyamatok automatizálása járművezetők, infrastruktúra és útüzemeltetés közötti kooperáció javítása
6
Az ASSET-Road projekt felépítése
7
WP0: Projektmenedzsment és koordináció
Adminisztrációs koordináció: a partnerek és az EB között, jelentések és leszállítandó termékek beadása Technikai koordináció: a projektfeladatok koordinálása és ellenőrzése, célok követése, jelentések és leszállítandó termékek tartalmi ellenőrzése Minőségbiztosítás: eredmények, fejlesztések és leszállítandó termékek belső ellenőrzése tartalmi és formai szempontok alapján Pénzügyi ellenőrzés: EB pénzügyi hozzájárulásának elosztása, projekt kontrolling, pénzügyi jelentések összegyűjtése, ellenőrzése és benyújtása az EB-nek
8
WP1, WP2
9
WP1-Holisztikus közlekedésbiztonság és követelmények:
Cél: Elméleti alapvetés „Az egész több a részek összességénél” Integrált holisztikus közlekedésbiztonsági elmélet kidolgozása Felhasználói igények felmérése Automatizálható közlekedési szabályok azonosítása A biztonságosabb és intelligens közlekedés igényeit támogató technológiák és architektúrák követelményeinek meghatározása
10
WP2-Kulcstechnológiák fejlesztése
Cél: Közlekedésbiztonság javítása Közlekedés hatékonyságának fokozása Infrastruktúra védelme Innovatív kulcstechnológiák kifejlesztése és gyakorlati alkalmazásokba való integrálásuk: Hőkamera: fék, gumiabroncs, csapágyak állapota Mozgó súly mérése (Weight-in-Motion): kerékterhelés, kerék/út felület, keréknyomás, egy/két kerék felismerés, tengelytáv, tengelyelrendezés, összsúly Rádiófrekvenciás járműazonosítás (RFID) Videokamerás rendszámfelismerő rendszerek Járművek nyomon követése (Tracking and tracing) Környezeti adatok Szenzorok fúziója és biztonságos kommunikációjuk
11
WP2
12
WP3, WP4, WP5
13
WP3-Járművezetők viselkedésének javítása
Cél: Előírások betartása, információk biztosítása Járművezetők ismereteit felmérő tanulmányok Európai közlekedési szabályrendszerek adatbázisának kialakítása A baleseteket előidéző kritikus vezetési és forgalmi szituációk analizálása Járművezetőt támogató Ember–Jármű Interfész (HMI) kifejlesztése, aktuális szabályrendszerek és kihágások ismertetése Szimulátoros tanulmányok a HMI rendszerek hatásának felmérésére
14
WP4-Biztonságos és fenntartható infrastruktúra
Cél: Útburkolat és felépítmények védelme, a fenntartási és javítási költségek minimalizálása Holisztikus megközelítés: szenzoros technológia és szimulációs-modellező algoritmusok együttes használata a pontosabb állapoteredmények érdekében Terhelésérzékenységi szoftver a járművek súlyának és gumiabroncsának függvényében Térbeli megismételhetőség modell (Spatial Repeatibility Model), WIM segítségével ellenőrizve A forgalmi terheléstől függő útburkolat elhasználódási mechanikus-tapasztalati modell új generációjának kialakítása Alacsony költségű útburkolat-állapotot nyomonkövető rendszer kialakítása és tesztelése, beépített elektronika és adatfeldolgozó egységek segítségével A következő felújításig hátralevő időt előrejelző szoftver A felújítandó útburkolat helyben történő újrafelhasználása
15
WP5-Kibernetikus közlekedés/forgalom
Cél: Hatékonyabb forgalomirányítás és közlekedés Dinamikus interakciók a forgalomirányítás és a speciális járművek között Beépített helyzetalapú szolgáltatások, a szolgáltatások koordinálásához (mentők, hókotrók) Forgalomkorlátozás a kritikus területeken belül, geomonitoring GNSS és wireless technológiával A forgalmat reprezentáló, a tehergépjárműveket magában foglaló új megközelítések kivizsgálása
16
WP6, WP7
17
WP6: Tesztpálya-szakaszok kiépítése és működtetése
A négy tesztpálya megtervezése, fejlesztése, üzembe helyezése és működtetése, valamint az eredmények kiértékelése, az útüzemeltető cégekkel és a rendőrséggel együttműködve A projekt fejlesztéseinek gazdasági hatásainak felmérése Németországban integrált közlekedésbiztonsági állomás: WIM, hőkép, szekvenciális sebesség, követési távolság, rendszámfelismerő rendszerek, nyomonkövetés Finnországban hordozható közlekedésbiztonsági berendezések: WIM, PDA, útkondíciók Ausztriában WIM és útburkolat állapot mérések: WIM, útállapot monitorozás Franciaországban GNNS alapú közlekedésbiztonsági alkalmazások
18
WP7: Nemzetközi kooperáció, disszemináció
Tervezett szakmai konferencia Magyarországon Tesztautópálya látogatási lehetőség Kapcsolatépítés Szakmai és kutatási kooperációs lehetőségek Más EU projektekkel való koordináció Nemzetközi kooperáció Tanzániával és Indiával A projekt eredményeinek disszeminációja: Weboldalak és publikációk Workshopok és konferenciák Felhasználói csoportok és fórumok
19
Kérdések…
20
Köszönöm a figyelmet.
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.