Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaCsilla Kocsisné Megváltozta több, mint 10 éve
1
Az iskolai egészségfejlesztési normatíva terve A Népegészségügyi Tárcaközi Bizottság 2003. május 22-i és november 11-i határozata értelmében Dr. Somhegyi Annamária ESZCSM Népegészségügyi Főosztály
2
Johan Béla Nemzeti Program •1066/2001 (VI.10.) kormányhatározat: –ENNP népegészségügyi program elfogadása, Népegészségügyi Tárcaközi Bizottság létrehozása •ez a tárcák együttműködésének szerve •46/2003 (IV.7.) országgyűlési határozat: –Johan Béla Nemzeti Program elfogadása •a kormány beszámolási kötelezettsége
3
Egészségfejlesztési normatíva szakmai tartalma •Egészséges táplálkozás az iskolában (étterem, büfé), az OÉTI ajánlásai szerint •Minden gyereknek minden nap egészségfejlesztő testmozgás, megadott szakmai kritériumok teljesülésével •Személyiségfejlesztés a gyermekek és pedagógusok részére, a lelki egészséget középpontba helyező szervezetfejlesztéssel •Egészségfejlesztési tantárgy (vagy modulszerű tantárgy) oktatása
4
Felkészülési tanév feladatai I. •Személyiségfejlesztés feladatainak elvégzéséhez: új, 80 + 40 órás tanfolyam: - a lelki egészséget középpontba helyező szervezetfejlesztés (állapotfelmérés, szerv. fejl. megkezdése) - személyközpontú pedagógiai módszerek gyakorlása - nehezen kezelhető gyerekek (és családjuk) iskolába illesztése - a művészetek, játékok személyiségfejlesztő hatékonyságú alkalmazása (rajz, zene, tánc, népi rítus és játék)
5
Felkészülési tanév feladatai II. •Egészségfejlesztés tantárgy vagy modulszerű tantárgy oktatásához: –ha van egészségtantanár, vagy eg.fejl., népeü, ment.hig., szupervizor szakirányú szakot végzett pedagógus, akkor ő oktathatja; –ha ilyen nincs: –már létező, akkreditált továbbképző programok valamelyikének elvégzése (egy tanító, egy tanár)
6
Felkészülési tanév feladatai II. •MAP legalább egy pedagógus számára •Testnevelési feladatokhoz: –tanítók továbbképző programja (SEB TETI) –biomechanikailag helyes testtartás kialakítását és fenntartását szolgáló mozgásanyag elsajátítása (ún. „4 órás” minden testnevelést tanító pedagógusnak, ún. „4+62 órás” iskolánként 1 testnevelőnek) (SEB TETI)
7
Megvalósítás módja: •Szakmai ellenőrzés elengedhetetlen •Mutatók megadása, az ellenőrző szakemberek meghatározása és bevonása •A tanév rendjéről szóló rendeletben előírt módon történő végrehajtás
8
Megvalósítás módja: •Ellenőrző szakemberek: –OKÉV vagy kistérségi szakmai ellenőrzés –Mentálhigiénikus, egészségfejlesztő vagy egészségnevelő szakemberek –ÁNTSZ élelmezés-egészségügyi munkatársai –ÁNTSZ egészségvédelmi hálózata –iskolaegészségügyi szolgálat
9
Megvalósítás módja: •A szakmai ellenőrzés érdekében az ellenőrző szervezeteknek egységes szempontok, sz. e. képzés •A szakmai minőséget biztosító ellenőrzés mellett eredmény-mutatók alkalmazása: –HBSC vizsgálat az iskola tanulóin –Parsons-féle önértékelés
10
Megvalósítás módja: •Az egész tantestületnek feladatot jelent •A szülőket be kell vonniuk, így a hatás megsokszorozódik
11
Megvalósítás módja: •Fokozatos elterjesztés –modellprogramkénti elindítás 4 kistérségben (Miskolc, Makó, Marcali, Veresegyháza) –ezt követően költségvetésben finanszírozott módon további fokozatos bővülés, míg végül minden iskola igénybe veheti - minden gyermeknek hozzá kell jutnia
12
Megvalósítás módja: •Az iskolaegészségügy megfelelő működése alapvetően szükséges •DE NEM AZ EGÉSZSÉGFEJLESZTÉSI NORMATÍVA FINANSZÍROZZA
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.