Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az M2 stratégiai szerepe a Közmédiában

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Az M2 stratégiai szerepe a Közmédiában"— Előadás másolata:

1

2 Az M2 stratégiai szerepe a Közmédiában
M2 a gyerek- és családi csatorna A csatorna újrapozícionálásával a Közmédia sikeres lépést tett arra, hogy a fiatalabb generációk számára is szolgáltasson a közszolgálati televízióktól elvárt színvonalú tartalmakat A közszolgálati csatornák közönsége Európa-szerte egyre idősödik, így minden köztelevízió számára komoly erőfeszítést jelent, hogy a kereskedelmi televíziókkal szemben a gyerekek és fiatal felnőttek körében is versenyképes maradhasson. Az M2 stratégiája két irányú: napközben (6-20h) a 12 év alatti gyerekek, este pedig a fiatal értelmiségieknek, kisgyermekes családok felnőtt tagjainak kínál műsorokat, úgy, hogy színvonalában és tartalmában beleilleszkedik ugyan a mai kor elvárásaiba, de erőszakmentes értékrendjével, a hagyományok és az újdonságok ötvözésével egyedülálló szórakozási alternatívát teremt mindkét korosztály számára. A tavaly decemberi indulást követően az M2 hamar elnyerte mind a gyereknézők, mind pedig szüleik tetszését, sőt – a gyerekcsatornák között egyedüliként – gyerekműsorai az 50 évnél idősebbek körében is nagy népszerűségnek örvendenek. Az M2 elért közönsége az indulás óta folyamatosan nőtt, augusztusra már meghaladta a napi 24%-ot a 4-12 évesek körében. Ez naponta kb. 210 ezer gyereknézőt jelentett a nyár utolsó hónapjában, amivel ekkor az M2 a legnagyobb napi elérésű gyerekcsatorna lett.

3 Az M2 stratégiai szerepe a Közmédiában
Nézettség A nyári iskolai szünetben a csatorna közönségaránya a 4-12 éveseknél a megelőző időszak 7,8%-os eredményéről 11,7%- ra nőtt, amivel a gyerekeknek szóló csatornák körében a legnagyobb mértékű emelkedést könyvelhette el. A évesek körében az M2 közönségaránya ugyanebben az időszakban a gyerekműsor sávban is 3,1% volt, a legmagasabb az összes gyerekcsatornáé között. A csatorna nézői részesedése a gyerekek szempontjából kiemeltnek tekinthető reggel 6 és 10 óra közötti időszakban a legmagasabb: a szünidőben ebben a sávban 15,8%-kal az M2 a legnézettebb csatorna volt a saját célcsoportjában. Ami az M2 esti műsorkínálatát illeti, a közmédia többi kisebb tévécsatornájához hasonlóan az M2 részesedése is növekedett július-augusztusban az első félévhez képest: a teljes népesség körében 26%-os, a éveseknél pedig 44%-os volt az emelkedés. A 20 órától hajnali 2-ig tartó idősáv közönségaránya így a nyári időszakban a teljes népesség körében 2,4% lett, míg a éveseknél 2,3%, ami a éves korosztályban a 7. legjobb eredmény az összes csatorna rangsorában. A csatorna nézői profiljából kiemelkednek az aktív felsőfokú végzettségűek, akiknél az M2 részesedése a nyár utolsó két hónapjában a 20 óra utáni idősávban 3,7% volt.

4 Az M2 stratégiai szerepe a Közmédiában
A broadcaston túl Speciális médiatartalmak A Z-generáció tagjai (a "digitális bennszülöttek"), elsősorban a közösségi médiumok (Facebook, Youtube, Twitter stb) révén ma már nem elsődlegesen tartalomfogyasztók, hanem intenzíven és önállóan kommunikálnak, véleményük van, és ezt az online fórumokon lelkesen artikulálják. Tartalomgyártókká válnak egy olyan arénában, ahol a semmilyen értékalapú támogatást, vagy visszajelzést nem kapnak. Most először történik meg az, hogy a fiatalok úgy szocializálódnak a kommunikációs világban, hogy az előttük járó generációktól lényegében nem kapnak segítséget. Az iskola, a szülők, de még az előttük járó huszonéves generáció sem érti, követi, hogy hogyan nőnek fel gyerekeink az online térben. Sokan elveszettnek gondolják ezt a generációt, mi ebben a helyzetben éppen lehetőséget látunk: a saját nyelvükön szólítjuk meg a gyerekeket. Forradalmian új szakasz: eddig adaptívan töltöttük az Internetet tartalommal most megszólítjuk a fiatalokat az innovatív médiával becsatornázzuk a kreatív energiákat

5 Az M2 stratégiai szerepe a Közmédiában
AZ M2 LEGNÉZETTEBB MŰSORAI A TELJES NÉPESSÉG (4+) KÖRÉBEN IDŐSZAK: NYÁR (JÚNIUS-AUGUSZTUS)

6 Az M2 stratégiai szerepe a Közmédiában
AZ M2 LEGNÉZETTEBB MŰSORAI A GYERMEKEK (4-12) KÖRÉBEN IDŐSZAK: NYÁR (JÚNIUS-AUGUSZTUS)

7 Együttműködés a Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálattal
Az MTVA stratégiai együttműködésre lépett a Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálattal azzal a céllal, hogy a Gyermekmentő tevékenyégének bemutatásán keresztül hívja fel a társadalom figyelemét a gyermekeket érintő problémákra, a hátrányos helyzetű gyermekekre Az együttműködés keretein belül több órányi televíziós és rádiós tartalom és társadalmi célú hirdetés készül és jut el a nézőkhöz a Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat által kiemelten kezelt területekről, többek között a Lovasterápiás Szövetség vagy a Gyermekparlament eseményeiről.

8 Együttműködés a Bűvösvölggyel az NMHH médiaértési központjával
Az MTVA szintén stratégiai partnere az NMHH Bűvösvölgy- projektjének, hiszen az M2 gyerekcsatorna kiemelten fontosnak tartja a gyerekek tudatos médiafogyasztásra nevelését Az együttműködés sokrétű, de kiemelendő, hogy a Bűvösvölgyben a Hetedhét Gyerekhíradó kihelyezett stúdióval van jelen, így a központba látogató gyerekeknek lehetőségük van arra, hogy egy bemutatkozó anyagot készítsenek a Gyerekhíradó szerkesztői számára, így akár a későbbiekben maguk is az M2 műsorvezetői lehetnek

9 MR Gyermekkórus Az MR Gyermekkórus 1955-ben Kodály Zoltán ösztönzésére és támogatásával alakult, hazánk egyetlen olyan professzionális gyermekkórusa, amelynek működése az iskolarendszerbe integráltan valósítható meg A kórus repertoárja rendkívül sokszínű, a gregorián zenétől a reneszánsz vokális polifónián át a kortárs zeneművekig terjed. Bartók és Kodály kórusműveinek rendszeres előadása mellett nagy figyelmet fordítanak a mai szerzők műveinek bemutatására. A közelmúltban több, a Közmédiához kapcsolódó produkcióban vettek részt: 2012 decemberében szerepeltek a Jónak lenni jó című műsorban, részt vettek a Himnusz és a Szózat hang- és képfelvételén, szeptember 7-én pedig a közmédia napján megrendezett Szimfonik Live3 koncerten léptek fel a Millenáris Parkban.

10 A Közmédia-nap gyerekszemmel
A Közmédia-nap az MTVA legnagyobb családi rendezvénye, immáron második alkalommal került megrendezésre a Millenáris Parkban A rendezvény egész napos műsorfolyama a család köré épül. A Park területén belül több helyszínen zajló rendezvény kicsiknek és nagyoknak egyaránt kínál érdekes és  hasznos programokat, kiemelt figyelmet fordítunk a gyermekek figyelmének hasznos kitöltésére is. A közmédiához köthető produkciók (Süsü, Tóbiás matiné stb.)  mellett számos olyan foglalkoztató feladattal és ügyességi játékkal találkozhattak itt a gyerekek, amik a szórakoztatás mellett a fejlődésüket is segítik: M2-es sportvetélkedők Tévé macis ajándékokért, interaktív családi koncertek a Bartók rádió közreműködésével, mesemondás a Kossuth rádió Nagy mese standján.

11 Jónak lenni jó 2012. decemberében Jónak lenni jó címmel jótékonysági akciót indított a Közmédia a 20 éves Dévai Szent Ferenc Alapítvány megsegítésére Az akció csúcspontja a december 16-i maratoni Jónak lenni jó című élő adás volt, melyben a Közmédia magyarországi és határon túli nézőinek segítségével több mint 100 millió forint gyűlt össze az Alapítvány javára Klikk a képre a videóért!

12 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "Az M2 stratégiai szerepe a Közmédiában"

Hasonló előadás


Google Hirdetések