Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaEmil Papp Megváltozta több, mint 10 éve
1
1 Megmondják az arcodba (ha jól csinálod) djuice kutatások
2
2 Miért nehéz a 15-25 éves korcsoport? Mert nem is egy csoport: 18-19 alattiak: kialakuló személyiség, szülői függés egyre több saját döntés útkeresés 18-19+ önmegvalósítás élet-stratégiák függetlenség kezdete
3
3 Hogy lehet mégis? igyekszünk megismerni és megérteni: a mindennapjaikat a vágyaikat a félelmeiket folyamatosan igyekszünk kapcsolatban lenni bevonjuk őket minél több döntésbe teret adunk az ötleteknek – open source bevonás bizalom nagyobb őszinteség
4
4 djuice kutatási célok Társadalmi témák: tanulás, olvasás életmód, szórakozás, kommunikáció önmegvalósítás: életstratégiák önkifejezés Üzleti témák Brand health: ismertség, image, vonzerő Kommunikáció: elő és utótesztek A termékfejlesztés támogatása Készülék portfólió – döntéstámogatás Értékesítési hálózat – minőségellenőrzés Stratégiai tervezés támogatása Taktikai, ad-hoc kutatási célok
5
5 Tesztpanel
6
6 djuice tesztpanel Alapok Fiatalok (15-25): 100 fő folyamatosan aktív paneltag (teljes: 226 fő) Szülő: 20 fő Lefedettség: Budapest és környéke Pécs és környéke Szeged és környéke Miskolc és környéke Győr és környéke Hogy működik? havonta 12 beszélgetés / találkozó fókuszcsoportok, struktúrált beszélgetések kb. havonta találkozunk év végéig 50%-os frissítés / újratoborzás szervező: X moderálás és elemzés: Szolgáltató
7
7 djuice tesztpanel Csoportok Image builder - márka image Ezermester – vegyes kutatási témák Insight csapat – ötletek & design Technikusok - készüléktesztelők Szülők – árak, márkakép Demográfia & egyebek 15-25 évesek szülők: 35-55 évesek 50% városi, 50% kisebb település 50% fiú, 50% lány trendi & tudatos (attitűd szegmensek) aktív netezők
8
8 Brand tracking heti gyakoriságú adatfelvétel (tracking) N=200 / hét, N=7.800 egész évben 15-25 évesek online panel (NRC: netpanel.hu) Célok brand health kommunikáció kutatás társadalmi témák taktikai célok (ad-hoc)
9
9 Célok (indulás előtt) a fiatalok márkája (telco) újító érdekes, színes egyedi, eredeti merész van véleménye Image eredmények (Új Márka a legjobb ebben) a fiatalok márkája újító érdekes, színes egyedi, eredeti merész van véleménye Image - Relatív profil
10
10 Következő készülék típusa budapestiek 15-19 évesek budapestiek 15-19 évesek
11
Új Márka teória kutatás kérdések és előzetes adatok
12
12 Új Márka teória kutatás Az Ú. M. szeretné jobban megismerni és megérteni a fiatalok mindennapjait, problémáit, aggályait, gondjait. Ehhez kétféle, kvalitatív és kvantitatív módszerrel készít kutatásokat. A felmérések elkezdődtek, ebből mutatunk be most néhány gondolatébresztő adatot – a teljesség igénye nélkül. Szeretnénk, ha a média képviselői is csatlakoznának az U26 teória kutatási programhoz, és feltennék az őket foglalkoztató kérdéseket. A kérdéseket összegezzük, és ezekkel kiegészítjük a kutatási programunkat. Minden résztvevővel konzultálunk a kérdésekről, és a felmért eredményekről. Rendszeresen szeretnénk tájékoztatni a médiát a program futásáról, az aktuális eredményekről.
13
Sport, mozgás (gondolatébresztő adatok)
14
14 Sport, mozgás Mennyit sportolnak? Mit sportolnak? Miért sportolnak? Miért nem sportolnak? Mi a sport jelentése? Mit ad hozzá a személyiséghez? Drága ma sportolni? Mozgás = sport? Vágynak a több mozgásra?
15
15 djuice: az első 4 hónap Sportolás gyakorisága djuice kutatási eredmények 2010. Kérdés: Milyen gyakran sportolsz? Bázis: 15-25 évesek, 1000 fő
16
16 djuice: az első 4 hónap Sportolás oka djuice kutatási eredmények 2010. Kérdés: Miért sportolsz? (több válasz megjelölése lehetséges) Bázis: akik sportolnak rendszeresen vagy alkalmanként, 792 fő
17
17 djuice: az első 4 hónap Rendszeresen vagy alkalmanként végzett sport djuice kutatási eredmények 2010. Kérdés: Mit sportolsz? (több válasz megjelölése lehetséges) Bázis: akik sportolnak rendszeresen vagy alkalmanként, 792 fő
18
Tanulás – munka (gondolatébresztő adatok)
19
19 Tanulás - munka Miért tanulnak? Miért nem tanulnak? Mi a tanulás pozíciója a fejükben? Hogyan választanak iskolát? Lehet-e módosítani egy rossz döntést? Mennyit ér a papír, amit kapnak? Külföldi munka – érvényesülés? Külföldi tanulás: szellemi gyarapodás vagy élvezet?
20
20 djuice: az első 4 hónap Munkahely találás időbeli hossza djuice kutatási eredmények 2010. Kérdés: Mit gondolsz, mennyi időbe fog telni, hogy a diploma után munkát találj? Bázis: egyetemisták, főiskolások, 290 fő
21
21 djuice: az első 4 hónap Most is úgy gondolod, hogy a megfelelő felsőoktatási intézményt választottad? djuice kutatási eredmények 2010. Kérdés: Most is úgy gondolod, hogy a megfelelő felsőoktatási intézményt választottad? Bázis: egyetemisták, főiskolások, 290 fő
22
22 djuice: az első 4 hónap Tanulás külföldön djuice kutatási eredmények 2010. Kérdés: Ha lenne lehetőséged rá, tanulnál külföldön? Bázis: 15-25 évesek, 1000 fő
23
23 djuice: az első 4 hónap Munkavállalás külföldön djuice kutatási eredmények 2010. Kérdés: Ha lenne lehetőséged rá, dolgoznál külföldön? Bázis: 15-25 évesek, 1000 fő
24
Stílus – külső (gondolatébresztő adatok)
25
25 djuice: az első 4 hónap A fiatal lányok... djuice kutatási eredmények 2010. Kérdés: Az alábbi állítások mennyire jellemzőek a mai fiatal lányokra? Bázis: 15-25 évesek, 1000 fő szeretnének vékonyak lenni betegesen soványak sokat tesznek azért, hogy vékonyak legyenek elfogadják a testüket olyannak, amilyen Értékelés 1-10-ig, ahol az 1-es jelentése, hogy totál nem igaz, a 10-esé, hogy nagyon igaz. 8,7 5,7 6,7 3,1
26
26 djuice: az első 4 hónap Súlyproblémák djuice kutatási eredmények 2010. 46 % tartja magát túlsúlyosnak 11% azért is dohányzik, mert ‘addig legalább nem eszik’ A legalább alkalmanként bicikliző fiatalok 63 százaléka azért is pattan a nyeregbe, mert ‘legalább addig is mozog’
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.