Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaIldikó Fülöpné Megváltozta több, mint 10 éve
1
„Keresztény nevelés – egyházi iskola” 2011. október 15.
Pusztai Gabriella Debreceni Egyetem Az iskolaközösség mint a piarista iskola rejtett erőforrása „Keresztény nevelés – egyházi iskola” 2011. október 15.
3
Az egyházi iskolák kutatásának főbb kérdéskörei
Szektorközi összehasonlítások A szektoron belüli változatok Mikor és mitől eredményes egy egyházi iskola?
4
Miben más az egyházi iskolák társadalma?
Más társadalmi háttér? Eltérő családi miliők? Sajátos nevelési elvek, tanulói értékorientációk? Különböző iskolai tapasztalatok?
9
tiszteletreméltó szokások
Volt egyházi iskolás végzős hallgatók értékorientácóinak eltérő pontjai (2005) a család biztonsága a szerelem/boldogság az igaz barátság a belső harmónia a békés világ + a vallásos hit, tiszteletreméltó szokások megőrzése ---hatalom az érdekes élet, élmények az eredetiség, fantázia a változatos élet a szabadság a társadalmi rend, stabilitás a haza, nemzet védelme ----anyagiak
10
Az öt legfontosabb nevelési érték a
vallásosság és iskolázottság szerinti csoportokban 2008-ban
13
Milyen változatosságot mutat az egyházi iskolák társadalma?
Felekezeti? Pedagógiai tradíciók szerinti? Térbeli? Társadalmi státus-alapú kompozíció szerinti? Miliő-alapú kompozíció szerinti? Intézményi tapasztalatok szerinti?
14
Eredményességi mutatók
Rövid távú: nyelvvizsga- és versenyteljesítmény, továbbtanulási szándék, tanulmányok iránti elkötelezettség, továbbtanulásra tervezett idő Hosszabb távú: akadémiai beágyazottság a felsőoktatásban, ideális munkáról alkotott vízió
19
Milyen feltételekkel eredményes egy egyházi iskola?
Az egyházi iskola eredményességének is feltételei vannak A szülői státus hatását kompenzáló magyarázatokat kerestük A magyarázatokat összemértük
23
Az eredményesség különbségeinek magyarázata
Iskolai kapcsolatok: Személyes tanár-diák kontaktus Extrakurrikuláris alkalmak (sport, hitéleti) Iskolai programok (kirándulás, nyári tábor, hétvégi programok, közösségteremtő programok) Értékközösségen alapuló iskola cscs Családi kapcsolatok: Egymással kooperáló szülők Iskolai programokon résztvevő szülők
24
További tájékozódás Pusztai G A láthatatlan kéztől a baráti kezekig: Hallgatói értelmező közösségek a felsőoktatásban. Budapest: ÚMK Pusztai G Vallásosság és pedagógiai ideológiák. Educatio 19: Pusztai G A társadalmi tőke és az iskola. Kapcsolati erőforrások hatása az iskolai pályafutásra. Budapest: ÚMK Pusztai G Iskola és közösség. Felekezeti középiskolások az ezredfordulón. Budapest: Gondolat
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.